.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: De Peugeot van Groent
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.11.2006 um 20:52 Uhr   


ESELKA schrieb:

Ze hebben me met veel geweld de tent uit moeten zetten hoor.

--
230K, 2000, 6-handbakker (36,400 km) + 206GTi (42,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**


Dream on, brother.......!!!

   

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.06.2007 um 23:02 Uhr   
Kewl zeg,... nu er nieuwe olie inzit en ik al even een paar weken (2 ) niet meer echt gesprint heb met de Pug leek het mij wel leuk om, aangezien het toch rustig was op de weg, eens de rotonde die een Volvo V70 (van net even een half jaar oud) nam, lekker kort achter hem te nemen,... soort van even uitlokken. En vanuit de rotonde vol op het gas. Maar blijkbaar deed hij dat ook want hij versnelde meer dan men normaal zou doen en ook toen ik vrij direct naar links ging om er voorbij te gaan bleef hij vanaf de rotonde totaan pakweg 120-130 behoorlijk gelijk opgaan rechtsvoor/naast mij! Had even het idee dat ik misschien net 1 meter inliep in de afstand die we reden en toen kwamen er allemaal borden langs de weg enzo en hield hij wat in en ging ik er verder voorbij (ook ietwat gas lossend). Ik dacht nog "ik was graag doorgegaan tot de 200!"

Heb het kenteken onthouden en zoek net na wat daar voor motor inzat. Ik verwachtte al een beetje domper op de feestvreugde. Een 170pk benzine of een D5 ofzo, die dan gewoon gunstig in de versnelling zat bijvoorbeeld. Wat blijkt,... een 2,5 liter turbo met 210 pk!
Hehe,... wellicht dat hij niet helemaal 100% gaf dan, of dat de werkelijke prestaties daarvan toch net iets tegenvallen of hij gewoon een stuk vroeger schakelde dan ik. Men geeeft toch doorgaans in zo;n geval, of niets of alles en niet 80%. Maar het ZOU kunnen,... vooral mensen die niet tot de 6000rpm durven te gaan en dan bij 4500-5000 al schakelen. Dan haal je er nooit het uiterste uit natuurlijk.


Oh wacht dit tikkende zoek ik het eens na en klopt het ineens heel aardig allemaal!
Ik zie ook op de APK pagina dat hij 1532 kilo woog, hetgeen op een automaat moet duiden, en daar staat ook 0-100 in 7,8s voor (en top 225)). Ervanuit gaande dat ie dat net niet haalt in de praktijk, wat meestal het geval is, en de 206GTi het wel in 8,3 sec moet kunnen doen... klopt het heel goed.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=43652&cache=no

Evengoed toch weer goed gedaan van het Puggie! Ik dacht in eerste instantie, WTF, ik kom er nieteens voorbij, vond het al bijna genant,... maar achteraf is het eerder genant voor hem met zijn 2,5L Turbo dat zo'n standaard ogend (en is ook standaard) lullig 206je uit de vorige eeuw van 30-130 naast hem blijft plakken
Lang leve het lage gewicht! hoera hoera hoera

--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 11.06.2007 um 23:03 Uhr   
Hij is weer up to date!

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 11.06.2007 um 23:08 Uhr   
Thanks Phil Ik voel me ineens weer helemaal thuis.

--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 11.06.2007 um 23:42 Uhr   
Krijg ineens een lumineus idee ... misschien wel leuk om met mijn nieuwe dig. cameraatje eens wat nieuwe plaatjes en wellicht wel filmpjes te schieten van de Pug! Doe ik dan voor jullie he, niet voor mij

whaha

Bereid je maar vast voor,... het zijn echt serieuze plannen. Oh man wat een verwennerij.

--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   dkulliminati

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 293
User seit 08.04.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.06.2007 um 12:41 Uhr   
Mijn vader heeft ook een peugeot....een grijze met 5 wielen waarvan er 4 draaien als hij hem in zijn 1 zet.




Wilde ik ff kwijt...



--
Mercedes Benz SLK 200, zwart, 16inch Velgen, Sony MEX BT2500 Bleutooth radio, leder zwart interieur

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an dkulliminati    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.06.2007 um 14:50 Uhr   


dkulliminati schrieb:

Mijn vader heeft ook een peugeot....een grijze met 5 wielen waarvan er 4 draaien als hij hem in zijn 1 zet.




Wilde ik ff kwijt...



--
Mercedes Benz SLK 200, zwart, 16inch Velgen, Sony MEX BT2500 Bleutooth radio, leder zwart interieur


Dan moet jouw vader een gelukkig en tevreden mens zijn, er zijn zat Peugeots wanneer je hem in zijn 1 zet er niets gaat draaien of spontaan het 5e wiel onder de kofferbak flikkert. Wanneer een Peugeot stil staat is hij ook het veiligste en het voordeel dat je dan geen gordel om hoeft, niet handfree kan bellen, en ook geen onderdelen kwijt raakt.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling. Wees je zelf, er zijn al zoveel anderen.

http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 12.06.2007 um 15:20 Uhr   
Hehe, stelletje .......
Dat ligt gevoelig he Al geef ik toe dat ik ook helemaal niets met de nieuwe Pugs heb.

--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   dkulliminati

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 293
User seit 08.04.2007
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.06.2007 um 15:43 Uhr   
hahahaha mijn vader rijd ook niet veel en als hij ergens naar toe moet pak hij de fiets. Minder draaiende delen vind mijn vader veiliger. Nee maar moet zeggen is best een ruime auto van binnen en ziet er leuk uit van buiten (heeft namelijk ook een 206 alleen met 1.1 motor tuf tuf ).

En rijd nog best goed ook als ik dat vergelijk met zijn vectra die hij had. Leek net of je daar op zo'n electrische skelter zat wat een onding.

--
Mercedes Benz SLK 200, zwart, 16inch Velgen, Sony MEX BT2500 Bleutooth radio, leder zwart interieur, stoelverwarming

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an dkulliminati    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 12.06.2007 um 22:29 Uhr   
Wat mij 3 Pugs heeft doen kopen van de 5 auto's die ik heb (gehad) is dat sommige van hun modellen mij aardig aanspraken. Eigenlijk is het het totaalplaatje, de prijs, de looks, en de wegligging van de auto's waarbij je gewoon veel kreeg voor een schappelijke prijs.
Peugeot's zijn gewoon best goed in wegligging en een beetje gevoel in het stuur. Hebben ze altijd wel gehad. Mensen zullen misschien eerder roepen comfort, en dat is ook wel zo, al heb ik steeds de (bijna) zwaarst gemotoriseerde gehad, zodat dan de demping vaak wat stugger is afgesteld. Maar feit is wel dat Peugeot voor zover ik ze gereden heb altijd prima stoelen hadden.
Ik vond de 106 (Rallye 1.6) nog wel de opvallendste van het stel. De leukste/geinigste looks, de leukste motor, absoluut het leukste weggedrag en hoogste fungehalte, en toch nog erg comfortabel (ook op de snelweg, kan ook 200km/u) en praktisch. Ideaal ding, behalve dan dat hij maar (vooral motorische) probleempjes bleef geven. De 306cab had denk ik de beste (leren) stoelen, de 206 van nu is weer het snelste van de 3 en heeft ook best goede stoelen en is gewoon veel snelheid (en waar) voor je geld. Als je bij de concurrentie kijkt naar auto's van 0-100 in 8-8,5 seconden kom je doorgaans bij veel zwaardere, duurdere, oudere etc auto's uit.

Vwb kwaliteit/betrouwbaarheid,... Pug zal waarschijnlijk onder het gemiddelde van alle merken zitten wel. De 306 had in het begin onder garantie een paar dingetjes, maar is het jaar erna dat ik hem heb gehad geheel probleemloos gebleven. De 106 had dan wel erg veel probleempjes, maar was al ingeleverd door de vorige eigenaar met veel mankementjes, wat al genoeg zegt waarschijnlijk.
De 206 is wel weer een net exemplaar technisch gezien krijg ik het idee. Erg weinig km's en lijkt gewoon heel netjes mee omgegaan te zijn, en is van 1e eigenaar geweest (bijna 7 jaar lang). Heb er dan ook, op wat kleinigheidjes na die ik onder garantie heb laten verhelpen (geluidjes vooral), nog geen gekkigheden mee gehad en hij komt stabiel/betrouwbaar over. Is net probleemloos door de APK gekomen (kan ik van de SLK niet zeggen).

Maar zoals gezegd,... met de nieuwe Pugs heb ik niets, dus of er hierna nog een Pug komt...? Ik kan van de nieuwste/huidige modellen niet verzinnen wat ik nou leuk vind, of het moet dan toch de 207RC zijn die een beetje moet rijpen/wennen. Maar die vind ik op dit moment ook geen erg fraaie verschijning qua neus (en spiegels) vooral...

--
230K, 2000, 6-handbakker (40,300 km) + 206GTi (49,400 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak**

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1030
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.457.527

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon einmal Karaoke gesungen?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm