| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: SLK230K (2000-facelift, 38,800km) te koop |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 03.06.2007 um 18:18 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 03.06.2007 um 18:23 Uhr ]
Hey jouw model is NOG ouder he! Het nieuwe oude model zeg maar
Ik vermoed eigenlijk dat het geen reet uitmaakt wat ik er hier voor vraag, er komen hier toch nauwelijks mensen langs en die paar die er wel langskomen zijn al voorzien
Achja, wellicht hou ik em gewoon nog een paar jaar ook,... weet nog nie, maakt me ook niet bijster veel uit, maar hij mag weg!
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 03.06.2007 um 20:23 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Silver_Arrow am 03.06.2007 um 20:24 Uhr ]
ESELKA schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 03.06.2007 um 14:08 Uhr ]</font>
Eerlijk gezegd zie ik hier in NL die R171 maar bar weinig rijden. En vind het niet vreemd ook, voor dat geld zou ik absoluut wat anders kopen. Hij heeft mij nooit erg aangesproken. De R170 was nog de eerste met zo'n kap, heeft nog die leuke driehoekige achterlichten die de C ook had destijds, en is daarbij wat voordeliger, wat hem dan wel aantrekkelijk kan maken. De R171 is veels te overdesigned en de rare neus erin, idioot druk ook met allemaal randjes/lijntjes en vanalles en nog wat erin. Ik hou meer van een beetje glad en strak
De R171 is ook nog steeds te gevoelloos in het stuur, maar dat is een beetje Mercedes-eigen.
Nee als je voor de pure lol, beleving en knijterhard bochten nemen gaat dan moet je toch echt een sportievere (lichter) karretje hebben zoals de superieure MX5. Of wil je meer geld uitgeven een Boxster wellicht of S2000.
En als je zegt dat een SLK een pure roadster is waar een MX5 niet aan kan tippen...................!
Das het leuke vd MX5, kost de helft, maar is 2x zo leuk. Die had ik eigenlijk moeten kopen,... maar hij is wel erg krap moet ik toegeven (met 1,96m), daarom viel hij in eerste instantie af, vooral als enige auto. Echt een plankie waar je op zit, en maar karten!
MX5 is elke test en reviewer lyrisch over, zag zelfs een filmpje van J Clarkson die alleen maar zegt dat alles perfect is. Nou dat zegt ook best veel, hij kraakt alles altijd af en weet altijd van alles te vinden.
Beetje flauwe filmpjes maar opzich zit er wel een punt in, SLK vs MX5
http://www.youtube.com/watch?v=tAux4VUBAsU&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ssxRBWeG6Xc&mode=related&search=
En deze bijvoorbeeld (MX5/MR2/Barchetta):
http://www.youtube.com/watch?v=IEvw5zD_da8&mode=related&search=
En nog een (Elise vs MX5):
http://www.youtube.com/watch?v=_B_EfFsAPxI&mode=related&search=
Mijn ouders hebben nu ook niet voor niets de MX ingeleverd voor een 4-zitter cabrio hoor,... maarja die worden ook een daggie ouder. Dat is het een beetje he. Eigenlijk voel ik me nog steeds te jong voor de SLK
Ik dacht ook altijd dat duurder leuker was, maar de ervaring leert dat dit doorgaans juist heel anders is...
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
SLK,
Over de besturing en wegligging van de R171: heb je wel eens in een R171 met sportonderstel en Parameter Lenkung gereden?.....je bent om. De huidige Boxster is inderdaad een zeer fraaie auto met grote stuurkwaliteiten. Ik heb gewijfeld tussen mijn huidige R171 en de Boxster. Ik heb in allebei meer dan uitvoerig gereden. Het is de R171 geworden. Hij heeft overall meer kwaliteiten. Ik heb er tot op heden geen spijt van...superauto!! De beste 'all in' roadster die ik tot nu toe gereden heb. Geloof me ik heb er al velen getest van S2000, Z3 tot 350Z. Alleen de TT ben ik tot nu toe 'vergeten'. Het oude model vond ik overigens ook soft aandoen.
Ik heb in het verleden ook een MX5 uitgeprobeerd. Het is toen de MR2 geworden. Qua rij-eigenschappen zijn Japanse collega 'ueberlegen'. Helaas geen bergruimte voor korte trips. HET zwakke punt van deze 'poor men's Porsche' met middenmotor. Daarom heb ik hen ook weggedaan.
Over het feit dat je in Nederland de R171 nog weinig ziet (evanals de Boxster v.a. 2004/2005 trouwens) heeft denk ik te maken met de prijs hier in NL
De wereled is echter goter als NL. In de wereld heeft de R171 een marktandeel van 22-24% van de verkopen. Dat wil toch wel wat zeggen.....
Over de belijning: inderdaad smalen verschillen. maar heb je de R171 wel eens echt goed bekeken. De lijnen gaan wonderschoon in elkaar over. En dan die forse uitgebouwde spatborden. Geweldig. Dat kan je niet zeggen van het gedrocht Z4
Bij de kleine facelift van 2008 gaan ze wat summiere zaken wijzigen, maar wat blijft is de belijning EN de neus! mercedes zal denken:'never change a winning team'.
Trouwens heb je de MX5 met vast klapdak al gezien. Echt zielig....heel de belijning van de MX5 (zijn sterke punt) is weg met die bult op de rug.
Groeten,
Rien | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 293
User seit 08.04.2007
| Geschrieben am 04.06.2007 um 09:58 Uhr  
| Hoi Rien,
Op veel punten ben ik het wel met je eens. Die R171 is een wonderschone auto. Vooral de voorkant (wat ik van de R170 vind tegenvallen) is bij de R171 heel goed gelukt. Eerlijk gezegt vind ik de achterkant van de R170 wel iets mooier. Maar ja smaken verschillen.
Op 1 punt ben ik het niet met je eens. Ik vind namelijk de Z4 een sportief uitziende en mooie auto. Ook moet ik zeggen dat de afgelopen jaren met veel plezier heb genoten van de rijeigenschappen van BMW. Je merkt daarin dat Mercedes een toerauto is en je in de BMW veel meer met auto rijden bezig ben (communicatie auto met bestuurder). Allebij heeft voor en nadelen.
Alleen als je kijk naar betrouwbaarheid en waardevastheid dan wint de mercedes het wel op alle vlakken.
Al met al heel blij dat ik toch overgestapt ben .
--
Mercedes Benz SLK 200, zwart, 16inch Velgen, Sony MEX BT2500 Bleutooth radio, leder zwart interieur | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an dkulliminati Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 04.06.2007 um 10:13 Uhr  
| Ja is zo dkluldilli. Ik denk dat je gerust kunt stellen dat BMW de wat meer rijdersauto's zijn met gevoel in het stuur en Mercedes en Audi de 2 beetje oue-lullen-merken met weinig gevoel en meer comfort. Mercedes heeft sowieso nooit gevoel in het stuur van wat ik tot nu toe heb ervaren en gelezen. En ik vond de Audi A4 waar ik van het weekend mee reed ook UITERMATE soft en Amerikanerig. Onze conclusie was dan ook: de BMW 3-serie leek meer op de MX5 (wat stuiteriger en sportiever en gevoel in het stuur), en de Audi meer op de Mercedes (softer/afstandelijker). Al heeft Audi misschien wel modellen/uitvoeringen waar net wat meer gevoel in zit dan de Mercedessen, dat weet ik niet precies.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 293
User seit 08.04.2007
| Geschrieben am 04.06.2007 um 11:22 Uhr  
| zeg maar donny .......Vind wel dat de SLK daarintegen qua looks een beetje buiten de boot val bij mercedes. Uiterlijk is sportief en supermooi. Kan ik van de C classe en E classe niet echt zeggen. Maar het blijven goede auto's en ben toch blij dat ik de overstap gedaan heb. Of ik mijn hand in het vuur durf te steken bij de vraag of ik nooit meer BMW ga rijden, dat weet ik niet.
--
Mercedes Benz SLK 200, zwart, 16inch Velgen, Sony MEX BT2500 Bleutooth radio, leder zwart interieur | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an dkulliminati Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :485 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|