.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityRN-eTech.

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityDias
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlfra
mbslk.de ... The SLK-CommunityAlfra Kennzeichenhalter

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv

Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:

In ein anderes Forum wechseln:
zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: dieselratel kort na starten i.v.m. lange standtijd!
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 24.09.2005 um 21:47 Uhr   
Heb je der al spijt van Richard? Die handbak exemplaren zijn veel probleemlozer he dan die automaten Ineens mogen we regelmatig weer een gekkigheidje van je vernemen met je nieuwe voiture.

Het kan per exemplaar altijd best aardig verschillen.
Mijn pa heeft nu een jaar een MX5je, niemand die er problemen mee schijnt te hebben,... op inet lees je overal dat er nooit wat mee is, er kan gewoon niets fout gaan. Maar mijn pa heeft in 1 jaar toch al 2 dingen gehad. Electrische raam die het niet meer deed, kosten 400 euro ofzo,... en nu de bobine defect waardoor de motor zomaar op 2 cilinders ging draaien (en die mis je wel!)... kosten 550 euro zoiets. Terwijl hij met zijn Rover 600 nog nooit ook maar IETS heeft gehad in ruim 10 jaar! Zo zie je maarweer, merk/model zegt nog niet altijd alles over betrouwbaarheid.
Je moet het maar net treffen.

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

Antworten    Antworten mit Zitat  

Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.09.2005 um 22:23 Uhr   

groenteboer schrieb:

Heb je der al spijt van Richard? Die handbak exemplaren zijn veel probleemlozer he dan die automaten Ineens mogen we regelmatig weer een gekkigheidje van je vernemen met je nieuwe voiture.

230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

Ach je weet het hé......liefde maakt blind!!!
Het is per slot van rekening geen nieuwe en zelfs dan lees je bij de R171
over dingen dat je denkt...tjee,betaal ik daarvoor zoveel geld?
Bij mij gaat het om 2 dingen.....de dakschakelaar die opeens piept en de zgn.dieselratel die ontstaat direkt na de start!
Maar problemen zijn er om opgelost te worden en de beste man van het magazijn adviseerde kontakt op te nemen met de werkplaats chef.

Trouwens één probleem minder.....er zat een parkeerdeuk in m'n deur en deze is er vrijdag uitgehaald zonder te spuiten....VAKWERK!!!

Groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:

Beitrag von:

Geschrieben am 24.09.2005 um 22:29 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 24.09.2005 um 22:29 Uhr ]

road-ster schrieb:

Trouwens één probleem minder.....er zat een parkeerdeuk in m'n deur en deze is er vrijdag uitgehaald zonder te spuiten....VAKWERK!!!

Ah kijk aan, kosten? Zoiets is tussen de 75 en 90 euro zoiets toch? Vind ik nog best prijzig en dan zullen ze wel weer de binnekant van je deur eruit halen, vind ik ook altijd zonde want zul je net zien dat ie net niet zo mooi zit als ze hem terugzetten als daarvoor. Of dat je raam als hij nat is ineens niet mooi egaal meer "droog" geveegd wordt, of helemaal niet meer ofzo...dat soort dingetjes.
Helemaal vervelend als binnen een paar weken er dan toch weer een parkeerdeukje inkomt weer! Ik ben nog helemaal parkeerdeukjesvrij, maar als er eentje inkomt laat ik em maar zitten denk ik hoor, gedoe voor 1 zo;n klein gevalletje, zou er wel wakker van liggen en er ENORM van balen en het voor het gevoel altijd wat minder blijven vinden,... maar kweenie of ik speciaal daarvoor een afspraak zou gaan maken en tegen de 100 euro kwijt zou willen zijn en bovenstaande vwb de deurbekleding, voor zoiets.
Of hebben ze het van buitenaf naar buiten gezogen dat je weet? Want dat kan soms ook zag ik op tv.

--

Beitrag von:
... ist OFFLINE

road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 24.09.2005 um 22:41 Uhr   
Ha Nils,

De kosten vielen allezins mee met 35 euro!!!
Dat heb ik laten doen bij het bedrijf waar m'n auto fotomodel was......
De deurbekleding hoefde er niet af maar dit maal deden ze het vanaf de
onderzijde waar de afwateringsgaten zitten!
Het viel nog niet mee zei hij omdat de geleidingsrail van het raam in de weg
zat maar wel de klap had opgevangen.
Dit deukje zat er al in bij aankoop maar bij het wassen valt hij toch steeds op,speciaal op een zwarte kleur.....

Groeten,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:

Beitrag von:
... ist OFFLINE

Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 25.09.2005 um 13:40 Uhr   
Hallo Richard,

Dit geluid hoor ik ook bij mijn SLK als ik de wagen 1 of 2 weken niet gebruik. Als de motor een paar seconden loopt is het weg dus volgens mij heeft het inderdaad met de oliedruk te maken die op dat moment nog niet optimaal is. Volgens mij kan het geen kwaad. Ik laat de motor zowieso even lopen voor ik weg rij.

Hans

road-ster schrieb:

Hallo SLK-leden,

Hebben jullie ook na het starten een soort dieselratel die ongeveer 2-3 sec.
duurt en dan verdwijnt......?
Met dien verstande dat de SLK langer dan een aantal dagen stilstaat!!!
Volgens MB zit er speling op de nokkenasversteller en kan het verder geen kwaad,maar ik vind dat ze onder coulance deze moeten vervangen!!
Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,

Richard.

--

--
SLK 200 Final Edition mei 2003, Grijs Metalic, Navigatie VDO Dayton MS5000, Nappa lederen bekleding, Stoelverwarming, Airco, Telefoon, MB-radio10, Automaat-Tiptronic, Alarm klasse3

E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.09.2005 um 16:07 Uhr   

Hans van Doorn schrieb:

Hallo Richard,

Dit geluid hoor ik ook bij mijn SLK als ik de wagen 1 of 2 weken niet gebruik. Als de motor een paar seconden loopt is het weg dus volgens mij heeft het inderdaad met de oliedruk te maken die op dat moment nog niet optimaal is. Volgens mij kan het geen kwaad. Ik laat de motor zowieso even lopen voor ik weg rij.

Hans

--
SLK 200 Final Edition mei 2003, Grijs Metalic, Navigatie VDO Dayton MS5000, Nappa lederen bekleding, Stoelverwarming, Airco, Telefoon, MB-radio10, Automaat-Tiptronic, Alarm klasse3

Hallo Hans,

Je bent de eerste die zich meldt met hetzelfde euvel en jij hebt nog wel een
model uit 2003!!!
Waarom hebben de oudere bouwjaren daar dan geen last van?
Misschien laat ik hem wel 1 of 2 weken bij de dealer staan zodat ze zelf kunnen horen waar het vandaan komt en of het onder garantie kan worden vervangen.....als ze beginnen te sleutelen ben je al 400 euro kwijt!!

Groetjes,

Richard.

--

Affiliate-Anzeigen:

Beitrag von:
... ist OFFLINE

Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 25.09.2005 um 17:52 Uhr   
Hallo Richard,

Ik had het zelfde met mijn Mazda MX5 die deed precies het zelfde. Ik heb er zelf vertrouwen in dat dit geen mechanisch mankement is maar dat er door het stilstaan iets meer tijd voor nodig is om direct overal oliedruk te hebben.

Hans

--

E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

Geschrieben am 25.09.2005 um 21:44 Uhr   
Mijn SLK staat ook nog wel eens een week (of langer) stil, maar het is mij nog nooit opgevallen. Hij staat nu weer een week stil, misschien als het mooi weer is morgen ga ik weer een stukkie rijden. Ik ga er vanuit dat ik nix hoor maar ik zal kijken of ik er aan kan denken en extra opletten. Maargoed, het zou direct op meoten vallen toch neem ik aan? Of is het zo zacht en kort dat je er makkelijk overheenluistert?

--

Affiliate-Anzeigen:

Beitrag von:
... ist OFFLINE

road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 25.09.2005 um 21:59 Uhr   

groenteboer schrieb:

Mijn SLK staat ook nog wel eens een week (of langer) stil, maar het is mij nog nooit opgevallen. Hij staat nu weer een week stil, misschien als het mooi weer is morgen ga ik weer een stukkie rijden. Ik ga er vanuit dat ik nix hoor maar ik zal kijken of ik er aan kan denken en extra opletten. Maargoed, het zou direct op meoten vallen toch neem ik aan? Of is het zo zacht en kort dat je er makkelijk overheenluistert?

--

Hoi Nils,

Zet het volume van de radio zacht alvorens te starten en luister goed!!!
Het geluid is er maar kort en toch duidelijk te horen.......
Klinkt echt als een diesel.....RRRRRRRRR!!!
Bij opnieuw starten hoor je het al niet meer,maar heb zelfs het idee dat als hij warm is,je het nog zachtjes op de achtergrond hoort.
Het kan ook de kettingspanner zijn maar hoe meer ik er vanaf weet,hoe beter ik het kan overbrengen op de chef-monteur!

Groetjes,

Richard.

--

Beitrag von:

Geschrieben am 25.09.2005 um 22:28 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 25.09.2005 um 22:32 Uhr ]

Ten eerste heb ik nooit mijn radio aan als ik start, laat staan hard. En als het zo luid en duidelijk is zou ik toch denken dat ik dat niet heb. Maargoed,... als ik eraan denk zal ik mij er eens op concentreren om het zeker te weten.
Maar nogmaals, met je vorige auto had je het ook niet he,... dus ... of we het dan als normaal moeten bestempelen als jij en Hans het wel hebben en de rest niet? Ik zou nog steeds zeggen dat het niet HELEMAAL goed is.

--

Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

Username

Passwort

NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1621
Mitglieder:  11
Im Chat  :    0

mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community33.451.702

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK

Umfrage
Hast Du eine Hebebühne?

Ja - privat für mich
Ja - keine eigene, aber problemlos erreich- und kostenfrei nutzbar
Nein - aber ich miete gelegentlich eine
Nein - aber ich hätte gerne eine
Nein ... und ich brauche auch keine

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160

BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen

© 1999-2025 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm