.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Rekeningrijden
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peterSlk

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.11.2009 um 23:46 Uhr   


Nou jongens, het gaat echt niet door hoor
Ze verdienen al zat aan de SLK club "te innen bekeuringen" Haha
Maar zonder gekheid! ze gaan toch niet al deze kosten van die k kastjes ook nog eens op de autobezitters leggen!
Ik geloof er geen zak van, onuitvoerbaar.
Blijf dan maar kijken naar Philip en als tie geen richting aangeeft gelijk een prent, of zulk soort onzin dan zijn die agenten tenminste ook van de straat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peterSlk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 22.01.2010 um 21:57 Uhr   
In verband met de actualiteit dit topic maar weer eens naar bovengehaald!

Op de site van Autoweek heb ik eens de verwachte kilometerprijs voor mijn auto berekend. Tarief wordt dan 4,1ct per kilometer, omslagpunt t.o.v. het huidige stelsel zo'n 13.000km/jaar. Afgelopen jaar reed ik 18.000km. Als het ervan komt gaan de kosten voor mij dus aanmerkelijk omhoog

Dus, nog afgezien van trucjes als spitstarieven en snelheidscontroles via dat leipe kastje, zal mijn stem bij de ANWB-ledenpeiling een duidelijk NEE zijn!

Groeten van Peter, de kilometer(heffings)vreter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.01.2010 um 09:55 Uhr   
Ik heb vorig jaar relatief veel gereden met de SLK namelijk 15000km. Als ik uitga van een tarief van 3 cent per km ben ik evenveel kwijt als nu. Daarvoor lever ik echter wel in:
Vrijheid!! want met het kastje wordt je overal gevolgd. Nu zeggen ze al dat deze gegevens alleen worden gebruikt bij extreme gevallen van misdaad. (echter al snel zal dit afzakken naar controle op bv snelheid)
Daarnaast is het verhaal dat de gebruiker betaald! In de randstad moeten wij veel meer betalen dan in Drenthe. Staan er na afdracht van heffing nog steeds files (100% zeker) dat zeggen ze dat de financiele prikkel te laag is en wordt deze gewoon verhoogd. Ongeacht of er een alternatief is (is er niet!)
Normaal als er veel vraag is naar een product zullen er vanzelf aanbieders op de markt komen. Met de wegen kan dat niet dus van normale marktwerking is geen sprake!

De "kastje" zullen we natuurlijk zelf moeten betalen en ergens zien in te bouwen. Ook ben je als bestuurder zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke werking van het kastje. Indien iets niet klopt moet JIJ dat bewijzen.
En hoe zal de werking zijn? Heeft iemand een perfecte telefoonprovider of internetprovider of zelfs een auto welke NOOIT een electrische storing heeft.??

Er is volgens mij maar 1 oplossing voor de files. Brandstofprijs iets omhoog, wegenbelasting iets omhoog, en dit geld 1 op 1 doorsluizen naar alternatieven als bv het verbeteren en uitbreiden van het openbaar vervoer!

Stem voor het kastje en je bent (financieel) vogelvrij!!


--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peterSlk

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 23.01.2010 um 12:09 Uhr   


Laat ze het kwartje van Wim Kok er maar voor gebruiken!
Dit wilde ze tijdelijk doen, maar dat is in ieder geval rekbaar. We betalen het 0.25ie nog steeds.
Benzine is hier ongeveer het duurste van de EU.

Wat ik me afvraag Nederland heeft een zeer rijke gasvoorraad. Al jaren pompen we dit uit zee. waar blijven deze miljarden allemaal?
Oh ja, voor de Betuwelijn natuurlijk, nu sparen ze voor kilometerkastjes
"Ze strooien het zout in de bermen en klagen dat het op is" haha!
Dit is een nieuw politiek spreekwoord.

Gaat goed met Nederlands beleid Blei dat ik rei hei!

Gr. ptrslk

--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG stoelen, Xenon verlichting en dakloos!


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peterSlk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.01.2010 um 13:25 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von mrossen am 25.01.2010 um 13:28 Uhr ]

Interessante discussie.

Ik ben eigenlijk al jaren voor het principe om autokosten meer variabel te maken. Het gebruik wordt belast, niet het bezit. Al was het maar dat ik me niet op dubbele kosten jaag als ik dan een keer het OV gebruik i.p.v. de SLK. Daarmee bedoel ik niet dat ik per definitie vóór de kilometerheffing ben. Ik deel veel van de bezwaren die hierboven zijn genoemd. Bovendien vind ik de doorberekening van milieuheffing in de kilometerprijs uiterst dubieus.

De grootste zorgen maak ik me over de mogelijk ongunstige ontwikkeling van de brandstofprijzen door de kilometerheffing. Brandstofprijzen worden grotendeels bepaald door de markt en slechts in beperkte mate door de overheid. Ik verwacht dat de brandstofmarkt heel grillig zal worden en tegen de verwachting in weleens heel venijnig uit de hoek kan komen (m.a.w. de prijzen zullen fors stijgen).

Niet ondenkbaar lijkt me een scenario dat de brandstofprijzen binnen de bebouwde kom veel hoger zullen worden dan langs de snelwegen. Binnen de bebouwde kom tanken straks immers alleen nog de kleinverbruikers, die weinig kilometerheffing betalen en “dus” wel iets meer voor de brandstof kunnen betalen. Tot die categorie zullen die SLK-rijders horen, die hun auto met name recreatief gebruiken.
Op de snelwegen vind je de (zakelijke) kilometervreters en grootverbruikers van brandstof, die betalen sowieso al veel kilometerheffing en die "verdienen dus" wel wat “korting” op brandstof.
M.a.w. ook bij autorijden geldt “wat de gek er voor geeft” en dat weten autohandelaren en brandstofleveranciers maar al te goed. Stel je voor dat de kilometerheffing het volgende veroorzaakt:
• Tanken in het weekend kost je 3 cent per liter meer dan doordeweek.
• Tanken in de spits op de snelweg kost je 3 cent minder dan buiten de spits.
• Tanken op de snelweg kost je 3 cent minder dan tanken binnen de bebouwde kom.

Ondenkbaar? Waarom ondenkbaar? Het zou toch “heel normale” marktwerking kunnen zijn? De kilometerheffing zal autorijden voor iedereen duurder maken als de brandstofmarkt er op zo’n manier op gaat “inspelen”.
Reken maar dat er nu al heel wat gelobbyt wordt tussen bedrijfsleven, leasemaatschappijen, de brandstofleveranciers en - niet te vergeten – de energiemaatschappijen. Deze lobby/onderhandelingen houdt men - heel verstandig - in de luwte terwijl iedereen zijn pijlen op de plannen van Eurlings richt.

Variabele autokosten zijn wat mij betreft welkom, maar of de kilometerheffing met GPS-kastje daarvoor de oplossing is valt te betwijfelen…

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.01.2010 um 21:09 Uhr   
Nu vandaag mijn hoop op enige inspraak van de burger terzake de kilometerheffing volstrekt verloren is gegaan, ben ik benieuwd of men hier nog ideeën heeft voor de beste plaats in het SLK-interieur voor dit afzichtelijke stuk elektronica:

   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peterSlk

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.01.2010 um 21:26 Uhr   

BINNENKANT WIELBAK, MET DE BEDIENING EN DE ELECTRONICA D'R BIJ.

Zoiets zet je toch niet op de site Peter Ik ga nu nog een ongemakkelijke slapeloze nacht in door jouw man Zulk een troep ga je toch niet in je SLK zetten Karel Utrecht Tango kastjes, Kwalitatief Uitermate Terleurstellende bedoel ik; kastjes.
Wwww at een topic is dit zeg!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peterSlk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Kleis



Schreiberlevel:
Diplomforenuser
Diplomforenuser
Beiträge: 1339
User seit 22.04.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.01.2010 um 14:40 Uhr   
Peter SLK helemaal mee eens. Dit soort troep hoort niet in een SLK thuis.
Laten we maar hopen dat het niet zover komt.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Kleis    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.02.2010 um 23:24 Uhr   
Even weer een vervolg op dit verhaal.

Ten eerste spreek ik de hoop uit dat, met de val van het huidige kabinet, dit hele project van tafel gaat.

Ten tweede ontving ik vandaag een uitnodiging van de ANWB om morgenavond mee te doen aan een online debat over de kilometerheffing. Ik ben hier, samen met nog 13.999 anderen voor uitgeloot. Er komt een chatsessie in een klein groepje, duurt een uur. Ben benieuwd, zal in ieder geval even mijn ongezouten mening ventileren

Gegroet

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Blitzen Benz

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.02.2010 um 21:37 Uhr   
Vandaag tussen 19:00 en 20:00 via de ANWB in een soort chat-omgeving gediscussieerd over de kilometerheffing. Het thema spitste zich toe op het spitstarief; blijkbaar wordt er in verschillende groepen over andere thema's gesproken. Vond het dus wat eenzijdig, maar kennelijk was dat de opzet.

De manier van discussieren was overigens prima, er kwam het nodige los. Je kon zelf stellingen poneren en meningen van anderen waarderen van 'mee oneens' tot 'zeer mee eens'. Ik kreeg de indruk dat er veel wantrouwen jegens de overheid bestaat en dat men sceptisch is over de vermeende positieve effecten van het systeem. Geldklopperij was een veel gehoorde term.

Ik vond het wel leuk om aan mee te doen.

Groet Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Blitzen Benz    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1130
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.276.406

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm