| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Waarschuwingslampjes |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 114
User seit 23.01.2006
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 123
User seit 29.05.2006
| Geschrieben am 07.10.2006 um 19:40 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
W170 schrieb:
Waarom ga je dan ook niet op tijd tanken?
Volgens mij ben je gewoon de lampjes aan het testen of ze inderdaad
overeen komen met de beschrijving uit je gebruikershandleiding.
Dan moet je die natuurlijk wél bij je hebben.
Of heb je dat ook?
Hoeft niet hoor! Als het bezine-lampje gaat branden kan ik nog precies een keer naar m'n werk op en neer.
Oftewel ik kan nog 60+ kilometer rijden.
Waarom zou ik eerder tanken?
Ik moet toegeven dat ik bij een "nieuw" lampje niet altijd meteen weet waar het voor is
En als ik het boekje niet bij me heb bel ik toch wat hulp-troepen?
Lang leve de mobiele telefoon!
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Pas maar op dat jij mobiel blijft i.v.m. dat gedoe met die lampjes van je.
Ik heb nooit problemen met lampjes die aan en uitgaan
Gr.
Hans | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an W170 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 07.10.2006 um 20:56 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 07.10.2006 um 20:57 Uhr ]
Cabrio-fan schrieb:
Hoeft niet hoor! Als het bezine-lampje gaat branden kan ik nog precies een keer naar m'n werk op en neer.
Oftewel ik kan nog 60+ kilometer rijden.
Waarom zou ik eerder tanken?
Groetjes,
Joke
--
*JE KUNT ALLEEN DÁN SUCCES HEBBEN IN HET LEVEN WANNEER JE ERIN SLAAGT JE VOORSTELLING AAN DE REALITEIT AAN TE PASSEN!*
Hallo Joke,
Als het reservelampje brandt heb je nog zo'n 8L brandstof aan boord dus zelfs bij 60 +km reikwijdte loopt hij 1:7,5.......
Buiten deze constatering is het slecht voor het brandstofsysteem om hem bijna leeg te rijden daar het bezinksel in de tank ook opgezogen word.
Vervang jaarlijks het brandstoffilter en gebruik deze reserve om zo spoedig mogelijk te tanken dit ook op advies van je dealer.
Groetjes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntersekundaner
Beiträge: 256
User seit 19.08.2004
| Geschrieben am 07.10.2006 um 21:11 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 07.10.2006 um 21:13 Uhr ]
Hoi Richard en Joke,
Uit ervaring weet ik dat er, zodra het benzinelampje gaat branden, er nog ongeveer 10 liter benzine is.
Ook heb ik eens gehoord dat het leeg rijden van je tank slecht is voor je katalysator, dit in verband met de onregelmatige aanvoer van benzine en daarmee temperatuursverschillen, maar of dit waar is weet Richard misschien wel.
Zo spoedig mogelijk na het lampje gaan tanken is het beste, ook al kun je er bijna nog 100 kilometer (met fluwelen voet) mee rijden. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Henk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 07.10.2006 um 21:25 Uhr  
|
Henk schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Henk am 07.10.2006 um 21:13 Uhr ]</font>
Hoi Richard en Joke,
Uit ervaring weet ik dat er, zodra het benzinelampje gaat branden, er nog ongeveer 10 liter benzine is.
Ook heb ik eens gehoord dat het leeg rijden van je tank slecht is voor je katalysator, dit in verband met de onregelmatige aanvoer van benzine en daarmee temperatuursverschillen, maar of dit waar is weet Richard misschien wel.
Zo spoedig mogelijk na het lampje gaan tanken is het beste, ook al kun je er bijna nog 100 kilometer (met fluwelen voet) mee rijden.
Hallo Henk,
De katalysator gaat kapot door een te hoge uitlaatgastemperatuur waardoor het monoliet smelt of door olieverbruik waardoor de kat dichtslibt.
Als het ontstekingstijdstip te laat staat ontbrandt het mengsel in de kat en kan zelfs tot breuk leiden wat een rammelig geluid tot gevolg heeft.
Een getunede motor zoals die van Joke werkt met een hogere vuldruk en wil je het rendement verbeteren kan je een sportkat gebruiken een zgn. 100 of 200 cels-uitvoering waarbij de honingraadstructuur groter is van doorlaat en het monoliet uit metaal bestaat waar borium en rodium is opgedampt.
Groetjes,
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 17.10.2006 um 22:47 Uhr  
| Nou, eindelijk is m'n laatste nog brandende waarschuwingslampje ook gedoofd!
Vandaag zijn de GreenStuff remblokken eronder gekomen.
Het "groen" valt reuze mee. Staat wel leuk zelfs.
Eigenlijk remmen de standaard SLK-blokken ook fantastisch, maar ik had zoiets van: als ik tóch geld moet uitgeven voor nieuwe blokken, dan maar gelijk blokken met een stukje meerwaarde en voor mij is de meerwaarde in dit geval het feit dat ze minder remstof af schijnen te geven.
Zo saai om er weer dezelfde blokken onder te zetten die er al jarenlang onder zaten
Ik moet ze nog "inremmen", dus of ze anders remmen kan ik nog niet zeggen.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 17.10.2006 um 22:53 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Nou, eindelijk is m'n laatste nog brandende waarschuwingslampje ook gedoofd!
Vandaag zijn de GreenStuff remblokken eronder gekomen.
Het "groen" valt reuze mee. Staat wel leuk zelfs.
Eigenlijk remmen de standaard SLK-blokken ook fantastisch, maar ik had zoiets van: als ik tóch geld moet uitgeven voor nieuwe blokken, dan maar gelijk blokken met een stukje meerwaarde en voor mij is de meerwaarde in dit geval het feit dat ze minder remstof af schijnen te geven.
Zo saai om er weer dezelfde blokken onder te zetten die er al jarenlang onder zaten
Ik moet ze nog "inremmen", dus of ze anders remmen kan ik nog niet zeggen.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Joke,
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en houd ons op de hoogte!
Voor het mooie kunnen de ventieldopjes van het stikstof vullen in de banden er ook weer op, haha!!
Rustig inremmen zodat er een "huwelijk" ontstaat tussen remschijf/remblok.
Richard
--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.
**Als er rust is in jezelf, is er ruimte voor een ander**
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 17.10.2006 um 23:08 Uhr  
| Errr, merkwaardig gezicht wel, maf dat ze ook echt die groene kleur hebben, dat had ik nog niet eerder gezien of van gehoord. Al heb ik van die Greenstuffs vaak genoeg gehoord, maar dus niet dat ze er ook zo uitzien.
Las trouwens gister van iemand dat die Greenstuffs voor op de 206 ook niet altijd een oplossing zijn voor het piepen... ik zou het dus ook niemeer weten wat je dan moet hebben. Maar er zijn vast genoeg andere merken. Ik ben er voorlopig vast nog lang niet aan toe gelukkig, dus ik piep nog even lekker verder, en de SLK remt lekker stil, al is het met wat meer remstof wellicht
--
230K, 2000, 6-handbakker (36,000 km) + 206GTi (41,600 km)
http://www.nbr.demon.nl **Autogek pur-sang met een rare (na-)smaak** | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
| Geschrieben am 17.10.2006 um 23:31 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Nou, eindelijk is m'n laatste nog brandende waarschuwingslampje ook gedoofd!
Vandaag zijn de GreenStuff remblokken eronder gekomen.
Het "groen" valt reuze mee. Staat wel leuk zelfs.
Eigenlijk remmen de standaard SLK-blokken ook fantastisch, maar ik had zoiets van: als ik tóch geld moet uitgeven voor nieuwe blokken, dan maar gelijk blokken met een stukje meerwaarde en voor mij is de meerwaarde in dit geval het feit dat ze minder remstof af schijnen te geven.
Zo saai om er weer dezelfde blokken onder te zetten die er al jarenlang onder zaten
Ik moet ze nog "inremmen", dus of ze anders remmen kan ik nog niet zeggen.
--
*ALLES IS RELATIEF!*
Nu kunnen ook de groene ventieldopjes er weer op
--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/ | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Philip Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :980 Mitglieder: 7 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|