| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Van wanneer is jouw SLK en hoeveel kilometers heeft ie gereden? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 24.10.2006 um 16:18 Uhr  
| Ik heb de Duitse Topic gelezen, mijn Duits is wat minder maar begrijp eruit dat ze voorlopig op zijn maar er weer 100 besteld zijn.
€ 20,-- is natuurlijk een perfecte prijs.
Ik heb wel interesse in de module weet alleen niet hoe te bestellen, althans haal dit niet uit de tekst.
Nu is ieder niet zo handig als sommige forum bezoekers. Gezien de documentatie valt het volgens mij wel mee.
Misschien een optie om met een aantal die interesse hebben de modules te bestellen en dan ergens afspreken om de modules gezamelijk in te bouwen, moet wel een lokatie zijn waar je een beetje droog kan staan.
Misschien is er onder de forum bezoekers wel iemand die bij het bedrijf waar hij werkt of heeft een bedrijf waar een ruimte is om in te bouwen.
Kunnen we er misschien gelijk een leuke meeting van maken
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 24.10.2006 um 17:01 Uhr  
|
Philip schrieb:
Misschien een optie om met een aantal die interesse hebben de modules te bestellen en dan ergens afspreken om de modules gezamelijk in te bouwen, moet wel een lokatie zijn waar je een beetje droog kan staan.
Misschien is er onder de forum bezoekers wel iemand die bij het bedrijf waar hij werkt of heeft een bedrijf waar een ruimte is om in te bouwen.
Kunnen we er misschien gelijk een leuke meeting van maken
Goed idee! Bij de 206CC-club hebben we een keer een deurpin-meeting gehouden. Met een aantal hadden we mooie lichtmetalen deurpinnen besteld en die hebben we toen gezamenlijk ingebouwd.
Nu is dat niet zo simpel als bij de SLK hoor, waar je gewoon het plastic pinnetje er met een tang uittrekt en er een andere in duwt, nee, bij de 206 moet echt de hele deur uit elkaar!!! Een heidense klus, en de oude plastic pin moest er helemaal uit geslepen worden!!
Maar ja........ een droge plek, en als we het vóór mei 2007 doen liefst ook een warme plek. Dus met z'n allen onder jouw carport is geen optie Phil!
Heeft er niet iemand (beschikking over) een verwarmde loods of zo?
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 24.10.2006 um 17:56 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Hi Jan,
Ook namens mij van harte welkom op dit forum!
Zoals je misschien al gezien zult hebben of anders nog wel zult ontdekken zijn we maar met een relatief kleine groep actievelingen. We zijn derhalve dolblij wanneer nieuwe SLK-liefhebbers zich aanmelden en al helemaal wanneer we ze regelmatig op het forum mogen begroeten!
Dus jij hebt in een weekje Eiffel meer kilometers gereden dan je voorganger gemiddeld in een heel jaar .
Wel prettig, je hebt dan waarschijnlijk een auto die alleen met mooi weer werd uitgelaten. Zo'n auto was de mijne ook. Maar bij mij moet hij nu door weer en wind .
En bij jou ook begrijp ik!
Heb je voor die dakmodule inderdaad maar 20 euro incl. verzenden betaald? En is het inbouwen ook simpel voor iemand die niét met de schroevendraaier in de hand is geboren?
--
Hallo Joke,
Ik heb natuurlijk geen 6000 km in de Eifel gereden, uit en thuis ongeveer 1500 km.
Ik heb zo wel lekker kunnen wennen aan de automaat.
Het is de bergen erg leuk om regelmatig de tiptronic te gebruiken, dan blijft de vaart er lekker in en hoef je de kickdown niet te gebruiken. Ik heb wel even moeten wennen hoor de MX-5 is net een kart en in de SLK lijkt het allemaal een stuk langzamer te gaan, maar voor een deel is dat natuurlijk bedrog.
Ik heb voor de dakmodule inderdaad 20 Euro incl verzenden betaald voor een complete module, je kunt ook de omderdelen kopen voor 15 Euro maar dat zou ik niet doen.
http://www.electrick.de/simpleroof/SimpleRoof.pdf
http://www.electrick.de/simpleroof/SimpleRoof_eng.pdf englisch!
Het inbouwen is niet moeilijk er zit een prima beschrijving bij, het enige is dat je bij sommige SLK's twee groen/violet gekleurde draden hebt.
Eén daarvan gaat naar de handrem maar die moet je niet hebben. Geen ramp als je hem wel gebruikt, maar gaat je dak niet automatisch. Pak dan gewoon de andere en hij werkt.
Zelf heb ik de middelconsole losgehaald ( 4 schroefjes)en iets opgetild om te kijken welke draad naar de handrem ging en kon er zo makkelijker bij.
Er zitten speciale draadklemmen bij die ze in Duitsland wel vaker gebruiken, maar een vriend heeft bij mij de SimleRoof gesoldeerd. Solderen vind ik toch beter, geen last van storingen. Maar ander zweren weer bij de draadklemmen, is natuurlijk makkelijker voor een leek.
Je kunt de SimpleRoof bestellen door Dirk Siegmund een mail te sturen.
Dirk Siegmund gaat hierna een 50 km module ontwikkelen en daar wacht ik met veel ongeduld op.
Groet Jan
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 24.10.2006 um 18:04 Uhr  
| Ha die Jan (mooie naam , maar het toeval wil dat je hier vooralsnog de enige bent volgens mij), welkom,
Fraai dat je zegt dat het in de SLK langzamer lijkt te gaan. Bedoel je bij constante snelheid of ook qua acceleratie? Want ik heb een paar keer met de MX5 1.8 6-bak van mijn pa gereden maar dan merk je toch wel dat die aardig wat vermogen (en koppel!) mist tov de Kompressor (230K in mijn geval). Ik vind het Kompressor-gedrag wel wat hebben. Bij net boven stationair gas in en hij gaat al lekker. Moderne turbo's zullen veelal ook wel zo rijden. Je leest tegenwoordig veel dat die ook al hun max vermogen onder de 2000 hebben liggen, dat halen de kompressors nog nieteens. Met een MX5 gebeurt er in dat toerengebied maar weinig natuurlijk.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 24.10.2006 um 18:41 Uhr  
| Ik denk dat je dan niet harder meer kan rijden dan 50.
Het zal waarschijnlijk inhouden dat je dan tot 50km/u het dak nog kunt openen. Nu is dat zo;n 10km/u. En dat gaat dan nog net goed als je de koppeling voorzichtig op laat komen en hem in zijn 1 zonder gas laat rollen. Raak je je gas aan gaat ie piepen, stopt ie en is ie een sec of 15 de kluts kwijt. Geweldig verzonnen. 10km/u is echt niets, en in de praktijk komt het er op neer dat je toch echt stil moet staan om de kap te laten bewegen. Beetje jammer dus. Of je moet zin hebben in geknutsel/gesoldeer in je autootje.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 24.10.2006 um 18:55 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 24.10.2006 um 19:02 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Het lijkt erop alsof hij alleen nog maar met variodak leverbaar is, en niet meer met stoffen kap.
Ziet er inderdaad heel goed uit!
Tenzij het een fout is van de journalist lijken ze hem ook niet coupé-cabrio te noemen, maar gewoon cabrio
Ik begin zelf een beetje CC moe te worden. Ik ben sowieso doorgaans nogal erg anti-hype en heb dan, zodra iets zgn IN is, daar een pesthekel aan. Ineens lopen alle mannen in zachtroze shirtjes omdat in alle winkels alleen nog maar zachtroze shirtjes hangen, en rijdt iedereen in een auto met klapdakje.
Brr,... vooral die 4-zitters met zo'n CC-dak vind ik helemaal nix.
Ik blijf maar vasthouden aan het feit dat de SLK destijds nog de enige was op de markt en spitsafbijter was. Dat de rest hem heeft nagedaan is dan ook verder niets aan te doen. Maar ik blijf elke auto die nu met zo'n dak uitkomt een goedkoop namaak-hype-ding vinden. Misschien trekt dat nog wel eens bij, moet haast wel, want ze komen er steeds meer en dat zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan veranderen of teruggetrokken gaan worden,... dat de modellen hierna ineens weer een stoffen kap krijgen...!
Gelukkig lees je dan ook nog wel eens van anderen dat zij ook vinden dat de SLK en SL van Mercedes de enige CC-auto's zijn die geslaagd zijn, ben ik in ieder geval niet de enige...
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,300 km) + 206GTi (41,900 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 24.10.2006 um 19:57 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Philip schrieb:
Misschien een optie om met een aantal die interesse hebben de modules te bestellen en dan ergens afspreken om de modules gezamelijk in te bouwen, moet wel een lokatie zijn waar je een beetje droog kan staan.
Misschien is er onder de forum bezoekers wel iemand die bij het bedrijf waar hij werkt of heeft een bedrijf waar een ruimte is om in te bouwen.
Kunnen we er misschien gelijk een leuke meeting van maken
Goed idee! Bij de 206CC-club hebben we een keer een deurpin-meeting gehouden. Met een aantal hadden we mooie lichtmetalen deurpinnen besteld en die hebben we toen gezamenlijk ingebouwd.
Nu is dat niet zo simpel als bij de SLK hoor, waar je gewoon het plastic pinnetje er met een tang uittrekt en er een andere in duwt, nee, bij de 206 moet echt de hele deur uit elkaar!!! Een heidense klus, en de oude plastic pin moest er helemaal uit geslepen worden!!
Maar ja........ een droge plek, en als we het vóór mei 2007 doen liefst ook een warme plek. Dus met z'n allen onder jouw carport is geen optie Phil!
Heeft er niet iemand (beschikking over) een verwarmde loods of zo?
--
*ALLES IS RELATIEF!*
De hal waar ik in werk is redelijk groot maar dat zou ik moeten vragen natuurlijk om het op een zaterdag open te gooien!!
Er is licht, verwarming en muziek.........
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1230 Mitglieder: 7 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|