.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Chatbox!!!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 09.03.2007 um 14:22 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Philip schrieb:

Zelf heb ik een paar jaar geleden een A4 Multitronic gehad, een soort DAF principe aandrijving, je voelt geen schakel momenten. Ik ervaarde dat als geen probleem. Afgelopen zaterdag voelde ik wel schakel momenten bij de Multitronic. Vreemd.
Hebben ze speciaal ingebouwd dat gevoel omdat de consument het een vreemde gewaarwording vond dat de Audi zo naar de 120 km gleed.

Dinsdag met een kennis naar een Mazda Rx8 wezen kijken en rijden, dat is een vreemde gewaarwording, 1.300 cc en 215 PK of zo iets, een gierend motortje met veel power, niet mijn ding met van die vreemde deuren.



Ja dat is grappig zeg, dat ze die schakelgewaarwording weer inbouwen!

Ik zou ook wel eens in een RX8 (en voorheen de RX7 geloof ik?) willen rijden. Ik vind het rotatiemotor-principe machtig interessant en een heel mooi concept. Jammer dat het nooit echt iets geworden is, maar dapper van Mazda dat ze het toch nog een keer uitbrengen in de RX8! Het is eigenlijk de enige Mazda die m'n waardering krijgt. De MX5 brengt bij mij geen enkele emotie teweeg.
Misschien moet ik ook gewoon eens een proefrit gaan maken. Wie weet word ik er wel verliefd op .

--
*ALLES IS RELATIEF!*




De Rx8 is niet echt goedkoop, rond de 50.000,-- de uitvoering die ik reed. Je moet de olie echt goed in de gaten houden heb ik begrepen, zit ook een oliedrukmeter in. Hij heeft ookachterwiel aandrijving en de weggligging is best strak maar vanbinnen toch weer redelijk Japans, net teveel van het goede vind ik. Hadden ze er een 2 zitter van gemaakt, iets korter dus zou hij bij mij beter overkomen, vind hem net wat te lang. Maar wel een aparte gewaarwording en je bent redelijk uniek want veel zie je ze niet

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 09.03.2007 um 15:55 Uhr   


Philip schrieb:
Maar wel een aparte gewaarwording en je bent redelijk uniek want veel zie je ze niet



Is echt voor de liefhebbers........dat trekt me er ook wel in aan!

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 09.03.2007 um 16:06 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



Philip schrieb:
Maar wel een aparte gewaarwording en je bent redelijk uniek want veel zie je ze niet



Is echt voor de liefhebbers........dat trekt me er ook wel in aan!

--
*ALLES IS RELATIEF!*




Wat mij wel opviel is dat Japanners niet veel aandacht aan kwalitiet velgen besteden. Deze Rx8 was net 2 jaar oud en de velgen zaten vol blazen onder de lak, zit maar een flinterdun laagje op. Bij een kennis van mij die een Toyota hybride heb, hoe zo iets heet weet ik niet maar die had hetzelfde na 1,5 jaar.
Kreeg wel nieuwe. De BMW Z3 coupe heeft dezelfde verhouding wielen als de SLK, ook achter 245 en voor 225. Ook een bijzonder auto, de Z4 Coupe vind ik geslaagder.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   DjeeDjee

Schreiberlevel:
Forenunterprimaner
Forenunterprimaner
Beiträge: 470
User seit 25.12.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 09.03.2007 um 21:30 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 08.03.2007 um 22:28 Uhr ]</font>



DjeeDjee schrieb:
“mooie bak, knul” zei de passant. Hij bleef ook niet hangen voor een praatje maar fietste op zijn gemak door. Weet nog steeds niet of het “mooie bak” of dat het “knul” het nu deed maar het deed het wel.

zondag 15 graden met 50% kans op zon. Ben blij dat we niet bij mij thuis afgesproken hebben. Nu kan ik in ieder geval een lekker stuk rijden.




Ach ja, dat klinkt leuk zeg!
Maar dat kunnen ze tegen mij weer niet zeggen .

Ben je zo jong? Of was de passant zo oud?
Ik vergeet nooit dat mijn oma het eens over een "leuke jongeman" had (ik was toen een jaar of 14), en bleek dat later een "ouwe vent" (in ieder geval in mijn ogen toen) van een jaar of veertig te zijn .

Ik ben wél blij dat we wel bij mij thuis hebben afgesproken, hoef ik er tenminste niet uit
Maar ik zal jullie rijtijd besteden aan het bakken van een appeltaart .


--
*ALLES IS RELATIEF!*





Ach, eenmaal boven de 40 is elke aanspreektitel jonger dan mijnheer of ouwe al meegenomen.

"ouwe vent" van een jaar of veertig I REST MY CASE

--
SLK230K - Zilver - Rood/zwart interieur

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an DjeeDjee    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 09.03.2007 um 22:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 09.03.2007 um 22:44 Uhr ]

Tjah wel geinig die Mazda, maar zou mijn keuze ook niet zo snel zijn denk ik. Toerenjagen en janken kan geweldig zijn, maar dan eerder in een licht autootje, en niet eentje van 1400 kilo met te weinig koppel. Ik stel me zo voor dat die rotatiemotor toch niet al te indrukwekkend zal zijn, al is hij vast best leuk. Heb er vooralsnog ook nog niet erg veel indrukwekkends over gelezen. De auto zelf ziet er ook een beetje tammig uit en het interieur inderdaad nogal japans/hard plastickerig en wat foutig.
De 0-100 tijden bv die ze opgeven bij Mazda zijn ook wat merkwaardig. Voor de SLK230K staat met 6-bak en 197pk/280nm (bij 2500rpm) 0-100 op 7,2. En dat bij 1285kilo.
Bij de Mazda is dit voor 192pk(de lichtste versie)/220nm (bij 5000rpm) en bijna 1400 kilo ook 7,2 sec. Rara hoe kan dat! Paar pk minder, veel minder koppel (en verloop zo lijkt het) en ook nog eens meer dan 100 kilo zwaarder en toch even snel. Knap he die japanners . Die rij je der heus wel uit dus...
De versie met 231 pk zal meer in de buurt komen, maar met de tevens weer 1400 kilo en slechts 211nm koppel lijkt me dat ook meer een kwestie van rond of over de 7sec dan de 6,4 die ze opgeven.

Even opgezocht, de 192 pk versie zal in de praktijk inderdaad eerder de prestaties hebben vwb tussensprints en kracht onder de voet enzo van een Peugeotje 206GTi, mits je de toeren in de Mazda wat hgoer houdt zelfs, hiha. En dat vind ik dan gewoon te weinig voor een dergelijke auto voor zo'n klap geld.

http://www.zeperfs.com/duel1209-284.htm

Het gaat niet om pk's maar om pk/gewicht! Dat bleek maar weer bij dat Golfje V6 4-motion waar ik pas van 0 tot 170 achteraan bleef zitten die maar geen meter uit kon lopen. Zodra zijn tank voller is en er iemand naast zit in zo'n Golfje is de pk/gewichtsverhouding ineens gelijk.
Je lacht je rot,... 204pk,... maar niet sneller als een 206-je met 138pk. En ja hij deed heus wel aardig zijn best want bleef zelfs na 170 nog doorgaan, waar ik het maar voor gezien hield.

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.03.2007 um 10:57 Uhr   
MIST
Het is 11.00 uur en is hier helemaal dicht, hoe is het verder in het land??


--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.03.2007 um 11:00 Uhr   
Ik heb nog goede hoop voor vandaag, Philip.
Als het goed is breekt na het middaguur de zon door.

Marco...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.03.2007 um 11:09 Uhr   
Mijn vorige SLK is al verkocht!
In januari heb ik mijn zwarte R170 ingeruild voor een R171. Dit weekend ben ik erachter gekomen dat de R170 inmiddels al verkocht is! Je kunt dit checken op de site van de RDW http://www.rdw.nl door het kenteken in te geven. Eind februari is hij opnieuw op naam gezet; hij heeft dus maar een dikke maand te koop gestaan.
Bij mijn eigen zoektocht naar een R171 destijds viel me op dat sommige SLK's soms wel een jaar te koop staan.
Nu vraag ik me af hoe het kan dat de ene SLK snel verkocht is en de andere zo lang te koop staat. De kwaliteit van alle SLK's is toch goed? Was mijn R170 dan echt beter dan andere exemplaren? De R170 had toch al 115000 op de teller en de dealer vroeg er een forse prijs voor! De nieuwe eigenaar heeft zeker net zoveel of meer betaald dan ik toen hij 1,5 jaar jonger was. Hij was wel perfect moet ik zeggen, vorig jaar van mij nog een grote beurt gehad.

Marco...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 11.03.2007 um 11:37 Uhr   


Philip schrieb:

MIST
Het is 11.00 uur en is hier helemaal dicht, hoe is het verder in het land??



Nou, geen mist hier, maar de zon heb ik nog niet gezien vandaag

De appeltaart staat in de oven..............
Ik ben alleen vergeten slagroom te kopen
Dus als iemand die komt vanmiddag nog slagroom heeft staan hou ik me aanbevolen .

Als ik me er toe kan bewegen ga ik zo m'n SLK nog even wassen.
Hij was schoon gisteren.......... tot m'n buurman z'n in het terrein gebruikte 4X4 ging afspuiten

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 11.03.2007 um 12:21 Uhr   
Hier ook bewolkt. En ook mijn autootje wás pas schoon voor er vrijdag een vogel op scheet (hij was donderdagmiddag gewassen).

Goed, dan geen slagroom. Ik heb nog geen agenda ontvangen trouwens. Wie is de voorzitter? Wie notuleert?

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1076
Mitglieder:    2
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.370.281

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm