Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| Geschrieben am 11.03.2009 um 22:41 Uhr  
| Van Autoweek:
Mercedes test in Duitsland met de volledig nieuwe SLK. Pas aan het einde van 2010 is die klaar.
De huidige Mercedes-Benz SLK heeft zijn levenscyclus van zes jaar er al weer bijna op zitten. Vorig jaar is de auto gefacelift en nu is het tijd voor iets nieuws, en de opvolger wordt op het moment in Duitsland getest. De derde generatie SLK komt naar verwachting aan het einde van 2010 op de markt.
Wanneer we het silhouet van dit prototype bekijken, blijkt dat de auto niet veel groeit ten opzichte van zijn voorganger. De SLK blijft dus de compacte roadster die hij was. Als de liefhebbers hun zin krijgen, raakt het nieuwe model ook nog een paar kilo kwijt. Wel is de motor (nog) wat langer geworden en is het passagierscompartiment wat verder naar achteren geplaatst. Verder is het goed denkbaar dat de nieuwe SLK stijlkenmerken krijgt van SLS AMG Gullwing, die de grote broer is in het Mercedes- sportwagenprogramma; al blijven de vleugeldeuren natuurlijk achterwege.
Mercedes heeft voor de nieuwe SLK in elk geval de 204 pk sterke 2,2-liter CDI geselecteerd die al in de C250 CDI ligt. Voor wie gaat voor pure kracht, wordt er een 3,5-liter benzinemotor met twee turbo’s ontwikkeld die 470 pk levert. Die versie is goed voor een AMG-label.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an slkalimero Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| Geschrieben am 25.01.2010 um 21:07 Uhr  
| EXTRA INFO
De Mercedes-Benz SLK staat in Genève als 320 CDI triturbo. Zoals de naam al doet vermoeden zijn in deze motor 3 turbo's gebruikt. De eerste 2 zijn geplaatst bij de beide cilinderbanken en een grotere derde zit tussen de V-vorm die de cilinders herbergt. Bij lage toeren nemen de 2 kleine turbo's de meeste arbeid voor hun rekening; toch draait de derde turbo ook op een bescheiden manier mee. Wanneer grote prestaties worden gevraagd, worden de rollen omgekeerd. Dan doet alleen de derde turbo zijn werk. Een grotere luchtinlaat, tussenkoeler en uitlaatsysteem zijn eveneens verantwoordelijk voor de hoge prestaties.
De SLK 320 CDI triturbo gaat met deze techniek in 5,3 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. Toch bedraagt het gemiddelde verbruikt van de auto volgens Mercedes niet meer dan 7,5 liter per 100 km. De Triturbo heeft een vermogen van 286 pk en een maximaal koppel van 650 Nm.
Omdat de SLK 320 CDI Triturbo zich kan meten met de SLK 554 AMG heeft Mercedes de carrosserie van de dikke diesel op eenzelfde manier aangekleed.
Groetjes PeterSLK Diesel Dakloos
--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG stoelen, Xenon verlichting en dakloos!
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peterSlk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| Geschrieben am 26.01.2010 um 18:16 Uhr  
|
peterSlk schrieb:
EXTRA INFO
De Mercedes-Benz SLK staat in Genève als 320 CDI triturbo. Zoals de naam al doet vermoeden zijn in deze motor 3 turbo's gebruikt. De eerste 2 zijn geplaatst bij de beide cilinderbanken en een grotere derde zit tussen de V-vorm die de cilinders herbergt. Bij lage toeren nemen de 2 kleine turbo's de meeste arbeid voor hun rekening; toch draait de derde turbo ook op een bescheiden manier mee. Wanneer grote prestaties worden gevraagd, worden de rollen omgekeerd. Dan doet alleen de derde turbo zijn werk. Een grotere luchtinlaat, tussenkoeler en uitlaatsysteem zijn eveneens verantwoordelijk voor de hoge prestaties.
De SLK 320 CDI triturbo gaat met deze techniek in 5,3 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. Toch bedraagt het gemiddelde verbruikt van de auto volgens Mercedes niet meer dan 7,5 liter per 100 km. De Triturbo heeft een vermogen van 286 pk en een maximaal koppel van 650 Nm.
Omdat de SLK 320 CDI Triturbo zich kan meten met de SLK 554 AMG heeft Mercedes de carrosserie van de dikke diesel op eenzelfde manier aangekleed.
Groetjes PeterSLK Diesel Dakloos
--
SLK320- 6Cilinder Automaat, Cubanitzilver, AMG 17-velgen, AMG stoelen met verwarming, Zwart / Creme AMG stoelen, Xenon verlichting en dakloos!
Zeg Peter, volgens mij was dit al in 2005 bij de huidige R171
http://www.mbslk.de/modules.php?name=News&file=article&sid=656
Van de R172 gaat ongetwijfeld een echte diesel in het gamma komen.
Groeten Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Blitzen Benz Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1141
User seit 25.09.2007
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 902
User seit 15.11.2007
| |
|