.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chatbox!!!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.04.2007 um 21:32 Uhr   
KM stand is bij inruil natuurlijk ook bepalend maar als je bij een MB dealer een SLK koopt betaal je een stevige prijs, ga je daarna naar een niet MB dealer dan kan het verschil behoorlijk zijn. Net wat Scalimero zegt een Opel dealer is niet echt een adres waar je een sportieve auto zoekt. Snap ook niet waarom ze een Porsche hebben staan een goede dealer stoot die door naar de handel.

Richy, blijven rijden tot hij helemaal op is

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 27.04.2007 um 12:04 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 27.04.2007 um 12:41 Uhr ]

Whaha, ook Richard is van een koude kermis thuisgekomen. Vol goede moed, ook al was hij, mede door mij, al gewaarschuwd, ging hij Porschetje kijken...
Tjah zo gaat dat bij de dealers en autobedrijven blijkbaar. De inruilprijs is echt om te janken. Ook al zou een SLK weinig afschrijven, en opzich valt dat ook wel mee als je kijkt wat ze nu nog vragen voor een SLK facelift (en terecht, vergelijk het eens met wat ze voor Boxsters vragen)... toch bieden ze er allemaal idioot weinig voor. Het aparte is dan dat als je er uiteindelijk toch voor zou zwichten en op het bod in zou gaan, waar ze natuurlijk hard op hopen, ze hem dan zonder blikken of blozen ongetwijfeld met 7000 euro erbovenop weer te koop zetten! Want dat vragen ze er overal voor. Dus hoe dat gat van 7 mille kan ontstaan of goed te praten is weet ik ook niet. 2 mille is al veel maar daar zou nog wat voor te zeggen zijn aangezien ze vaak de auto toch even schoonmaken, er toch wat op willen verdienen en er dan vaak nog een paar maanden garantie op geven. Maar 7-8 mille is echt te gek voor woorden. Maar waarschijnlijk zou je datzelfde hebben als je een Boxster in zou leveren, of wat voor andere auto dan ook, kweetniet of het met de SLK erger is dan gemiddeld, lijkt me sterk, zou niet weten waarom. Je hoort het ook van iedereen eigenlijk. Soms kan de inruilprijs nog redelijk meevallen, maar dan vaak alleen als je dan bv in ons geval een splinternieuwe SLK350 zou kopen ofzo, dan verdienen ze daar weer leuk op dus kunnen ze iets meer bieden voor de inruil SLK

Wat Phil zegt, de SLK kun je beter maar niet te kort hebben en zo lang mogelijk rijden. Sluit weer een beetje aan bij wat Jeroen ook zegt, die oude exemplaartjes schrijven gewoon veel minder af. De eerste pakweg 8 jaar gaat het hard, en zijn er enorme verschillen tussen inruilprijs en wat je er zelf voor moet betalen, maar daarna gaat het stukken langzamer en zal op een gegeven moment waarschijnlijk zowat stilstaan.
Ik heb zeer bewust voor mijn exemplaar gekozen. Eigenlijk gewoon nieuw (nogmaals: nog geen 20,000km, geen gebruikssporen, elke 4000km in onderhoud bij zelfde dealer, altijd binnengestaan), ook al was hij 5 jaar oud,... en dan is er toch een hele leuke kop vanaf. Tevens vind ik de facelift gewoon veel mooier dan de pre-fl en daar moet je dan ook dieper voor in de buidel tasten. Dat zie je nog steeds wel terug in de vraagprijzen (alleen dus niet echt in de inruilprijzen ) De facelift beginnen vaak pas bij rond de 20 mille. Pre-fl's heb je al voor 13-14k. En kom nou niet weer met vage advertenties van marktplaats van SLK 32 AMG's voor 2 tientjes want die bestaan niet

--
230K, 2000, 6-handbakker (38,300 km) + 206GTi (48,500 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)

 Geschrieben am 27.04.2007 um 12:51 Uhr   
Het is natuurlijk wel zo dat je op een auto in de hoge prijsklasse veel meer afschrijft als op een Fiat Panda of zo.
Ik had in 1999 een jubileum uitvoering van de MX-5 gekocht , hij bestond toen 10 jaar. Er werden er maar 7500 in de wereld gebouwd. Deze uitvoering, een 10 Anniversary, had alle opties. b.v. zesbak, een speciale blauwe lakkleur en blauwe lederen bekleding. Kortom een plaatje die zijn waarde beslist zo behouden.
Maar toen ik hem na drie jaar met 27000 km ging inruilen, kon ik er met veel schoppen maar krap € 20.000,- voor terug krijgen, tewijl hij € 33.000,- had gekost. Er zaten geen gebruikssporen op en altijd in de garage enz. hij was nog als nieuw.
Dus er was niet veel meer over van dat exclusieve model.
Dus hoe duurder de auto hoe hoger de afschrijving en het maakt daarbij niet uit welk merk het is.
grt Jan

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.04.2007 um 13:25 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 27.04.2007 um 13:26 Uhr ]



Philip schrieb:

Geen goedkope km Richy als je bij 15.000 km € 14.000,-- afschrijft

--


Bijna een euro de km dat is 2,2 maal zo duur per km als het onderhoud aan een Ferrari weet ik me te herinneren!!!

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.04.2007 um 13:28 Uhr   


slkalimero schrieb:

Als ik Richards verhaal goed lees stond die Boxster bij een Opel dealer. Dat lijkt mij overigens niet de beste plek om de hoogste inruilwaarde voor je SLK te krijgen.



Inderdaad maar een dealer waar ook een Ferrari Mondial te koop staat echter zonder garantie en een aantal Corvette's.


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.04.2007 um 13:33 Uhr   


Philip schrieb:

KM stand is bij inruil natuurlijk ook bepalend maar als je bij een MB dealer een SLK koopt betaal je een stevige prijs, ga je daarna naar een niet MB dealer dan kan het verschil behoorlijk zijn. Net wat Scalimero zegt een Opel dealer is niet echt een adres waar je een sportieve auto zoekt. Snap ook niet waarom ze een Porsche hebben staan een goede dealer stoot die door naar de handel.

Richy, blijven rijden tot hij helemaal op is

--


Precies dat bedoel ik.....bij de MB dealer staan exemplaren met relatief hoge km-standen zonder optie's maar een stevig prijskaartje.
Natuurlijk rijd ik nog met veel plezier in de SLK maar soms lonk je wel eens naar de concurrentie........

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 27.04.2007 um 13:44 Uhr   
Groent,

Je hebt gelijk en ik was al voorbereid na aanleiding van jouw verhaal over de inruilprijs bij Van Kooy maar toch als je het zelf hoort maakt het nog meer indruk......
Jij bent net als ik zuinig op je auto en geeft hem op tijd z'n beurten, toch zie je daar weinig of niets van terug bij inruil.
Een gat van 70000km tussen de eerste inspectiebeurt en de 2. grote beurt kon hij ook niet verklaren maar gerust bijna 30 mille vragen....ongelofelijk!!

Het prijsverschil tussen m'n eerste en tweede SLK was destijds verklaarbaar door de uitrusting t.w. automaat, leder+stoelverwarming en een jaar jonger en bovendien nog 1000km minder op de klok.

Joke kan hier heel goed over mee praten vanwege haar eerdere ervaringen met de inruilprijs bij een Porsche-dealer.


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 27.04.2007 um 14:02 Uhr   


JaJo schrieb:

Het is natuurlijk wel zo dat je op een auto in de hoge prijsklasse veel meer afschrijft als op een Fiat Panda of zo.
Ik had in 1999 een jubileum uitvoering van de MX-5 gekocht , hij bestond toen 10 jaar. Er werden er maar 7500 in de wereld gebouwd. Deze uitvoering, een 10 Anniversary, had alle opties. b.v. zesbak, een speciale blauwe lakkleur en blauwe lederen bekleding. Kortom een plaatje die zijn waarde beslist zo behouden.
Maar toen ik hem na drie jaar met 27000 km ging inruilen, kon ik er met veel schoppen maar krap € 20.000,- voor terug krijgen, tewijl hij € 33.000,- had gekost. Er zaten geen gebruikssporen op en altijd in de garage enz. hij was nog als nieuw.
Dus er was niet veel meer over van dat exclusieve model.
Dus hoe duurder de auto hoe hoger de afschrijving en het maakt daarbij niet uit welk merk het is.
grt Jan


Komt het opzich wel gewoon op neer ja. Inderdaad is het wel extra cru als je die jaren zo ontzettend zuinig bent geweest op je lak en de motor en hem als nieuw hebt proberen te houden en dat dan die jaren extra moeite/geld etc uiteindelijk helemaal NIETS uitmaken en ze allemaal met een stom handelsprijsje komen!
Er wordt vaak geroepen dat onderhoud bij de dealer en intervallen invloed hebben op de prijs, maar ook daar heb ik nog niets van gemerkt, daar vragen ze eigenlijk gewoon nooit naar. Wederom: gewoon een handelsprijsje!
Zelfs de kmstand lijkt veel minder belangrijk dan het jaar. Terwijl ik de kmstand weldegelijk heel belangrijk vind. Vind het zelf geweldig dat mijn karretjes zo weinig hebben gereden. En zeg nou zelf, wie zou er nou niet liever 35,000km op de teller hebben staan dan 90,000?
En special edition met veel opties of niet doet er ook maar bar weinig toe. Enig wat nog enige invloed kan hebben wellicht is dan wel of geen airco, maar dan heb je het over een verschil van pakweg 500 euro misschien.

--
230K, 2000, 6-handbakker (38,300 km) + 206GTi (48,500 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 27.04.2007 um 14:37 Uhr   


road-ster schrieb:
Inderdaad maar een dealer waar ook een Ferrari Mondial te koop staat echter zonder garantie en een aantal Corvette's.

Ah, je bent in het prachtige Amersfoort geweest.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 27.04.2007 um 15:05 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 27.04.2007 um 15:18 Uhr ]

Ja post meteen even het linkje dan van het exemplaar waar je naar bent wezen kijken en die eigenlijk niet al te best klopt. Een 3-tje op de kentekenplaat (die weg is gepoetst?? zal wel weer een boete op staan, en APK afkeur zijn?) is ook wel zorgelijk te noemen ja.

edit: ohja toch, deze:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=59745171&p_type_lijst=RL&o_id=4128781

Had em al eerder gezien. Is ook wel wat goedkoper dan de rest, en de goedkoopste op autotrack als je zoekt op eentje uit 2001. Heeft ook wel aardig wat kilometers, maar dat gaat nog net. Maar die historie wil je niet op je, toch liefhebbersauto, met 130,000km hebben. En al helemaal niet als ze ook nog es met zulke inruilprijzen komen!

--
230K, 2000, 6-handbakker (38,300 km) + 206GTi (48,500 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1092
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.396.185

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm