Beitrag von:
 User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 07.07.2007 um 20:12 Uhr  
| Mijn velgen staan in de Wax oil. Tot nu toe nog geen last gehad van vastzittend remstof. Koud water en een spons en ze glimmen weer. Imiddels afspraak bij de dealer gemaakt. Dinsdag worden ze vervangen. Ik ben er inmiddels achter hoe je de prijs bij mercedes op kan vragen. Dit lukte eerst niet omdat mijn kenteken daar niet bekend is.
Overigens met het weer van de afgelopen weken komt de SLK de garage niet uit. Ik heb na de gelderland toertocht slechts 300 km gereden . Ik hoop dat het morgen mooi weer is, dan kan ie de weg weer op. | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 07.07.2007 um 20:21 Uhr  
|
fokkemaat schrieb:
Mijn velgen staan in de Wax oil. Tot nu toe nog geen last gehad van vastzittend remstof. Koud water en een spons en ze glimmen weer.
Ik zeg ook niet dat het er niet makkelijk afgaat, maar je moet het dan wel telkens even doen.
En ik rij er dagelijks mee (lucky me!! ) dus dat betekent ook dagelijkse aanwas van remstof. Daar heb ik nu gelukkig minder last van.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
 User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 07.07.2007 um 20:41 Uhr  
| Hey Joke,
Is de remwerking net zo goed of beter dan de originele, en heb je dat eerst ook bekeken of hoe wist je dat dat soort remblokken er waren. Lijkt me wel een slimme keuze als de remwerking net zo goed of beter is, scheelt weer schoonmaak beurten.
Edwin | Antworten
Antworten mit Zitat
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 07.07.2007 um 21:18 Uhr  
| Ze claimen inderdaad dat ook de remwerking beter is. Maar dat merk je pas bij excessief remgebruik. Bij normaal gebruik merk je geen verschil, behalve dan in remstof. Maar de fabrikant claimt dus dat ze beter remmen. En dat mogen ze niet zomaar doen natuurlijk.
Even wat gegoogled:
"EBC Remmen
Inmiddels zijn EBC Brakes "Green stuff" remblokken en "Grooved" remschijven een bekend fenomeen voor de auto-enthousiast geworden. Naast verbetering in remcapaciteit, is het niet invreten van remstof in de lak van lichtmetalen velgen een groot pluspunt
Standaard remsystemen optimaliseren
EBC Brakes heeft de direct leverbare remblokken onderverdeeld in vier typen:Green stuff voor sportief straatgebruik, Red stuff voor zwaar straatgebruik en licht rallygebruik, Yellow stuff voor race- en rallygebruik en Blue stuff voor endurance race- en rallygebruik. In combinatie met de gegroefde remschijven optimaliseert EBC Brakes elk standaard remsysteem."
Ze adviseerden me voor een SLK230 Red Stuffs, maar daarbij gingen ze ervan uit dat je wel flink zou vegen met een SLK. En hoewel ik van vlot rijden en acelereren houd doe ik geen gekke dingen met m'n auto. Ik heb dus toch voor de Green Stuffs gekozen omdat de Red Stuffs een hogere temperatuur nodig hebben voordat ze optimaal werken. Als je dus 's morgens in de winter met Red Stuffs de straat uit rijdt moet je heel voorzichtig zijn want de remwerking is dan nog slechts zeer matig. De Green Stuffs zijn eerder bruikbaar.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenritter
User seit 16.05.2004
 | Geschrieben am 07.07.2007 um 21:52 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Ze claimen inderdaad dat ook de remwerking beter is. Maar dat merk je pas bij excessief remgebruik. Bij normaal gebruik merk je geen verschil, behalve dan in remstof. Maar de fabrikant claimt dus dat ze beter remmen. En dat mogen ze niet zomaar doen natuurlijk.
Joke,
Zeker een overweging waard als de blokken aan vervanging toe zijn maar dan ook meteen remschijven met groeven nemen.
Dat verhaal over die Venture Shield laat me nog steeds niet los en ik zat te denken dat het misschien ook mogelijk is om het aan de binnenkant van de velgen te plakken of zou de hete remstof daardoor heen branden?
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*De grootste behoefte van de menselijke natuur is zich belangrijk te voelen, te worden erkend en te worden gewaardeerd*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
 User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 15.07.2007 um 09:18 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Zeker een overweging waard als de blokken aan vervanging toe zijn maar dan ook meteen remschijven met groeven nemen.
Dat verhaal over die Venture Shield laat me nog steeds niet los en ik zat te denken dat het misschien ook mogelijk is om het aan de binnenkant van de velgen te plakken of zou de hete remstof daardoor heen branden?
Wat is dat Venture Schield dan?
Edwin | Antworten
Antworten mit Zitat
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forenritter
User seit 16.05.2004
 | |
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE

Schreiberlevel: Forengrundschüler
User seit 27.08.2007
| Geschrieben am 18.09.2007 um 12:15 Uhr  
| Thermometer, binnen buiten.
Ik heb het idee om mijn temperatuursensor op te zoeken en een soortgelijke in het interieur te bevestigen. Dit om met een "knap"schakelaartje de binnen en buitentemperatuur af te lezen.
Tis nog maar een idee en ik moet nog bij de dealer vragen wat een sensor kost en dan het idee nog uitwerken en realiseren. Ik heb deze behoefte omdat ik een ongeregelde airco heb en zit te klooien met "iets kouder", iets warmer".
Reacties graag!!! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKapitaal Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Affiliate-Anzeigen:
|
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 19.08.2007
| Geschrieben am 18.09.2007 um 18:34 Uhr  
|
We hebben een slk 200 AUT. uit 1999.En wilen graag weten of het gewoon is dat je bij ongeveer 40 km/u lijkt het cardan te horen?!
Weet iemand of dit zo hoort of is het wat anders......
Hallo Edwin,
Het is heel goed mogelijk dat het de cardan is,dit komt namelijk wel vaker voor bij sommige SlKtjes.
Om het zeker te weten zou je de auto op de brug omhoog moeten doen en dan 40 km pu moeten rijden.
Dan luisteren met een stetoscoop op je cardan,als die het is hoor je dat meteen.
Een goedkope oplossing zou dan kunnen zijn,om de olie in de cardan te vervangen voor olie op teflonbasis,deze heeft meer demping en kan zijn dat het Minder hoorbaar is,dus niet meer zo storend.
Als dat geen oplossing bied,moet er helaas een andere cardan onder en dat grapje kost ongeveer zo rond de 1000 euro,maar hopelijk heb je nog garantie
--
Slk 320 v6 2003 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Andre_v6 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 19.08.2007
| Geschrieben am 18.09.2007 um 18:44 Uhr  
|
Ik heb er laatst Green Stuffs onder laten zetten toen de mijne versleten bleken. Ietsje duurder (niet bij de MB-dealer trouwens) maar geven inderdaad zoals ze ook claimen minder remstof!
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Hallo Joke,
Een vraagje.. heb jij geen last dat deze blokken gaan piepen bij het aanremmen,dat is wat ik er namelijk van gehoord heb.
Je auto en velgen behandelen met ProTech is ook een optie.
Gewoon met water afspuiten.. klaar ..en het werkt echt
Zie voor werking en resultaat http://www.protech.nl/
--
Slk 320 v6 2003 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Andre_v6 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
 |