| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: De aankomende winter....slk in winterslaap of montage winterbanden? |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
User seit 08.03.2006
| Geschrieben am 17.10.2006 um 22:35 Uhr  
| Een maal winterbanden altijd winterbanden.
Nog even en bij mij gaan de banden er ook weer onder.Voor de BMW en de SLK staat er een set in de garage.Een keer de aanschaf en je krijgt er een stuk meer veiligheid voor terug.Ik rij met Toyo.Een stille en goed rijdende band voor een redelijke prijs.Voordeel is ook dat de AMG velgen niets te lijden krijgen van de pekel.Mijn zomerbanden zijn Continental sportcontact 2.
Groetjes.
--
SLK200 preFL , AMG styling , Lazulitblau ,leder-quarz-verw. , 17 inch. AMG , Becker. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Martin-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 17.10.2006 um 22:38 Uhr  
| Zoals Joke al schreef lijkt het me verstandig om zeker bij sneeuw en ijzel de slk met z'n brede banden te laten staan en alternatief vervoer te gebruiken of te kiezen voor winterbanden.
Sneeuwkettingen zou ik denk niet gauw gebruiken en de omstandigheden hier in NL zijn ook van dien aard dat dat niet nodig is.
Groetjes, Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 17.10.2006 um 23:13 Uhr  
| Voor mij ook geen winterbanden hoor. De SLK is achter aan nieuw rubber toe, en voor ligt er ook al vanaf 2000 op overigens ... Echt living on the edge!
De SLK is in de winter inderdaad goed tricky had ik afgelopen winter al gemerkt. Het zal dit jaar alleen maar erger kunnen zijn vanwege weer een millimetertje minder rubber Maar ik verwacht hoofdzakelijk Puggend de winter door te gaan. Overigens ook zonder winterbanden, maar daar zit nog zeer goed profiel op rondom, en ze zijn niet zo breed.
Ik heb nu alweer meelij met de SLK dat ie de winter buiten moet staan, en veelal stil,... als je hem toch af en toe eens droog wilt rijden ligt er toch continue wel iets aan pekel op de weg, zodat er altijd wel een dun laagje of sporen van pekel op de auto komen. Dat wordt minimaal weer roest op de velgbouten.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 17.10.2006 um 23:21 Uhr  
|
ESELKA schrieb:
Voor mij ook geen winterbanden hoor. De SLK is achter aan nieuw rubber toe, en voor ligt er ook al vanaf 2000 op overigens ... Echt living on the edge!
De SLK is in de winter inderdaad goed tricky had ik afgelopen winter al gemerkt. Het zal dit jaar alleen maar erger kunnen zijn vanwege weer een millimetertje minder rubber Maar ik verwacht hoofdzakelijk Puggend de winter door te gaan. Overigens ook zonder winterbanden, maar daar zit nog zeer goed profiel op rondom, en ze zijn niet zo breed.
Ik heb nu alweer meelij met de SLK dat ie de winter buiten moet staan, en veelal stil,... als je hem toch af en toe eens droog wilt rijden ligt er toch continue wel iets aan pekel op de weg, zodat er altijd wel een dun laagje of sporen van pekel op de auto komen. Dat wordt minimaal weer roest op de velgbouten.
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
Crises, je hebt gelijk van die roest op de wielbouten......
Waardeloos weer en een aanslag op je auto alleen als de sneeuw vers is gevallen kan je mooie plaatjes schieten van je slk!!
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 01.11.2006 um 12:17 Uhr  
|
road-ster schrieb:
Zoals Joke al schreef lijkt het me verstandig om zeker bij sneeuw en ijzel de slk met z'n brede banden te laten staan en alternatief vervoer te gebruiken of te kiezen voor winterbanden.
Onder de zeven à acht graden worden winterbanden aanbevolen omdat het rubber van "normale" banden dan te hard wordt zodat het niet meer voldoende grip heeft op het wegdek.
Boven die temperatuur wordt het rubber van winterbanden weer te zacht, zodat ze sneller slijten.
Vanochtend naar m'n werk was het acht graden.
Maar begin volgende week schijnt het weer wat zachter te worden, hoewel dat gezien het jaargetijde toch niet zo lang meer kan duren .
Ik denk dat ik voor eind volgende week een afspraak maak de winterbanden er weer onder te hangen.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
User seit 09.10.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 03.11.2006 um 19:37 Uhr  
|
slkalimero schrieb:
Wat doen jullie eigenlijk met de zomerbanden? Neem je die mee naar huis of slaat de garage die op?
Ik heb geen winterbanden maar in dat geval zou ik ze bij mij op de zaak in de stelling zetten!
Voorlopig ga ik me morgen even concentreren op de bodem om de gevoelige plekjes na te lopen met body-safe.
--
**geluk zit hem in kleine dingen**
| Antworten
Antworten mit Zitat
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| Geschrieben am 03.11.2006 um 19:48 Uhr  
| Voorlopig ga ik me morgen even concentreren op de bodem om de gevoelige plekjes na te lopen met body-safe.
Richard,
Wat zijn de roestgevoelige plekjes van de SLK onderkant?
Ben benieuwd kan ik van het voorjaar ook eens opletten.
Hij heeft nog nooit pekel gezien maar zal er nu aan moeten geloven helaas.
Jan | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 03.11.2006 um 19:56 Uhr  
|
JaJo schrieb:
Voorlopig ga ik me morgen even concentreren op de bodem om de gevoelige plekjes na te lopen met body-safe.
Richard,
Wat zijn de roestgevoelige plekjes van de SLK onderkant?
Ben benieuwd kan ik van het voorjaar ook eens opletten.
Hij heeft nog nooit pekel gezien maar zal er nu aan moeten geloven helaas.
Jan
Hallo Jan,
Het gaat hier om stuurdelen die roestgevoelig zijn welke door de wielen rijkelijk voorzien worden van allerlij troep........ook de dwarsstrippen die in een V-vorm onder de carrosserie zijn gemonteerd tegen het torderen hebben een heel dun verflaagje.
Loop ook gewoon eens de spatbordranden aan de binnenkant langs en je staat er van te kijken hoeveel zand en anders pekel zich daar nestelt.
Gelukkig is er een brug aanwezig maar eigenlijk ziet hij er nog als nieuw uit hoor maar voorzorgsmaatregelen kan je nooit te vroeg nemen!
Groetjes, Richard
--
**geluk zit hem in kleine dingen**
| Antworten
Antworten mit Zitat
| |
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :689 Mitglieder: 3 Im Chat : 0