Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| Geschrieben am 25.03.2015 um 12:29 Uhr  
| Heel vervelend voor jullie,
zeker omdat de auto pas 100K heeft gereden.Die ketting gaat niet vanzelf van tijd af. De spanner kan het geweest zijn of de beroemde tandwielen zijn op. Ik weet niet of ze daar naar kunnen kijken in je garage? Was misschien beter om eerst een offerte te vragen en dan rond te kijken voor een goedkoper alternatief.
Succes
Ray
--
350 met 4 goede banden + fxdwg dyna wide glide | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Rayz350 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 96
User seit 08.04.2008
| Geschrieben am 25.03.2015 um 17:17 Uhr  
| Hoi allemaal,
Na deze verschrikkelijke gelezen te hebben betreffende de problemen met de distributieketting als ook de oliestopkabel ben ik vandaag naar MB dealer hier bij mij over de grens in Duitsland gegaan. Ook heb ik contact gehad met de plaatselijke dealer hier in Nederland.
In Duitsland heeft men tijd genomen beide aandachtspunten goed uit te zoeken en toe te lichten. Men geeft aan dat "als" het probleem met de ketting optreedt zij waarschijnlijk de helft van de onkosten zouden betalen gezien het een bekend probleem is tot een bepaald nummer van het moterblok. Deze reparatie kost ca. 2.000 euro. omdat het gehele motorblok uit elkaar genomen wordt.
Het euvel van de oliestopkabels is geen probleem bij de R 171. Mercedes heeft een eigen interne community waar duidelijk aangegeven wordt dat dit slechts bij de R170 een probleem is. Dit heb ik zelf bij mijn vorige auto ervaren en tijdig de kabels geplaatst. Het advies was als je gerust gesteld wil zijn moet je de kabels plaatsen echter wij vinden het geen noodzaak.
Het antwoord van de dealer in Nederland was wij kunnen de kabels bestellen en wij zullen ze dan plaatsen. Geen verdere uitleg ontvangen.
Uiteraard zitten jullie nu met hoge kosten en hoop ik dat het uiteindelijk op basis van coulance bij de dealer meevalt.
Heel veel succes en groetjes uit het Zuiden.
Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Veldini Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 136
User seit 09.11.2012
| Geschrieben am 25.03.2015 um 20:11 Uhr  
| Wat vervelend zeg, daar gaat weer een vakantie naar de knoppen!
Op het duits forum kan je toch veel informatie over de oorzaken lezen:
- de ketting is een simplex -niet duplex- model, wat daardoor natuurlijk eerder rek kan krijgen
- de rek wordt vooral veroorzaakt, als er direct veel gas gegeven wordt, dan loopt de kettingspanner tegen de begrenzing.
- er zijn mensen, die bij ca. 100 TKM uit voorzorge de ketting laten vervangen.
enz.
helpt jullie niet, ik zou niet op coulantie rekenen, maar je kan toch in MAASTRICHT aanvragen, als je een top-maintenance-historie hebt.
(nee hebt je, ja kan je krijgen)
Veel succes
--
Gruß vom Niederrhein,
Ton
200K, 09/09, Automatik, paladiumsilver, MB5-Doppelspeicher, Holzlenkrad, Sport-Fahrwerk, Jet-Streaming-Performance-Flaps, BMW-Sportantenne und Resque-Sticker
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an deutan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 72
User seit 23.07.2009
| Geschrieben am 26.03.2015 um 08:51 Uhr  
| Bedankt voor jullie reacties, ondertussen zijn we wel een beetje van de schrik bekomen maar het blijft vreselijk zuur en onze trotse gevoel wat we altijd over onze Mercedes hadden is wel een beetje weg. Maar eens zien of de volgende auto weer een SLK wordt....
Maar goed, we gaan in ieder geval nog even een mail sturen naar de klantenservice van MB NL. Niet geschoten is immers altijd mis.
Overigens gisteren even wat spullen uit de auto wezen halen en gelijk een fotootje kunnen maken onder de motorkap. Hij staat er maar zielig bij zo. Ik heb wel de bewuste ketting kunnen vinden (denk ik) Bij de 2 bruine pallen vooraan het motorblok zag ik een kettinkje zitten. Het verbaasde mij hoe klein/dun deze ketting is. Hij leek niet dikker te zijn dan een gewone fietsketting. (Of was dit een heel andere ketting?)
grt.
Rick en Linda
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an laolijve Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 234
User seit 18.09.2011
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 234
User seit 18.09.2011
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 136
User seit 09.11.2012
| Geschrieben am 26.03.2015 um 18:55 Uhr  
| En JA, die fietsketting is de bewuste ketting!
--
Gruß vom Niederrhein,
Ton
200K, 09/09, Automatik, paladiumsilver, MB5-Doppelspeicher, Holzlenkrad, Sport-Fahrwerk, Jet-Streaming-Performance-Flaps, BMW-Sportantenne und Resque-Sticker
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an deutan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| |
|