| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: SLK230K (2000-facelift, 38,800km) te koop |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 02.06.2007 um 21:25 Uhr  
| Nee, ik wil er alleen maar mee aangeven dat er blijkbaar toch vraag is naar ons type SLK vanuit de markt.
Een provisie van 750 euro is heel netjes en zéker het overwegen waard.
Uiteindelijk ben jij degene die de beslissing moet nemen.......
Ik denk dat de SLK gewoon een geweldige auto is en ik maak me daar ook schuldig aan dat je dan zo af en toe naar de concurrentie kijkt.
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*De grootste behoefte van de menselijke natuur is zich belangrijk te voelen, te worden erkend en te worden gewaardeerd*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 02.06.2007 um 21:44 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 02.06.2007 um 21:46 Uhr ]
Ja je kunt, naar mijn mening en ervaring, gerust zeggen dat de SLK best OK is, maar zeker niet de ultieme roadster. Hij is op (bijna) alle punten gewoon in orde, behalve de stoelen die gewoon ### zijn, en laat dat nou net heel belangrijk zijn in een auto. Maar hij steekt verder ook op geen enkel punt boven de concurrentie uit zou je misschien wel kunnen stellen. Dat is dan ook waarom men altijd roept dat het meer een ratio aankoop-auto is dan een gevoelsauto. Ik ben wat meer persoon voor een gevoelsautootje, maar mijn stomme ratio neemt iedere keer weer de overhand AL kun je dat ook misschien tegenspreken want de SLK kost gewoon teveel en schrijft te hard af.
In de MX5 zie je hoe het ook kan qua rijden. Maar dat zul je ook overal lezen en van iedereen horen, zonder uitzondering. Dingetje stuurt echt volgens mij nog beter dan een Elise:
http://www.youtube.com/watch?v=_B_EfFsAPxI
Heb veel sportiefs gereden wat goed op de weg ligt (S2000/106Rallye/Swift-GTi/P206GTi), maar die MX5 is een klasse apart in de bochten. Lekker 6-bakkie ook, klakkeklak. De SLK is wel weer een geinige luxe krachtpatser, daar is bij de SLK dan wel weer lol uit te halen. Gevoel vd Kompressor en dat ie gewoon echt wel hard gaat. En hij zal wat veiliger zijn dan de MX5, al lijkt het qua punten op Autoweek nauwelijks uit te maken (25 tegen 26 ofzo geloof ik, wonderlijk, want beschrijving is wel heel anders tussen de 2. Voor het gevoel is het in ieder geval wel een wereld v verschil qua veiligheid. ESP/trac controll en zijairbags helpen natuurlijk ook wel.
Ik vind de SLK alleen wel erg hard afschrijven dus en is gewoon duur qua verzekering. En dat met maar een paar schadevrije jaren (nu bijna 5, joepie) en als autootje voor erbij... mwah.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 02.06.2007 um 21:54 Uhr  
| Heb vandaag een kleine 250 km met de SLK gereden. Het zit inderdaad niet lekker maar het is wel redelijk vol te houden. Maar na twee uur moet je toch even uitstappen. Ook vind ik hem licht op de voorwielen. Ik gebruik hem echt als toerauto met toersnelheden maar strak sturen doet ie niet.
Laatst in de nieuwe TT gereden, echt een geweldige wegligging en fantastische stoelen. Maar ik blijf lekker in mijn SLK sturen.
Ik gebruik hem te weinig, als ik er elke dag in zou moeten rijden zou ik een TT nemen.
Groent,
Is de Audi van je ouders al met de nieuwe gril?, Stuurt trouwens ook strak, zit waarschijnlijk ook een sportonderstel onder
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 02.06.2007 um 21:59 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 02.06.2007 um 22:03 Uhr ]
Philip schrieb:
Groent,
Is de Audi van je ouders al met de nieuwe gril?, Stuurt trouwens ook strak, zit waarschijnlijk ook een sportonderstel onder
Ehh kweenie, het is niet dat nieuwe model (vanaf 2005), maar oogt superchique,... met 2 van die chromen randjes in de voorbumper/grill...?
Zo dus:
http://217.114.99.235/NEW/klant/ac0272/foto/117912461301.JPG
Al is daar het onderste dunne chroomrandje minder goed zichtbaar.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 02.06.2007 um 22:19 Uhr  
| Die kleur had ik ook op mijn A4 helemaal goed. De huidige A3 is iets anders van kleur. Hij heeft nog de oude gril maar dat maakt hem niet minder mooi.
Geen originele Audi velgen maar staat hem erg goed. Niet over de top.
Hij is ook verlagd of sportonderstel af fabriek volgens mij. Daar kunnen ze nog veel plezier mee hebben zeker met zo dikke motor. Is het een handbak, automaat of multitronic?
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 02.06.2007 um 22:26 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 02.06.2007 um 22:32 Uhr ]
Het is een handbak. 5-bak is dat, en schakelt dermate soepel dat dat zeker geen nadeel is. Pa wilde eigenlijk best een automaat, ik zou lekker de handbak kiezen. En dat heeft ie nu dus ook gedaan (gelukkig)
Overigens, het exemplaar van het plaatje is het niet, maar die laat ik express even buiten-wege.
Overigens is die A4 ook opvallend ruim! Je kunt zo 4 personen met mijn lengte ruim laten zitten in die auto! Voor ruimte zat, en dan achter ook nog ruimte zat! De BMW was een stuk krapper,... zowel voor als achter,e n als je voorstoelen ver naar achteren zet zodat je ruim genoeg zit met mijn lengte hou je achter nix meer over. Lullig ding zeg ik die 3-serie Grappig ook, mijn pa had even rondgevraagd wat iedereen zou kiezen,... en ik ook een paar mensen. Van de pakweg 8 mensen zeiden er 8 resoluut A4, en dus niet 3-serie. Al smoelt die evengoed wel heel goed vind ik hoor. Mooie neus met die nieren en die nieuwere koplampen enzo.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| Geschrieben am 02.06.2007 um 22:51 Uhr  
| Ach ja, ik kijk ook wel eens om me heen natuurlijk. Ook vooral rationeel. Wel graag een cabrio, maar toch ook graag een beetje praktisch. Als er over een tijdje een nieuw autootje zou komen zie ik toch eigenlijk alleen de R171 als serieuze opvolger.
Een Boxster is ook leuk, maar veel veel duurder in onderhoud en verzekering. Plus de stoffen kap als nadeel. Verder ben ik nog wel benieuwd naar de MX-5 met variodak.
Zo'n Audi, maar ook een C70 of Saab, zijn me toch wat te groot en lomp. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an slkalimero Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 02.06.2007 um 23:01 Uhr  
| Pure rechtuitsnelheid hoef je het niet voor te doen trouwens met de MX5,... al is het dan toch ook best een hele vlotte jongen heb ik wel gemerkt,.. maar je ervaart het natuurlijk ook dubbel zo intens als een andere auto.
MX5 is qua snelheid ongeveer te vergelijken met mijn Pugje.
Zie ook hier:
http://www.youtube.com/watch?v=ZD906HONlRI
Kewl filmpje, en ik dnek dat dat een zeer realistisch plaatje is. Pug komt moeilijker op gang dan de gruwelijk aan het gas hangende achterwielaangedreven MX5... maar als je die Pug in de toeren gooit en daar blijft jagen tot net over de 6000rpm gaat die best hard! Kweetnie of die MX5 1.8 in het filmpje een 5 of 6-bak is overigens,... zal ook weer net een klein verschilletje maken...
Nieuwe MX5 is weer wat ingetogener en gefilterder,... is nog vrij puur schijnt, maar niet meer zo als zijn voorgangers. Ik vermoed dat die type2 best weleens de wanna-have kan zijn,... op sommige punten net iets verbeterd tov eerste model, maar iets potenter motortje ook. Nieuwe is weer net een fractie groter en hoger (de oude is 1,22 hoog! En helemaal op de carosseriedelen superlaag, aan het kapje wordt gemeten natuurlijk... de nieuwe is net zo hoog als de SLK met 1,26) en zwaarder en das allemaal net wat je niet wil in dat bakkie. Helemaal als CC is het dan weer net-niet he Maar opzich hoeft dat natuurlijk ook weer niet perse als je niet het onderste uit de kan wil,... en is het wel handig zo'n kappie.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 03.06.2007 um 12:58 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Silver_Arrow am 03.06.2007 um 13:00 Uhr ]
Philip schrieb:
Heb vandaag een kleine 250 km met de SLK gereden. Het zit inderdaad niet lekker maar het is wel redelijk vol te houden. Maar na twee uur moet je toch even uitstappen. Ook vind ik hem licht op de voorwielen. Ik gebruik hem echt als toerauto met toersnelheden maar strak sturen doet ie niet.
Laatst in de nieuwe TT gereden, echt een geweldige wegligging en fantastische stoelen. Maar ik blijf lekker in mijn SLK sturen.
Ik gebruik hem te weinig, als ik er elke dag in zou moeten rijden zou ik een TT nemen.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/
Hallo SLK liefhebbers,
de ' problemen' bij de R170 zijn/waren ook bij Mercedes bekend. Dat is ook de reden dat de R171 drastisch is herzien. Zowel de wegligging, stoelen als beenruimte zijn nu top (auto is ook 10 ce, langer wat geheel tne gunste van de beenruimte en stoeleb is gekoemen). De R171 kan zich meten met de top roadsters is zijn klasse, te weten de boxster, TT, Z4 en ook de 350Z. Ieder met zijn eigen kenmerken en eigenaardigheden. Dat mag ook want niet iedereen is het zelfde. Maar een ding hebben ze allemaal gemeen: het zijn pure roadsters in een duidelijk hoger segment waar de nieuwe Opel roadster en MX5 niet aan kunnen tippen. De vorige SLK (de R170) kwam uit een tijd dat er nog niet zovel concurrentie was op dit gebied. Ja , misschien de oer-boxster met 202 pk
TT's en S2000's bestonden nog niet. De R170 is vooral gebouwd als een (TOP)toerwagen en heeft minder het karakter van een roadster.
De huidige SLK (R171) is nog steeds(!) de best verkochte roadster in zijn segment (dus niet de lagere klasse van de bijvoorbeld de MX5). Ra,ra hoe zou dat toch komen......
Groeten,
Rien | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 03.06.2007 um 13:55 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 03.06.2007 um 14:08 Uhr ]
Eerlijk gezegd zie ik hier in NL die R171 maar bar weinig rijden. En vind het niet vreemd ook, voor dat geld zou ik absoluut wat anders kopen. Hij heeft mij nooit erg aangesproken. De R170 was nog de eerste met zo'n kap, heeft nog die leuke driehoekige achterlichten die de C ook had destijds, en is daarbij wat voordeliger, wat hem dan wel aantrekkelijk kan maken. De R171 is veels te overdesigned en de rare neus erin, idioot druk ook met allemaal randjes/lijntjes en vanalles en nog wat erin. Ik hou meer van een beetje glad en strak
De R171 is ook nog steeds te gevoelloos in het stuur, maar dat is een beetje Mercedes-eigen.
Nee als je voor de pure lol, beleving en knijterhard bochten nemen gaat dan moet je toch echt een sportievere (lichter) karretje hebben zoals de superieure MX5. Of wil je meer geld uitgeven een Boxster wellicht of S2000.
En als je zegt dat een SLK een pure roadster is waar een MX5 niet aan kan tippen...................!
Das het leuke vd MX5, kost de helft, maar is 2x zo leuk. Die had ik eigenlijk moeten kopen,... maar hij is wel erg krap moet ik toegeven (met 1,96m), daarom viel hij in eerste instantie af, vooral als enige auto. Echt een plankie waar je op zit, en maar karten!
MX5 is elke test en reviewer lyrisch over, zag zelfs een filmpje van J Clarkson die alleen maar zegt dat alles perfect is. Nou dat zegt ook best veel, hij kraakt alles altijd af en weet altijd van alles te vinden.
Beetje flauwe filmpjes maar opzich zit er wel een punt in, SLK vs MX5
http://www.youtube.com/watch?v=tAux4VUBAsU&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ssxRBWeG6Xc&mode=related&search=
En deze bijvoorbeeld (MX5/MR2/Barchetta):
http://www.youtube.com/watch?v=IEvw5zD_da8&mode=related&search=
En nog een (Elise vs MX5):
http://www.youtube.com/watch?v=_B_EfFsAPxI&mode=related&search=
Mijn ouders hebben nu ook niet voor niets de MX ingeleverd voor een 4-zitter cabrio hoor,... maarja die worden ook een daggie ouder. Dat is het een beetje he. Eigenlijk voel ik me nog steeds te jong voor de SLK
Ik dacht ook altijd dat duurder leuker was, maar de ervaring leert dat dit doorgaans juist heel anders is...
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,700 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :829 Mitglieder: 8 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|