Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 13.08.2018 um 08:57 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von rietje am 13.08.2018 um 08:58 Uhr ]
Een kleine vraag om een medevriend 'SLK'er vooruit te helpen.
Een weekje terug belde hij me dat zijn SLK krachtverlies had met het rijden.
Wij hebben toen de luchtmassameter gereinigd. Gaan rijden en prima resultaat, hij deed het weer. Na een weekje belde hij mij weer op, plots onregelmatig stationair toerental! Mijn vraag, zou de LMM toch gesneuveld zijn of misschien laten doorlezen met pc in de garage?
Het gaat over een SLK 200 compressor van bwj 1999.
Mvg Marc | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 13.08.2018 um 15:34 Uhr  
| Dat had ik ook gedacht om deze te laten vervangen voor hem.
Ik heb ook eens gekeken bij onze Duitse collega's, het komt wel vaak voor bij de eerste generatie SLK's. Ik meende dat hij 140000km op de teller stond.
Ik heb hem er ook op gewezen dat deze stuk kunnen gaan door iets teveel olie toe te dienen bij olie verversing, nu mijn vriend heeft totaal geen ervaring met auto mechaniek en de voor geschiedenis kende hij ook niet.
Nu slecht draaien op stationair draaien, kan nog andere oorzaken betekenen.
Benzinefilter is ook aan te raden van deze te vervangen want bij MB kijken zij daar ook niet naar! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 13.08.2018 um 18:40 Uhr  
| Ben niet van Nederland hé, in België ??? Helemaal geen goede ervaring bij een bepaalde officiële dealer. Daar zien ze mij persoonlijk nooit meer, alleen om te rippen! Ik persoonlijk ga naar een al merken garage. De zaakvoerder heeft zelf bij MB gewerkt, hij is daar zelf gestopt en zelfstandig geworden, hij heeft mij pers. ook verteld hoe mensen daar werden belazerd. Bij bep MB garages wordt je gewoon geript hier althans in België kan niet oordelen over Nederland. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 22.08.2018 um 15:49 Uhr  
| Ik heb het bij de SLK en de C180 coupe ng nt voor gehad bij de Alfa daarentegen wel bij de ingebruik name en na lange stilstand. Oplossing was hier injector cleaner 1 x dubbele dosis nadien om de 4 tankbeurten normale dosis. Baat het niet dan schaad het in ieder geval niet en kostprijs is te verwaarlozen. Wat je al zeker als voordeel hebt............bij de Alfa ging het verbruik met +/- 10 % naar beneden
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 23.08.2018 um 08:13 Uhr  
| Uiteindelijk was het inderdaad na het zuiveren van de luchtmassameter! Nadien gelezen op het Duits forum, je moet na het zuiver maken van de LMM, tijdelijk de batterij ontkoppelen nadien terug aansluiten en de reset uitvoeren (stuur volledig naar rechts en dan terug volledig naar links draaien! Wij hebben nadien geen problemen meer gehad. Eergisteren SLK voor de zekerheid laten uitlezen en alles was oké.
groeten Marc
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 10.11.2018 um 15:16 Uhr  
| De gasklep kan ook een oorzaak zijn van slecht lopen.
Een reset zoals accu los enz herstelt de standaard waarden in de computer.
De gasklep heeft een standuitlezing die middels een potmeter werkt.
Een veel voorkomend probleem is dat deze potmeter vies is en of versleten. Dat is puur een slijtage kwestie waarbij je kleine bewegingen hebt die keer op keer herhaald worden. Enfin na 100.000 Km of meer geeft zo een ding problemen. Helaas kan bij de meeste modellen het potmetertje niet los vervangen worden. Of je laat je gasklep reviseren.
De MB dealer hier vertelde me dat er een bedrijf was in Almelo? (in elk geval het oosten van het land) die gaskleppen en andere electronica repareren.
Zelf heb ik er voor gekozen om op ebay een nieuwe te kopen die uit frankrijk kwam. Dat was wel 275 Euro maar een stuk goedkoper dan via MB onderdelen.
Verder zou je de luchtspleet opnieuw kunnen afstellen.
De potmeter proberen te ontvetten met een reinigingsmiddel voor elektronica (in elk geval geen remreiniger).
Het roostertje wat je vind als je de gasklep weghaalt zou ik ook maar eens schoonmaken. Als je de gasklep los hebt moet die helemaal schoon zijn. Dus geen zwarte bagger ofzo. Als dat wel het geval is dan reinigen (dit is ook een standaard klusje dat je zeker niet mag vergeten).
De vacuum slangetjes zijn ook vaak gaar. Met name de rubber aansluitstukjes hebben haarscheurtjes. Trek er maar eens aan dan zie je hoe poreus het is en hoe ze lekken. Deze kosten bijna niks.
Op je brandstof verdeelblok (dat ding waar je injectors opzitten) zit een vacuum regelaar. Deze past de benzine druk aan als je meer gas geeft (onderdruk). Dat moet ook goed werken.
Je benzine pomp moet 3 bar druk leveren. Zit er wel een originele op?
De computer print van je injectie. Die is bijna 20 jaar oud. Dan is het tijd om te zorgen voor mooie glanzende soldeer verbindingen. Er zit een elko op de print, die mag je nu wel eens vervangen. Elkos drogen uit en dan neemt de capaciteit af. Soms beginnen ze ook te "knetteren" dit zijn z.g. micro ontladingen. Allemaal tekenen dat het einde verhaal is. Dit knetteren is niet zichtbaar voor het oog. Dan moet je een scope aansluiten.
De nokkenas sensor en de andere sensor op de poelie ook maar eens vervangen.
Als je dat gedaan hebt is je inspuiting weer in top conditie.
Benzine filter, injector cleaner enz. Ja dat is allemaal het eerste wat je doet.
Enfin hoop dat hier wat aan hebt. Dit zijn de dingen die buiten je LMM ook een probleem kunnen zijn.
Vermogens verlies kan naast LMM ook een dichtgelibte KAT zijn.
Als er een hoop zand uit komt als je hem verwijderd dan weet ik genoeg.
Groeten Ron
--
Grussen Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|