| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: De aankomende winter....slk in winterslaap of montage winterbanden? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 16.03.2007 um 13:45 Uhr  
| Zo, m'n zomervelgen en -banden hangen er sinds gisteren weer onder!
Ik had eigenlijk afgesproken dat a.s. zaterdag te laten doen, maar ik had eergisteren een lekke (winter)band (schroefje in het loopvlak ) en omdat ik één keer met de bus naar m'n werk wel genoeg vond heb ik het wielen wisselen maar twee dagen naar voren gehaald en kunnen ze die dingen combineren.
De brede 17" AMG-velgen staan weer prachtig, maar hij rijdt er wel weer minder lekker door, zeker op lagere snelheden heb ik veel meer last van spoorvorming. 't Scheelt ook nogal: nu zit er 225/245 onder, terwijl de winterbanden 205/205 zijn. Soms vraag ik me af of ik volgende banden toch ook maar wat smaller moet nemen, 215/215 of zo. Dat kan nog altijd samen met 17".
Ik denk dat ik hem ook weer eens opnieuw moet laten uitlijnen. Heb ik destijds na het monteren van de brede banden wel laten doen, maar dat is alweer anderhalf jaar geleden. Scheelt misschien wat.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 16.03.2007 um 17:12 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
De brede 17" AMG-velgen staan weer prachtig, maar hij rijdt er wel weer minder lekker door, zeker op lagere snelheden heb ik veel meer last van spoorvorming. 't Scheelt ook nogal: nu zit er 225/245 onder, terwijl de winterbanden 205/205 zijn. Soms vraag ik me af of ik volgende banden toch ook maar wat smaller moet nemen, 215/215 of zo. Dat kan nog altijd samen met 17".
Ik denk dat ik hem ook weer eens opnieuw moet laten uitlijnen. Heb ik destijds na het monteren van de brede banden wel laten doen, maar dat is alweer anderhalf jaar geleden. Scheelt misschien wat.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Hallo Joke,
Ik sluit me aan bij jouw ervaringen wat betreft de gevoeligheid voor spoorvorming en dat is inherent aan brede sloffen op de slk.
Je had die schokdemper al laten vernieuwen hé want dat schijnt ook te schelen en kost maar 38 euro.
Een smallere band staat optisch niet altijd mooi op een brede velg en de kans dat je een stoeprand raakt is ook groter.
Probeer eens wat met de bandenspanning te spelen of met je instelbare dempers van Koni zou mijn tip zijn.
Uitlijnen schijn je minimaal 1x per jaar te moeten uitvoeren om ongelijkmatige slijtage aan het loopvlak te voorkomen.
Veel succes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 16.03.2007 um 17:25 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 16.03.2007 um 17:35 Uhr ]
Wie mooi wil zijn...
En het is doogaans dusdanig pijnlijk (qua geld wat het kost en ellende die het oplevert) dat je het liever maar niet doet.
Dat is het he,.. daarom begin ik er ook maar nooit aan. Heb wel regelmatig overwogen wat aan een autootje te laten doen, maar doe het toch steeds maar niet. Als alles goed is laat ik het maar zoals het is. Want je zult altijd zien dat als je der wat aan doet je ineens met allemaal gekkig- en onhebbelijkheden zit. En je krijgt bij inruil er ook nog eens niets voor terug. En dan is het best duur al die knutselarij.
Beetje aardig verlagen, zeg 800 euro minimaal als je het goed wilt laten doen, leuke velgjes,... ehhh 1000/1500? en daar dan nog nieuwe banden op voor eenzelfde bedrag zowat en dan zit je ineens ook na zo'n klap geld met een vervelend trekkend stuur, extra slijtage aan onderdelen (niet dat mijn stuurkogel zo mooi ontzien bleek te zijn hoor ).... en dat je regelmatig moet uitlijnen enzo? brr.
Maargoed je kan dan wel net wat aardigere plaatjes schieten he het staat erg leuk, das niet te ontkennen.
Trouwens, Rico, jij zou er nog meer last van moeten hebben dan Joke met resp. 18 tegen 17 inch zou je denken,...
En kun je op dezelfde 17" velg zowel 215 breed als 245 breed zetten??Das nogal een verschil. En achter 215 is weer wat weinig, denk dat je die liever breder houdt dan voor. En qua spoorvorming zul je daar toch ook alleen (vooral) voor (in je stuur) last van hebben?
--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 16.03.2007 um 18:26 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Trouwens, Rico, jij zou er nog meer last van moeten hebben dan Joke met resp. 18 tegen 17 inch zou je denken,...
En kun je op dezelfde 17" velg zowel 215 breed als 245 breed zetten??Das nogal een verschil. En achter 215 is weer wat weinig, denk dat je die liever breder houdt dan voor. En qua spoorvorming zul je daar toch ook alleen (vooral) voor (in je stuur) last van hebben?
--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
Ik ken het verschil niet tussen 17" en 18" maar was wel bekend met het verschijnsel voordat ik de stap waagde naar de nieuwe combi.
Misschien wil ik eerst eens proberen om die schokdemper onder de auto te vernieuwen want die zit er nu 56 dzd. km onder.
Toch valt het mee hoor maar bepaalde wegen hebben echte geulen in de weg door overbeladen vrachtwagens waarvoor dank!
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 16.03.2007 um 18:55 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Zo, m'n zomervelgen en -banden hangen er sinds gisteren weer onder!
Ik had eigenlijk afgesproken dat a.s. zaterdag te laten doen........
Joke,
Had je niet ff kunnen wachten met het omwisselen want er komt een weersomslag aan met winterse omstandigheden!!
Begon net een beetje op te bloeien en had zelfs al open gereden....
Ciao, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720
*Geluk moet geen doel zijn maar een manier van leven*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 42
User seit 11.04.2005
| Geschrieben am 16.03.2007 um 20:02 Uhr  
| hallo,
Wij rijden voor zowel de winterbanden[continental] als de zomerbanden[pirreli] op dezelfde maat nl 205/16 inch,en op beide rijdt ie snaarstrak.
alleen ik heb het eerste jaar met de zomerbanden bij het uitrijden van een niet te overzichtelijke parkeergarage een stoeprand aangetikt[stapvoets rijdend],en toen was het even helemaal mis,ik moest steeds corrigeren,dus de stuurinrichting is wel erg gevoelig.
bij de dealer opnieuw uit laten lijnen en geen last meer gehad.
even terugkomend op de spoorvorming:ik ben zelf trucker en ik twijfel een beetje bij de bewering dat vele vrachtwagens overbeladen zijn,enkele uitzonderingen daargelaten,in geheel nederland zijn bij autosnelwegen weeglussen aangebracht inclusief camera,s. een as mag max 15 % overbeladen zijn,zondaars zijn zeer snel het haasje,persoonlijk denk ik dat het uitzonderlijk warme weer samen met de inhaalverboden en het toenemende verkeersaanbod met betrekking tot vrachtwagens debet zijn aan de deplorabele toestand van het wegennet,het wegdek krijgt geen gelegenheid meer om af te koelen[tig vrachtwagens achter elkaar aan,wrijving genereerd warmte,samen met het inhaalverbod nietwaar!]24 uurs economie[het magazijn van een bedrijf rijdt over lands wegen en een normale supermarkt is als die niet wordt bevoorraad binnen 2 dagen uitverkocht]het mijns inziens nutteloos heen en weer rijden van halfproducten door heel europa[de een kan het nog goedkoper dan de ander]
maar ik zal het wel door de verkeerde bril zien,n.l. die van chauffeur.
het is niet persoonlijk bedoeld maar moest het toch even kwijt.
groeten Jaap
--
Jaap und Mia,seit 23-11 2004 besitzer eines slk 200 kompressor
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an black beauty Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 16.03.2007 um 20:19 Uhr  
|
Philip schrieb:
Vind de 17" ook behoorlijk veel soorvorming hebben, na ik ze had laten uitlijnen was het minder maar het blijft soms irritant. Komt volgens mij ook door achterwiel aandrijving. Reed laatst in een nieuwe TT met volgens mij 235 maar totaal geen last van. Trekt volgens mij de auto erdoor en met de SLK duwt hij je.
Richy,
Hoezo raak je eerder stoepranden met 17"
Ja maf is dat,... met de standaard 16" heeft hij bij mij totaal geen last van spoorvorming. Dat 1 inchje zoveel uitmaakt is best merkwaardig,... wat is de breedte van jouw (voor)banden dan Phil? Ik heb de standaard 16" en 225 achter en 205 voor, en zoals gezegd, geen last van spoorvorming.
En dat je met 17" eerder stoepranden raakt is omdat de band minder hoog is. Met een kleinere velgenmaat is de band vaak dusdanig hoog en bolt meer dat je daar de stoep wel mee af kunt tasten. Met een grotere velg zit je al gauw direct op elke uitstekend oneffenheidje. Ik had er met de 306cab al veel last van met (slechts) 16". De band was dan ook al zo plat dat je met zelfs hele lage stoeprandjes al direct de velgrand beschadigde. Ik vind het uitermate onhandig en mij bevallen de standaard velgmaten van beide autootjes uitermate goed! Hou je veel makkelijker veel langer gaaf, heeft eigenlijk, behalve het visuele aspect, alleen maar voordelen, te weten:
Minder last van spoorvorming
Minder hoog verbruik
Snellere accelleratie
Minder slijtage aan onderdelen vanwege betere opvang van klappen
Goedkopere banden
en zo zijn er nog meer geloof ik waar ik zo snel even niet opkom.
--
230K, 2000, 6-handbakker (37,900 km) + 206GTi (46,000 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 16.03.2007 um 20:38 Uhr  
| Ok maar je raak ook met 12" de stoeprand alleen de velg beschadiging is nihil.
Ik heb voor 225 en achter 245. Denk jij dat het te maken heb met voor of achterwiel aandrijving.
Op de Z3 Coupe die ik gereden heb zaten 17" en had daar niet zoveel last van is ook achterwiel aandrijving Binnenkort komen daar 18" onder, ik ga er dan een dagje mee weg kan ik het gelijk voelen.
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :693 Mitglieder: 2 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|