SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Communityab 2011
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:
zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Inhouden motor boven de 4000 toeren
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   fasteddiex0

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 19.10.2012
 Geschrieben am 27.10.2012 um 19:55 Uhr   
Hoi allen,

Boven de 4000 toeren houdt de motor van mijn SLk 230 R170 behoorlijk in.
Gaf blijven geven heeft geen zin, de motor begint dan behoorlijk te schudden en houdt deze bij 3000 toeren in.
Nadat de motor opnieuw is gestart loopt ie weer wat beter maar tegen de 4000 toeren gaat deze weer inhouden.

Iemand een idee wat het kan zijn? Evt. vervuiling van de luchtmassameter?

Graag jullie reactie.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an fasteddiex0    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 949
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.10.2012 um 09:06 Uhr   
Hoi,

Ik denk dat jij gas geeft in z'n vrij.... als dat zo is gaat de auto inderdaad niet over de 4000rpm. Dit bij alle SLK's

Gebeurd het bij rijden dan kán het zijn dat de LMM vuil is. Deze kun je reinigen maar meestal is dat tijdelijk. Beter is het om te vervangen door een nieuwe. Bijvoorbeeld een Pierburg (goedkoop en goed,+/- €90,-) en dat kost je 30min.

Hier op het forum vind je voldoende info hierover.
bv: http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=73210&forum=14&highlight=LMM

gr. Jeroen


--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1057
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 28.10.2012 um 10:52 Uhr   
Inderdaad de luchtmassameter, mijne had er ook last van.
Is een standaard kwaaltje van de slk 230.
Origineel aardig prijzig, zo rond de 300 euro bij de dealer.
Er zijn imitaties maar of die ook net zo goed zijn durf ik niet te zeggen.

--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   yomusic

Schreiberlevel:
Forenquartaner
Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
 Geschrieben am 28.10.2012 um 16:42 Uhr   
Ook ik heb problemen met inhouden van de motor. Bij mij gaat het dan stotterend. Ik heb ook de LMM vervangen (Pierburg) Dit heeft niet geholpen. Gasklep schoongemaakt, luchtfilter vervangen. Niets helpt.
Als ik rustig rijd heb ik geen last van. Dan maar rustig rijden


--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an yomusic    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   fasteddiex0

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 19.10.2012
 Geschrieben am 14.02.2013 um 21:44 Uhr   
Het schoonmaken van de LMM heeft bij mijn SLK wel geholpen!
Tevens het spruitstuk weer goed dicht gemaakt, deze lekte een klein beetje.

Hij gaat als de brandweer!

--
SLK 230 Kompressor 1999 zilvergrijs handgeschakeld

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an fasteddiex0    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1057
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 14.02.2013 um 22:35 Uhr   
Ah goed om te horen

--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 09.04.2018
 Geschrieben am 04.08.2018 um 11:11 Uhr   
Een lekkend spruitstuk is sowieso een reden waarom de motor inhoud.
Er zit een grote slang onder mijn 2L spruitstuk die op een T stukje uitkomt.
Kan het verder niet zo goed bij. Maar een paar nieuwe slangetjes kosten je de kop niet.

Als de LMM de LuchtMassaMeter vervangen nog steeds problemen geeft dan kan ook die temp sensor of de potmeter (beide in) van de Gasklep (Drosselklappe) versleten zijn.

De brandstof inspuiting krijgt dan verkeerde info en gaat storteren of inhouden.

Helaas gaan die gaskleppen wel eens kapot, zeker als het karretje op leeftijd is of veel gelopen heeft ca 2Ton.



   

--
Grussen Ron

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slk2l    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 09.04.2018
 Geschrieben am 07.08.2018 um 08:23 Uhr   
Hi,

Gisteren heb ik mijn Motormangement print uit de SLK gehaald.
Dat is een VDO print in mijn auto.
Deksel eraf geschroeft aan beide kanten en 2 elektroliet elko's vervangen van 100uF/40v. Voor de rest zitten er geen elkos in.
Die printen zijn nu een jaar of 20 oud en als je een 97 SLK hebt zelfs 21 jaar oud. Ik heb redelijk wat ervaring met het plegen van onderhoud aan electronica. De problemen met elektronica in het kort zijn:
Elko's drogen uit waardoor de waarde terugloopt, je krijgt kleine ontladingen die ruis en kraken veroorzaken wat de boel ontregelt.
Verder heb je last dat de soldeertin kristaliseert. De verbindingen worden daardoor slechter.

De oplossing is niet zo heel lastig, elkos vervangen (materiaal kosten 2 euo). Opnieuw solderen, liefst met een beetje soldeerflux voor SMD.
Letwel geen S39 ofzo daarmee sloop je de boel.
Ga naar iemand die er verstand van heeft.

Zelf heb ik met een fijn soldeerboutje de stekkers op de print opnieuw gesoldeerd en de modules die er in zaten. Dat samen met de modules die op de print staan (zeg maar alles waar een pennetje uit steekt.
De IC's en SMD componenten heb ik met rust gelaten.

Enfin het resultaat was fantastisch. De motor is soepel, schakelt goed en voelt nu goed aan.

Verder heb ik gisteren ook het plastic kapje van de gasklep opengemaakt en de potmeters met een beetje alcohol en een wattestaafje schoongemaakt.

Let op als je stekkers eraf trekt in de auto altijd de minpool van de accu los.

De motormanagement module moet kwalitatief goede signalen binnen krijgen van de LMM, Lambdasensor, de Gasklep (potmeters). Als die in het verleden kapot waren en je hebt die vervangen door goed werkende sensoren dan heb je best kans dat de motor niet gelijk beter loopt.
Dat komt omdat de software zich heeft lopen aanpassen zodat de motor zo goed mogelijk loopt.
Ideaal gezien reset men dat met star-software en zet men het terug op de basiswaarden. Het alternatief is de motor het zelf laten leren. Soms lukt dat ook.

Enfin dit is zoals ik het begrepen heb, als iemand er meer van weet hoor ik dat graag.

Groeten uit Apeldoorn.
Ron
SLK 2L

--
Grussen Ron

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slk2l    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 09.04.2018
 Geschrieben am 07.08.2018 um 08:30 Uhr   


yomusic schrieb:
Ook ik heb problemen met inhouden van de motor. Bij mij gaat het dan stotterend. Ik heb ook de LMM vervangen (Pierburg) Dit heeft niet geholpen. Gasklep schoongemaakt, luchtfilter vervangen. Niets helpt.
Als ik rustig rijd heb ik geen last van. Dan maar rustig rijden


--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999



Geen lekkage van de slangetjes die onder aan je inlaat spruitstuk zitten?
De vacuum slangetjes die naar je injectierail gaan (daar zit zo een metalen balgje op (die kan ook lek zijn)). Die kleine stukjes rubber die om de dunne vacuum slangetjes zijn vaak ook stuk.

Verder kan je potmeter die in je gasklep zit helemaal vet zijn. Daarvoor moet het plastic kapje eraf en dan met wattenstaafje schoonmaken met alcohol. Soms is het gewoon versleten en dan ben je beter af door het ding te vervangen.

Het is vaak een combi van dit niet goed en dat niet goed. Dus geen eenvoudig recept door een ding te vervangen en dan klaar.
Helaas maar de aanhouder wint.

Groeten Ron

--
Grussen Ron

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slk2l    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunitySoftgarage
mbslk.de ... The SLK-CommunitySoftgarage

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :  70
Mitglieder:    2
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-Communitychrometec
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community20.539.362

mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle Suche@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community Gebrauchtwagen @ Autohaus Bühle Gebrauchtwagen Autohaus Bühle

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Mal wieder aktuell: glaubst Du, dass höhere Bußgelder im Straßenverkehr zu mehr Sicherheit führen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityCookies
mbslk.de ... The SLK-Community

 
BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen



© 1999-2018 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm