.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: De aankomende winter....slk in winterslaap of montage winterbanden?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 20.11.2006 um 08:21 Uhr   
Het was vier dagen, waarvan twee reisdagen. Ik had dus twee volle dagen in Reykjavik. Met op de ene avond het concert en op de andere avond een tripje naar de Blue Lagoon.

Met het daglicht viel het me nog wel mee. Om negen uur begon de zon op te komen, om tien uur was het echt licht. Om vier uur zonsondergang en om vijf uur echt donker.

Reykjavik ben ik deze keer verder niet uitgeweest. Maar de stad zelf biedt genoeg om je een paar dagen te vermaken.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.11.2006 um 11:25 Uhr   


slkalimero schrieb:

Het was vier dagen, waarvan twee reisdagen. Ik had dus twee volle dagen in Reykjavik. Met op de ene avond het concert en op de andere avond een tripje naar de Blue Lagoon.

Met het daglicht viel het me nog wel mee. Om negen uur begon de zon op te komen, om tien uur was het echt licht. Om vier uur zonsondergang en om vijf uur echt donker.

Reykjavik ben ik deze keer verder niet uitgeweest. Maar de stad zelf biedt genoeg om je een paar dagen te vermaken.



Je bent een ervaren IJslandganger begrijp ik
Zijn de IJslanders inderdaad nogal stug en ontoegankelijk zoals ik hoorde van mijn collega?

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 20.11.2006 um 18:16 Uhr   
Nou, ervaren... Ik ben één keer eerder geweest.

IJslanders zijn net mensen; ze verschillen nogal van persoon tot persoon. Bij een enkeling kreeg ik inderdaad wel het gevoel van koud en ongeïnteresseerd, maar zeker niet bij iedereen. En ook in Nederland kan het best eens voorkomen dat personeel in een winkel of de horeca zich door jou als klant ernstig gestoord lijkt te voelen in bezigheden die je totaal onduidelijk zijn, maar kennelijk wel veel belangrijker zijn dan het vriendelijk te woord staan van een klant.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 20.11.2006 um 20:40 Uhr   


slkalimero schrieb:

Nou, ervaren... Ik ben één keer eerder geweest.

IJslanders zijn net mensen; ze verschillen nogal van persoon tot persoon. Bij een enkeling kreeg ik inderdaad wel het gevoel van koud en ongeïnteresseerd, maar zeker niet bij iedereen. En ook in Nederland kan het best eens voorkomen dat personeel in een winkel of de horeca zich door jou als klant ernstig gestoord lijkt te voelen in bezigheden die je totaal onduidelijk zijn, maar kennelijk wel veel belangrijker zijn dan het vriendelijk te woord staan van een klant.



Klopt, assholes heb je overal, is niet volk- of cultuurgebonden.
Je moet je inderdaad ook niet door vooroordelen laten leiden!
Dan ben je misschien vooringenomen en krijg je inderdaad de reactie die je verwacht waardoor je je vooroordeel (ten onrechte) bevestigd ziet

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.11.2006 um 06:50 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Zullen we weer terug naar het onderwerp: winterbanden?
Het wordt tijd dat het weer wat kouder wordt, m'n banden slijten zo een beetje te snel!

--
*ALLES IS RELATIEF!*




Joke,

Goed idee van je want we dwalen af..........
Weet jij misschien niet of je winterbanden voor een dag/weekend/week kunt huren of heb ik een gat in de markt ontdekt?

Groetjes,
Richard


--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*gelukkig zijn zit hem niet in geld of goed maar in datgene wat je voor een ander betekent of doet*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.11.2006 um 15:43 Uhr   


road-ster schrieb:

Weet jij misschien niet of je winterbanden voor een dag/weekend/week kunt huren of heb ik een gat in de markt ontdekt?



Even googelen op "winterbanden huren", dan krijg je tig hits.
Maar je kunt ook informeren bij je dealer of een plaatselijke garage.

Maar als het slecht weer is in Duitsland: gewoon niet gaan!
Je bent toch flexibel in je agenda zei je laatst?

--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.11.2006 um 17:27 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:


Even googelen op "winterbanden huren", dan krijg je tig hits.
Maar je kunt ook informeren bij je dealer of een plaatselijke garage.

Maar als het slecht weer is in Duitsland: gewoon niet gaan!
Je bent toch flexibel in je agenda zei je laatst?

--
*ALLES IS RELATIEF!*




Stom van me, had ik zelf ook aan kunnen denken......
Als jezelf flexibel bent in je agenda betekend dat automatisch dat je je aanpast aan degene die druk bezet is!!
In dit geval gaan we met vrienden naar de kerstmarkt en ik zou dat sfeertje niet willen missen buiten dat is het voor hun de eerste keer.

Toi toi, Richard

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720

*gelukkig zijn zit hem niet in geld of goed maar in datgene wat je voor een ander betekent of doet*



 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   slkalimero

Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
 Geschrieben am 04.12.2006 um 00:46 Uhr   
In de Intermediair stond nog een stukje over winterbanden. Dat kwam er op neer dat het feitelijk niet nodig is, tenzij je letterlijk alle dagen van je auto gebruik wilt kunnen maken.

Winterbanden zijn namelijk alleen echt beter op sneeuw en ijs, maar sneeuw komt in Nederland gemiddeld slechts 25 dagen per jaar voor en meestal blijft het dan niet eens liggen.

Zomerbanden worden bij koud weer wel iets gevoeliger voor oneffenheden en het goed volgen van de weg, maar als je wat behoudzaam rijdt is dat geen probleem.

Aan de andere kant zou je ook het hele jaar op winterbanden kunnen rijden, zoals de Wegenwacht schijnt te doen. Winterbanden doen vooral onder voor zomerbanden bij extreem nat wegdek. Maar ook dan kun je dat met behoudzaam rijden best aan. Ook schijnen ze wat sneller te slijten.

Conclusie: als je alleen in Nederland rijdt is eigenlijk elke band prima, als je maar goed oplet onder extreme weersomstandigheden.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkalimero    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Peter

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 251
User seit vor Apr. 03
 Geschrieben am 04.12.2006 um 07:13 Uhr   
Hoi allemaal,
helaas heb ik mijn SLK dit jaar verkocht, maar ik lees nog af en toe mee.

Ik reed met mijn SLK alleen in de zomermaanden en in de winter stond hij in de garage aan de acculader. Ik wilde hem ook niet aan pekel blootstellen, maar ja daar heeft nu de nieuwe eigenaar alleen iets aan.

Ik zou jullie dringend willen aanraden op de SLK winterbanden te monteren: ik heb twee jaar geleden de spannendste rit van mijn leven gehad met een auto die slingerde als een pendule, toen ik opeens in het voorjaar in Frankrijk in de sneeuw terechtkwam.

De SLK is een achterwielaandrijver met veel kracht op de achterwielen, en je wil niet weten hoe die auto kan slingeren. Je krijgt hem daar ook alleen met de grooitste moeite weer uit.
Als je 's morgens naar je werk gaat, kun je ook in Nederland voor grote verrassingen komen te staan als je 's avonds met de SLK naar huis wil.
Niet doen dus, zomerbanden op een SLK in de winter!

Ik rijd nu in mijn Audi

zie:

http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?cache=no&ID=14561&merk=Audi&serietotaal=&bouwjaar=

en heb daar evenveel plezier mee. Misschien dat ik ooit weer een SLK erbij koop, wie weet.

Groetjes
Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Peter    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 04.12.2006 um 21:24 Uhr   


slkalimero schrieb:

In de Intermediair stond nog een stukje over winterbanden. Dat kwam er op neer dat het feitelijk niet nodig is, tenzij je letterlijk alle dagen van je auto gebruik wilt kunnen maken.




Hee bedankt Kalimo! Ik had het stuk uitgescheurd omdat ik nog geen tijd heb gehad om het te lezen en ik draag het al een paar dagen met me mee voor in een rustig moment, maar jij hebt het fantastisch voor me samengevat

Zeker als je in de zomer met extra brede banden rijdt, én er 's winters mee wilt doorrijden, denk ik dat het, zoals Peter hieronder ook zegt, heel dom is om er geen winterbanden onder te hangen.
Tuurlijk, als je te allen tijde een tweede auto tot je beschikking hebt die je meeneemt als de voorspellingen ook maar eventjes richting sneeuw of ijzel wijzen, dan is de kans dat je je toch (letterlijk en figuurlijk) op glad ijs terecht komt minimaal. Maar als dat niet het geval is en je wilt 's avonds naar huis kun je nog wel eens van een beijsde kermis thuiskomen (of niét thuis komen )

En voor het geld van een fikse schade kun je heel wat jaartjes winterbanden rijden hoor!
Alleen heb ik ze er dit jaar wat te vroeg onder gehangen
Maar ja, als je alles van tevoren weet..............
En ach, nu slijten m'n (duurdere) brede 17" Bridgestones niet


--
*ALLES IS RELATIEF!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1276
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.471.040

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm