| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Nieuwe Audi TT Roadster |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 05.11.2006 um 21:29 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Brr inderdaad zeg hoe kom je der op. Met dat foute cowboyleer en zo'n lelijke grijze (niet metallic??) kleur. Maar hoezo kriebelt het, vind je dat leuker dan de SLK dan? Moet je in ieder geval de 225pk versie nemen, anders schiet het niet op met die 180pk (150 en 190 bestaan ook overigens, maar waarschijnlijk hoofdzakelijk 180 pk-ers te vinden).
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,400 km) + 206GTi (42,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
In het groen vind ik hem ook goed, zijn beide metalic kleuren.
Heb de SLK nu 2 jaar en bevalt nog uitstekend maar na 2 jaar begint het bij mij altijd een beetje te kriebelen. Maar voorlopig blijft het gewoon een SLK maar vind de TT een wat vlotter ogende auto.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 05.11.2006 um 21:50 Uhr  
| Ik vind niet dat je der daarmee op vooruit gaat. Of je moet dan van dat oude model nog een recente hebben met weinig km's in precies je favoriete uitvoering en 225pk... dan gaat het nog en zou je het kunnen zien als een vooruitgang
Anders toch maar even wachten op het nieuwe model, tot die over een paar jaar betaalbaar is. Heb je tenminste ook een nieuwer model. De nu oude TT is uit ongeveer dezelfde tijd he...
Ik vind deze bv wel een erg gaaf exemplaar,... schitterende blauwe kap ook:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=41070216&p_type_lijst=RL&o_id=3764715
Maar...1500 kilo.... Prijs valt eigenlijk best wel mee. Betaalde ik ook voor de SLK 1,5 jaar gelee. Die TT is sneller (225 pk uit een 1.8!!! yikes) en completer (en nu nieuwer, maar we zitten ook 1,5 jaar later dus valt dat nog mee). Mercedes is gewoon nogal duur vrees ik, en die hardtop is de komende tijd toch ook wel lekker
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,400 km) + 206GTi (42,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 05.11.2006 um 22:32 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Oh ik zie trouwens dat het met dat sneller nog wel meevalt. Mijn favo meet-siteje geeft het volgende aan:
http://www.zeperfs.com/fiche.php?id=78
0-100 in 7,1 en top 236. Zal nieveel uitmaken met de SLK230 (6-handbak).
En ze meten 1543 kilo. Hij heeft ook net zoveel koppel als de SLK230 (280nm) dus dat valt wat tegen.
Wat ik wel jammer vind is dat ze de TT voorwielaandrijving hebben gegeven, de nieuwe ook. En die 225pk versie wordt dan weer zo zwaar door 4wd.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,400 km) + 206GTi (42,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
Wat ik al eerder heb verteld, het gaat mij niet echt om het snelle optrekken en topsnelheid. Ik toer altijd lekker, dat ie dan wat vlotter is dan standaard auto is meegnomen. Ik zou de 225pk nemen omdat ik de dubbele uitlaat beter vind staan. Voorwiel aandrijving vind ik geen probleem, vind het in sommige gevallen ook lekkerder door de bocht trekken. Met de A3 rij ik eigenlijk harder en vlotter dan met de SLK
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 05.11.2006 um 23:33 Uhr  
|
Philip schrieb:
Maar voorlopig blijft het gewoon een SLK maar vind de TT een wat vlotter ogende auto.
De TT is zekere een modernere auto. Maar ik blijf de SLK mooier vinden hoor!
Ik reed van de week in de file achter en naast de nieuwe VW Eos. Nou, ik vind het toch helemaal niks hoor! Wat een plomp ding van dichtbij, er zit weinig ranks aan moet ik zeggen
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 06.11.2006 um 17:30 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Philip schrieb:
Maar voorlopig blijft het gewoon een SLK maar vind de TT een wat vlotter ogende auto.
De TT is zekere een modernere auto. Maar ik blijf de SLK mooier vinden hoor!
Ik reed van de week in de file achter en naast de nieuwe VW Eos. Nou, ik vind het toch helemaal niks hoor! Wat een plomp ding van dichtbij, er zit weinig ranks aan moet ik zeggen
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Joke,
De TT heeft open wat weg van de Boxster gelet op z'n overhang voor en achter en daar springt de SLK positief uit met z'n lange motorkap waardoor het geheel wat harmonieuser overkomt.......
De Eos daarentegen is niet te vergelijken met de SLK daar deze als 4-zitter is ontworpen en dien ten gevolge ook een langer dak heeft wat opgevouwen natuurlijk meer plaats in beslag neemt.
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**geluk zit hem in kleine dingen**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 06.11.2006 um 18:23 Uhr  
|
road-ster schrieb:
De Eos daarentegen is niet te vergelijken met de SLK daar deze als 4-zitter is ontworpen en dien ten gevolge ook een langer dak heeft wat opgevouwen natuurlijk meer plaats in beslag neemt.
Ja dat zal allemaal best, maar ik blíjf hem niet mooi vinden
De nieuwe BMW3 cabrio is toch ook een vierzitter? Die zag er veel eleganter uit. Hoewel ik die natuurlijk nog niet in het echie heb gezien.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 06.11.2006 um 19:52 Uhr  
|
De TT heeft open wat weg van de Boxster gelet op z'n overhang voor en achter en daar springt de SLK positief uit met z'n lange motorkap waardoor het geheel wat harmonieuser overkomt.......
De Eos daarentegen is niet te vergelijken met de SLK daar deze als 4-zitter is ontworpen en dien ten gevolge ook een langer dak heeft wat opgevouwen natuurlijk meer plaats in beslag neemt.
Richard
--
Hoi Richard,
'we' gaan de TT toch niet vergelijken met een Boxster....
De TT kan qua sierlijkheid nog niet in de schaduw staan van de Boxster. De Porsche heeft inderdaad ' overhang' voor en achter maar de TT nauwelijks. De Boxster, evenals zijn volwassen broer, de 911, heeft juist een zeer lage u-vormige motorkap met uitspringende spatborden in de lijn van de koplampen (echt fraai).
De TT is juist bolvormig. De achterkant is m.i. appels en peren tussen deze twee auto's. Geef mij de appel maar....(mag 3x raden welke ik bedoel).
Het enige wat de (vorige) TT met de Boxster gemeen heeft is de symmetrie in bouw. In beide auto's zit je voor je gevoel precies tussen voor- en achteras in. Dit i.t.t. de SLK met zijn lange motorkap en korte kont.
Hoewel een goede en goedgebouwde auto, zeker de quatro (de voorwielaandrijver moet je snel overslaan), ontbreekt het hem ten ene male aan 'pijlvormige' bouw . Je zit ook voor je gevoel ' op de bok'. Terwijl je bij de Boxster en SLK in een ' kuil' , dus beschermd en racy gevoel, zit.
Oh ja de EOS......die zullen we maar sel vergeten. In de categorie cabrio's middensegment echt niet geslaagd. Ik ben het met Joke eens: hij oogt veeeel te massief, dus lomp!
Geef mij dan maar, als het echt niet anders kan (gaat niks boven een brullende roadster), de Saab 9-3, de BMW 3 serie of de Volvo C70 maar. Het wachten is op de Mercedes C 'CC' die hopenlijk in 2009 verschijnt.
Groeten,
Rien
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 06.11.2006 um 21:04 Uhr  
|
Silver_Arrow schrieb:
--
Hoi Richard,
'we' gaan de TT toch niet vergelijken met een Boxster....
De TT kan qua sierlijkheid nog niet in de schaduw staan van de Boxster. De Porsche heeft inderdaad ' overhang' voor en achter maar de TT nauwelijks. De Boxster, evenals zijn volwassen broer, de 911, heeft juist een zeer lage u-vormige motorkap met uitspringende spatborden in de lijn van de koplampen (echt fraai).
De TT is juist bolvormig. De achterkant is m.i. appels en peren tussen deze twee auto's. Geef mij de appel maar....(mag 3x raden welke ik bedoel).
Het enige wat de (vorige) TT met de Boxster gemeen heeft is de symmetrie in bouw. In beide auto's zit je voor je gevoel precies tussen voor- en achteras in. Dit i.t.t. de SLK met zijn lange motorkap en korte kont.
Hoewel een goede en goedgebouwde auto, zeker de quatro (de voorwielaandrijver moet je snel overslaan), ontbreekt het hem ten ene male aan 'pijlvormige' bouw . Je zit ook voor je gevoel ' op de bok'. Terwijl je bij de Boxster en SLK in een ' kuil' , dus beschermd en racy gevoel, zit.
Oh ja de EOS......die zullen we maar sel vergeten. In de categorie cabrio's middensegment echt niet geslaagd. Ik ben het met Joke eens: hij oogt veeeel te massief, dus lomp!
Geef mij dan maar, als het echt niet anders kan (gaat niks boven een brullende roadster), de Saab 9-3, de BMW 3 serie of de Volvo C70 maar. Het wachten is op de Mercedes C 'CC' die hopenlijk in 2009 verschijnt.
Groeten,
Rien
Hallo Rien,
Ik bedoel de symmetrie in bouwwijze tussen de TT en Boxster die identisch is, verder kan je ze natuurlijk niet vergelijken.
De Boxster is een klasse apart en staat m.i. ook op een hoger plan!
Groetjes, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**geluk zit hem in kleine dingen**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1285 Mitglieder: 6 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|