| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: De Peugeot van Groent |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 188
User seit 08.01.2007
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 23.06.2007 um 20:52 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 23.06.2007 um 20:56 Uhr ]
Dat is wat er ook nog bijkomt waarom ik Pugs wel kan waarderen. Ze zijn qua weggedrag lekker voorspelbaar en zit goed gevoel in. Zie chatbox topic.
De SLK doet maar wat, je hebt geen idee wat er gebeurt en er is maar weinig voor nodig of hij begint in zijn geheel te schuiven (over alle 4 de wielen) en je kunt er nix meer aan doen. Hij heeft verrassend weinig grip en met daarnaast geen gevoel erin is dat verdomde lastig en heeft wat gevaarlijks. Helemaal als je het wel eens leuk vind om een bochtje vlot te nemen. Een Pugje begint niet zo gauw te glijden zonder dat je het kon verwachten en/of het op te vangen is.
Daar kan Mercedes nog wat van leren. Qua stoelen trouwens ook (oh daar ga ik weer)
Met remmen heb ik dat ook al een paar keer ervaren. Goed de rem erop en wat er nou gebeurt, je hebt er geen idee van. Banden beginnen heel snel te piepen en het glijdt allemaal maar een beetje en staat dan op een gegeven moment wel stil,... maar wanneer en waarom? Ik weet niet wat het is maar het lijkt wel alsof hij aan 205 breed voor en 225 breed achter (nu nieuwe Michelins) nog steeds geen genoeg heeft om de slechts 1285 kilo tot stilstand te brengen en een bocht door te sturen. Erg merkwaardig.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 23.06.2007 um 22:06 Uhr  
| Hehe, ja is het te merken?
Ach, het punt is alleen dat de komende jaren hij waarschijnlijk heul wat minder af zal schrijven als hij de afgelopen 2 jaar gedaan heeft. Vandaar is het misschien beter om hem te houden. Dan maar een beetje onkosten eraan misschien door het te vlot-voor-een-SLKtje bochten nemen,... het blijft evengoed een heel aardig ding hoor. Oogt leuk, en gaat rechtuit redelijk als de brandweer met een leuk zoemetje derbij van de kompressor waar dan nog plezier uit te halen is. Kappie open is natuurlijk ook fijn met goed weer (wanneer komt de zomer weer terug??)
Nu is het een aardige combi opzich, de SLK en de Pug,... cabrio (met airco) aan de ene kant voor met het warme weer en knallen maar en gevoel erin voor als het niet bloedheet is aan de andere kant,...
Met alleen de 206 kon ook wel eens tegen gaan vallen. Geen afwisseling meer, en met bloedhete dagen je kapot zweten in zo'n dicht autootje zonder airco.
Enige wat er bij die combinatie vd 2 nog aan ontbreekt is een bestuurder die zich in kan houden in bochten als hij in de SLK zit Dat ding houdt namelijk niet van bochten.
--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 23.06.2007 um 23:10 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 23.06.2007 um 23:14 Uhr ]
Nee de echte-mannen-uitvoeringen niet,... te veel gewicht he.
Is pas standaard vanaf 2002 ofzo. Uiteraard gepaard gaande met een prijsverhoging.
Het leuke is dat de mijne, uit (eind) '99 nog net over de 17 mille kostte,... supergoedkoop,... laatste jaar kostte hij al € 21.650. Dan zat er wel airco op, boardcompu, zij-airbags en andere (zware) rommel.
Heb dan wel nog net ABS en volgens mij dubbel airbag, elec spiegels, verwarmd weet ik nieteens,... lekker spannend ook dat soort onzin. Ohja en zelfs regensensor, dat de SLK nieteens heeft.
--
230K, 2000, 6-handbakker (41,100 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1198
User seit 09.10.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 04.07.2007 um 22:50 Uhr  
| ELSEKA schreef,
Welke auto zou jij nou nog wel eens willen bezitten?
Ik blijf zelf nog steeds wel met het idee van een 106 GTi zitten.
Zoiets:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=68076651&p_type_lijst=RL&o_id=4349584
In het zwart heb ik em het liefst denk ik. Net zoals mijn Rallye destijds was. Je hebt alleen kans dat de Rallye juist eigenlijk iets meer fun is, door het ontbreken van stuurbekrachtiging en wat gewicht. Maar met het fabriceren van Rallyes zijn ze in april '98 al mee gestopt helaas. De GTi liep nog tot oktober 2003.
Rallyes zijn inmiddels allemaal wel te oud/teveel km's en vooral te afgeragd door vele jongetjes die hem als eerste autootje hebben verramzakt.
GTi'tjes bestaan nog wel nette exemplaren van, en opzich is die sneller en heeft een gunstiger pk/gewichtsverhouding. Sterker nog, die verhouding is zelfs net iets beter dan die van de 206GTi! Al heeft de laatste weer een wat hoger koppel-gehalte/verhouding, en snellere fabrieksopgaven, al zal dat elkaar in de praktijk weinig ontlopen.
Zo'n 106-je is voor zijn grootte zowat ongeevenaard snel, geweldig spul,... enorm genieten, maargoed,... dat weten de meesten wel inmiddels dat ik dat vind
Ik heb destijds toch de 206GTi verkozen boven de 106 vanwege dat het een klasse hoger is, moderner/veiliger/op papier sneller, en voor bijna dezelfde prijs als een 106GTi. Geen spijt van hoor, lekker karretje die 206GTi, vooral vanwege vermogen, GTi-badge en de relatieve luxe enzo. Maar hoe kleiner hoe leuker eigenlijk Dus de 106Rallye (1.6) was meer fun nog (al is de 206 echt wel rapper, zeker vanuit rollende toestand).
Heb jij nog modellen die jij graag zou willen hebben maar die je nooit gehad hebt om wat voor reden dan ook?
--
230K, 2000, 6-handbakker (41,100 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.
http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| | |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :899 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|