.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Service beurten, MB dealer of een lokale allround garage
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.03.2007 um 21:18 Uhr   


slkalimero schrieb:

bij Van Kooy zijn ze naar mijn idee ook behóórlijk aan de prijs met hun occasions. Het hangt natuurlijk erg van het exemplaar af (een 230? km-stand? opties?), maar 23.750 voor een exemplaar uit 1999 vind ik erg fors hoor. Zelfs als het een perfect exemplaar is met alle opties en een lage km-stand.



Klopt!
De mijne (230 van drie jaar oud met 22 k op de teller en op stoelverwarming na alle opties incl. navigatie, leer, hout, Bose....) kostte er (na aftrek van 2 mille extra inruil op m'n 206CC) € 36.000!!!!

Maar ja, ik wilde perse die bernsteinrode, elders kon ik voor minder wel een vergelijkbare zwarte of grijze krijgen.
En ik weet nu al dat ze me bij eventuele inruil juist mínder terug willen geven "omdat het geen courante kleur is mevrouwtje"

Heb vorige week besloten om er nog een paar jaar in te blijven rijden trouwens!
Hij is tenslotte weer als nieuw!

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 07.03.2007 um 21:14 Uhr   
Gloeiende!
Ik had em weggebracht voor APK en een beurtje. Wordt ik een paar uur later opgebeld. Beurtje was volgens hem nog niet nodig aangezien er sinds de laatste pas 8000km gereden was. Ach,... kan wel een keer een jaartje opschuiven ook inderdaad. Banden konden zelfs nu nog door de APK riep hij geheel tegen mijn verwachting in. Ik vond ze toch behoorlijk glad, maar blijkbaar meten ze alleen het proefiel op de buitenranden ofzo,... heel merkwaardig. Maar was wel, net zoals vorig jaar al het geval was, met een waarschuwing dat ze binnenkort aan vervanging toe zijn. Haha. Maar laat er dit keer toch echt maar 2 nieuwe jongens opzetten. Michelins raden ze aan. Dat doen we dan maar, ook al zitten de originele Dunlops er voor nog op. Geen zelfde merk/type meer rondom dan maargoed dat ziet toch niemand...? En om nou alleen daarvoor dan maar Dunlops erop te laten zetten is ook zowat,... das inmiddels misschien ook al een ander type en ander soort profiel geworden dan die uit 1999...

Maar toen kwam het,... er was wat geconstateerd,... de middelste stuurkogel noemde hij het,... daar zat teveel speling op! WAT??
Heel merkwaardig vind ik het,... ik voel totaal niets in het stuur en kijk er enorm van op. Helemaal vanwege het kostenplaatje wat dat ook nog eens met zich meebrengt. Het ding heeft nog geen 38,000km gelopen, slechts een krappe 8000 sinds de laatste beurt en toen was er nog niets aan de hand.
Kosten waren alleen al 250 voor het onderdeel, en incl montage kwam het op 500 ex btw (dus komt nog even doodleuk 250euro ex. bij aan montagekosten ook)!!!! Moet toch niet veel gekker worden. Maar het moest gebeuren want was een APK afkeurpunt werd mij verteld.

Kent iemand dit onderdeel en dat hier vaker wat aan mankeert wellicht bij de SLK? Hij riep al, "komt door die drempels he",... maar die kun je sowieso niet hard nemen natuurlijk met de SLK...dus ik vind het maar merkwaardig.
Dus een kogeltje en 2 bandjes en APK kom je alleen al mee op waarschijnlijk rond de 1200 euro ofzo. Verschrikkelijk zeg, en dan heeft ie nog geeneens een beurtje gehad!

Ik heb nu een nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week, er is nu nog niets gebeurd, omdat alles toch nog besteld moest worden.
Sommige mensen hebben altijd alleen maar pech,... en helaas ben ik er daar een van.

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,300 km) + 206GTi (45,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 07.03.2007 um 21:37 Uhr   
Groent,

Het zit je de laatste tijd niet mee zég.....
Kosten komen altijd onverwachts en die had ik de laatste tijd ook te verwerken maar dit is opmerkelijk met deze lage kmstand.
Misschien heb je hier wat aan nl. dat ik enige tijd geleden van mijn dealer hoorde dat er soepel werd omgegaan met coulance-aanvragen van het onderstel uit Nederland vanwege de vele verkeersremmende maatregelen!!

Het is een verzoek waard lijkt mij.........

Naar het schijnt is het een bekend zwak punt van de SLK en dan vooral de voorkant vertoond snel speling.
Mijn rechterachterwiel heeft ook speling maar valt met 1mm nog binnen de tolerantie's van APK-wetgeving.

Succes,

Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 14.03.2007 um 18:35 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 14.03.2007 um 18:57 Uhr ]

Ik ben weer terug van de dealer en bijna 1200 euro armer. En dan heeft ie nog geeneens een beurtje gehad!
Het zag er even naar uit dat ze bij van Kooy me nu toch in de steek zouden laten en mij met een flink bekocht en genaaid gevoel weg zou gaan maar ze hebben het toch weer geflikt om dat niet zo te laten zijn.

De behandeling was toch wel weer zoals het hoort en zoals ik van ze gewend ben. Smartje van de eerste keer hoefde ik al niet te betalen. Was ook min of meer voor nix opzich dat ik die meehad aangezien er aan de SLK toen nog niets gedaan werd, alleen de zaken geconstateerd. De spullen moesten besteld (banden en stuurkogel) dus afspraak voor een week later gemaakt. Dat was dus vandaag.
Vandaag kreeg ik voor de verandering eens wat anders mee dan een Smartje. Een Dodge Caliber 2l diesel. 18" velgjes zaten eronder... zijn flinke banden ook die daarom zitten.
Tijd geleden dat ik diesel heb gereden dus ook dat was wel weer eens leuk.
Tis de koppel die het hem doet he. Qua directe kracht onder de voet komt hij bij lage toeren, klinkt misschien wat raar, zowat even krachtig over als de SLK230! In de 2 of 3 bij 2000rpm en gas erop en je gaat er echt heel flink vandoor. Het rijdt wel weer als een boot,.... zacht schommelend heen en weer. En sprinten is niet echt leuk,... beetje tussensprintjes vanuit lage toeren is het enige leuke aan zo'n motor. Maar doorhalen in de toeren bv is nieleuk.

De banden die ik heb gekregen zijn van het type Michelin Pilot Primacy HP. Ik zie met wat googelen in ieder geval dat die in duitse tests een keer gut en een keer sehr gut krijgen. Moet wel OK zijn...

edit: Zit de factuur nog eens door te lezen,... kom je de belachelijkste dingen tegen. Afvoer oude banden 2x3,50 = 7,00.
Ze zouden zelfs nog door de APK heen komen, dus iemand die circuit rijdt is er vast wel in geinteresseerd en anders worden ze toch mooi gebruikt voor ehm wat was het ookweer,...asfalt ofzo? En dan moet ik nog betalen ook.

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.03.2007 um 18:55 Uhr   
Hi Groent,

Hebben ze niet de moeite genomen om een coulance aanvraag in te dienen bij MB-Nederland want je zal heus niet de enige zijn met dit probleem?
Als je weinig rijdt zoals jij dan hakken dit soort rekeningen er behoorlijk in zeker als je het afzet tegen het gereden aantal km.

Banden vallen m.i. onder de normale slijtage!

Groetjes,
Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 14.03.2007 um 19:00 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 14.03.2007 um 19:04 Uhr ]

Ja banden vallen zeker onder normale slijtage.
Vwb coulance betreffende de stuurkogel,... dat wordt zeker een NO. Meerdere personen bij van Kooy zeiden al dat het geen veel-voorkomend probleem is. En het is vrij onduidelijk waardoor het komt, maar voegen daar dan altijd aan toe kreten als "drempels" en "gaten in de weg" enzo. Coulance kun je heus vergeten,... heb alleen maar negatieve verhalen gehoord ook hier van mensen die Mercedes aanschreven.

Ik zou altijd graag weten wat ik er aan kan doen,... 8000 km geleden was alles nog goed blijkbaar, bij de vorige APK/beurt. Dus dan moet er in die 8000km bijna wel iets gebeurd zijn wat de druppel was om teveel speling te gaan veroorzaken,... maar of daarvoor ook al wat speling was en dit wellicht door is gaan "slijten".... da kan ook nog, en zul je nooit weten. Ik ga in ieder geval in het vervolg nog meer letten op gaten in de weg (die er de laatste tijd juist opvallend veel zijn ook vind ik, af en toe schandalig wat een kraters ze in de snelweg laten zitten voor HELE lange tijd, soms ook bij wegwerkzaamheden die maanden duren maar soms ook als er geen werkzaamheden zijn) en probeer drempels voorzichtiger te nemen.

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.03.2007 um 19:12 Uhr   
Zal binnenkort eens navraag bij mijn dealer doen of ze er net zo overdenken.
Ik ben toe aan een nieuwe voorruit die nu gebarsten is in twee richtingen maar heb gewacht tot de "winter"over z'n hoogtepunt was.

Gaten komen steeds vaker voor vooral bij rotondes die te klein zijn gemaakt en met warm weer door vrachtwagens wordt vernield.
Je ziet het ook bij verkeerslichten waar minidrempels ontstaan...

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 14.03.2007 um 19:20 Uhr   
Volgens mij zal een dealer sowieso niet zo gauw zeggen (toegeven) dat iets een veelvoorkomend probleem is. Zou ook alleen maar ten nadele van hen zijn. Maargoed opzich als het veel voor zou komen zouden er hier ook wel 1 of meer zijn die het ook hebben gehad en dat heb ik nog niet gehoord dus verder zal het wel meevallen dan... al is de opkomst hier niet al te groot

Rico: heb je trouwens geen msn-adresje? Je bent nogal es online ook toch?

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 14.03.2007 um 19:31 Uhr   


ESELKA schrieb:

Volgens mij zal een dealer sowieso niet zo gauw zeggen (toegeven) dat iets een veelvoorkomend probleem is. Zou ook alleen maar ten nadele van hen zijn. Maargoed opzich als het veel voor zou komen zouden er hier ook wel 1 of meer zijn die het ook hebben gehad en dat heb ik nog niet gehoord dus verder zal het wel meevallen dan... al is de opkomst hier niet al te groot

Rico: heb je trouwens geen msn-adresje? Je bent nogal es online ook toch?

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**


Wij hebben bij Wensink een database waar alle problemen zijn opgeslagen en hoe te handelen...

Ik ben eigenlijk altijd online en MSN staat standaard aan alleen weet ik niet wat mijn adres is, hoe kan je dat zien?



--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 14.03.2007 um 19:35 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 14.03.2007 um 19:37 Uhr ]



road-ster schrieb:

Ik ben eigenlijk altijd online en MSN staat standaard aan alleen weet ik niet wat mijn adres is, hoe kan je dat zien?

Gekkehuis,... je hotmail emailadres, weet je die?

Er is wel een richardkorving@hotmail.com maar die staat nu op offline.

--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1143
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.473.244

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm