| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Dakmodule |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.08.2007 um 20:34 Uhr  
| Philip,
Jan was inderdaad zo vriendelijk om een demonstratie te geven en liet ook zien waar de dakmodule geplaatst was.
In al z'n enthousiasme ging het openen/sluiten van het dak nog niet soepel want dat heeft te maken met de juiste knop een aantal keer indrukken.
Dus je gaat het gewoon zelf solderen?
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*verbaas u niet maar verwonder u slechts*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 26.08.2007 um 22:42 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Philip,
Dus je gaat het gewoon zelf solderen?
Ik doe het eerst zoals omschreven, met de rode klemmetjes. Wanneer alles perfect werkt ga ik de draden solderen. Ik denk als je precies doe wat er staat het geen problemen moet opleveren dus ik ga ervoor. Heb vanmiddag even de kast naast de accu los gehaald, is nog redelijk ruimte over en ziet er overzichtelijk uit. Heb ook de zekeringkast los gehaald en zoals omschreven kun je dit makkelijk demonteren om dan makkelijk bij de boutjes te komen, ook ruimte zat. Gewoon goed opletten, drie keer kijken voor je knipt en de accupool los wanneer je de zekeringkast los haal. Misschien denk ik er te ligt over maar ga het proberen.
En wanneer het mislukt, volgens het serviceboekje kun je altijd het dak nog handmatig open en dicht krijgen
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 26.08.2007 um 22:53 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 26.08.2007 um 22:55 Uhr ]
Philip,
Volgens mij moet je wel een kwartier wachten alvorens de motor te starten als je de kabel van de accu hebt losmaakt en weer monteert. Weet er niet het fijne van maar zou iets te maken hebben met de computer die z'n basis-instellingen moet lezen na onderbroken stroomvoorziening.
Vraag het desnoods na bij de dealer!
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*verbaas u niet maar verwonder u slechts*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 27.08.2007 um 00:21 Uhr  
| Phillip,
Ik zou toch proberen om de aansluitingen direct te solderen, omdat je met de rode draadklemmen door de isolatie snijd en misschien ook wel door een paar koper draadjes. En sommige draadjes zijn toch al erg dun.
Het beste kun je met een scherp mesje voorzichtig over een lengte van ongeveer 1cm de isolatie wegsnijden en het draadje van de aansluiting hier omheen draaien en dan solderen. Daarna met een goede isolatie tape omwikkelen, gebruik geen tape van de Gamma.
Waar je goed op moet letten is dat er geen per ongeluk afgesneden koper draadje in de computer valt, want dat krijg hele rare foutmeldingen!
Leg dus even een doekje onder het draadje waar je de isolatie van gaat verwijderen.
Als er toch wat in de regeleenheid valt dan kun je deze betrekkelijk eenvoudig verwijderen door de computer even te verwijderen en om te keren zodat eventuele koperdraadjes en of stukjes isolatie er weer uit vallen.
Als je er goed de tijd voor neemt en serieus werkt moet het allemaal goed gaan, de beschrijving is in ieder geval perfect.
Suc6
Richard,
De procedure is na het loshalen van de accu klemmen is als volgt.
Procedure bij accu wissel of afkoppeling.
• Tussen het wisselen 15 min wachten.
• Accu aansluiten.
• Contact op positie 2 zetten (niet starten)
• Minstens 5 min zo laten staan de motor stuureenheid gaat zich
opnieuw kalibreren.
• Motor starten.
• Het ESP kalibreren door het stuur volledig naar links te draaien.
• Kort wachten en het stuur volledig naar rechts draaien en kort
wachten.
• Het gele controlelampje van EPS moet nu uitgaan.
• De comfort functie voor de elektrische raambediening opnieuw
aanleren.
• Dubbelklik de dakschakelaar naar voren en gelijktijdig de
raamschakelaars indrukken.
• Bij starthulp de ontsteking op stand 2 en 5 min wachten voor dat
er gestart wordt.
• Daarna ESP kalibreren zoals boven.
Nog een weetje,
Reset variodak:
• Motor uitzetten
• Uitstappen en afsluiten
• Min. 30sec. wachten
• Instappen en deur sluiten
• Sleutel in contact (niet aanzetten)
• De dakbedieningsknop met de linkerhand in de sluiten stand
drukken en vasthouden.
• De ontsteking met de rechterhand inschakelen en de motor
starten.
• Dak sluiten.
• Bij geen resultaat:
• Accuklemmen losmaken. (eerst min dan plus)
• Min. 30 sec. wachten.
• Accuklemmen aansluiten. (eerst plus dan min)
• Herhaal de eerdere stappen.
Bron: http://www.mbslk.de
Moest helaas vroeg naar huis na Donkervoort, maar was het een leuk toertochtje of is het niet door gegaan.
Grtz Jan
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 30.08.2007 um 19:28 Uhr  
| Demonstratie kan zondag! Er belde een afspraak af vanmiddag dus maakte gelijk van de situatie gebruik de dakmodule in te gaan bouwen. Had niet verwacht dat het ook nog gereed zou komen vandaag. Het is even zoeken naar de juiste draden, zijn behoorlijk dun en zitten dicht op elkaar met weinig ruimte. Maar het is goed te doen, voorlopig heb ik de klemmetjes gebruikt, solderen doe ik een keer op mijn gemak. Alleen hiel ik een draad over welke op nr 55 moet komen, een grijze/zwrte draad ontbreekt bij mij in de bedrading. Bij navraag Dirk (mailde mij zeer snel terug) blijkt de eerste versie SLK's 1996 t/m 7-1997 geen RF in de afstandbediening te hebben maar infra-rood en dat werkt niet op de EasyRoof.
Dus ik kan hem niet via de afstandbediening open en dicht doen maar voor de rest werkt hij perfect. Al rijdend kan het dak open, de ramen blijven dan beneden en rijdend dicht dan gaan de ramen geheel dicht, perfect. Verder heb ik nog niets kunnen proberen. Maar het belangrijkste werkt.
Dirk gaat wel verder op onderzoek uit of het ook mogelijk is op infra-rood. Alleen nu heeft hij er geen tijd voor, druk met werk, zoon en de EasyRoof modules.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1172 Mitglieder: 5 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|