| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: SLK 280 bij de MB dealer. Zit er een luchtje aan? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 05.10.2010 um 00:12 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 05.10.2010 um 00:45 Uhr ]
JKA schrieb:
Hebben we het over deze?
http://www.steroccasion.nl/Sites/Mercedes/Detail.aspx?AutoId=61179
--
Finally knowing....
....that nobody knows....
Dit is hem inderdaad. Ik ga het niet ontkennen, en ik neem zelf nog steeds wel een neutrale houding richting de dealer in. Helaas is mijn vertrouwen in de auto niet (meer zo) hoog.
SLK's zijn in ons landje nou eenmaal dunbezaaid, dus het was te verwachten dat dit exemplaar door jou gevonden zou worden. Laat ik wel zeggen, dat ik hier absoluut geen hetze tegen de betreffende dealer wil ontketenen, want ik kan alleen maar hopen dat al mijn bedenkingen nog steeds ongegrond zijn.
Mocht dat wel gebeuren, dan vraag ik de mod om dit topic te sluiten.
Okay.
Als ik weer contact heb met de betreffende dealer, dan zal ik hem wederom om uitleg vragen n.a.v. de lage BPM zoals ik al eerder vruchteloos heb gedaan. Ik heb erover getwijfeld, maar ik ga de dealer bij het uitblijven van een passend antwoord confronteren met mijn kennis over het verleden van de auto, zoals de RDW die aan mij heeft omschreven.
In de tussentijd zoek ik nog wat andere ingangetjes om meer over de auto te weten te komen.
Als er helemaal niets met dit prachtexemplaar mis is, dan horen jullie natuurlijk niets meer van mij, want dan koop ik hem.
Wordt wellicht vervolgd... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Diplomforenuser
Beiträge: 1341
User seit 22.04.2008
| Geschrieben am 05.10.2010 um 11:15 Uhr  
| Marco,
Ik kan mij voorstellen dat je met de nodige vraagtekens zit. Er hoeft inderdaad met de auto niets mis te zijn. Niet elke mercedes mag de dealer steroccassion noemen. Hij moet aan aantal voorwaarden voldoen die door MB zijn bepaald. Voor de dealer is dit een auto waar hij "achterstaat", zie ook de inhoud van de advertentie.
De dealer kan de gehele historie van de auto achterhalen. Ook de duitse als hij via een MB dealer daar is geweest.
een verklaring voor het lage BPM bedrag kan zijn dat de auto nieuw naar Duitsland is gegaan en gebruikt weer in Nederland is ingevoerd.
De vraag blijft dan nog waarom, is hij na 4 maanden weer terug gekomen in Nederland.
Ik hoop dat we je binnenkort mogen begroeten binnen de 6 cilinder familie.
Succes,
Kleis
--
De ideale auto: SLK 55 AMG for fun. C 63 AMG voor dagelijks gebruik | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Kleis Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 05.10.2010 um 19:29 Uhr  
| Hoi Marco,
Ik bedoelde ook niets verder tegen de dealer. Was nieuwsgierig naar de wagen dus even gekeken. Ziet fantastisch uit!
Het enige vreemde is inderdaad de BPM-opgave van de wagen. Zelf heb ik een R170 SLK320 uit 7/2000 waarvan de de BPM 1500,- hoger geweest is!
Uitvoer en /of invoer heeft geen invloed op de BPM welke bij de RDW is opgegeven. Je hoeft alleen over de maanden dat de auto niet in Nederland op kenteken stond die BPM af te dragen. Vandaar dat import vaak lucratief is.
Morgen ben ik bij de RDW. Als ik even tijd heb en de juiste persoon zie zal ik die eens aanspreken.
Persoonlijk gok ik op een goede (legale) belastingtruc. Maar ook dan zou ik het willen weten hoe de BPM zo laag (??) heeft kunnen blijven
groet
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| Geschrieben am 11.10.2010 um 23:42 Uhr  
| Wie heeft gezegd dat er drie weken zat tussen productie en eerste toelating? De dealer? Je zou dat ook eens na kunnen vragen bij MB NL.
Dat heb ik destijds ook gedaan bij de aanschaf van mijn SLK en daaruit viel af te leiden dat het een demo-auto was geweest. Aangezien de productiedatum van de auto maanden voor de eerste toelating was geweest - en de auto dus feitelijk een stukje ouder was dan dat je zou denken op basis van het kenteken - heeft me dat toen nog aardig wat geld gescheeld bij de aankoop. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an slkalimero Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 12.10.2010 um 09:47 Uhr  
| Hallo,
Een auto die je niet vertrouwd direct links laten liggen ook al ben je er verliefd op.
Er zijn er genoeg dus gewoon verder zoeken.
En waarom niet in Duitsland, stukken goedkoper en meer rechten.
Gelogen over iets dan is de verkopende partij altijd fout, en sta jij in je recht.
Heb net de import van mijn SLK achter de rug, toen wilde de douane mijn aankoopfactuur ook zien.
Ik heb er toen naar gevraag hoe het zit bij aankoop via een particulier.
Bij particuliere verkoop in Duitsland altijd het standaard verkoop/aankoop overeenkomst samen invullen.
Heb je ook nodig bij de douane, dus zonder juist ingevuld formulier geen import.
Dit formulier is op mobile te downloaden.
Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1203 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|