.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Vertel eens wat over je 2e en/of 3e auto! hihi ;-)
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.09.2005 um 09:22 Uhr   


groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 19.09.2005 um 20:07 Uhr ]</font>

Daar kom ik aan hoor, net 2 weken een oud brikkie derbij,........ maar ik weet dat er meerdere hier zijn met een 2e danwel 3e auto.
Lijkt me leuk om eens e.e.a. te lezen over die auto('s).
Richard bv met zijn Fiat, van meneer Lotus kunnen we wel lezen op zijn pagina, maar misschien nog wat leuks te roepen over de T-sport?
Hoe staat deze 2e/3e auto in verhouding tot de SLK? Roep maar wat u wilt.




Tot begin dit jaar was mijn SLK mijn 2e auto. De 1e auto is bij mijn ex-vrouw gebleven waardoor de SLK kon promoveren naar de 1e plaats. Absoluut geen straf natuurlijk.
Naast de SLK heb ik twee Trabanten uit 1962 en 1964. In Duitsland staat nog een Wartburg uit 1956 op me te wachten voor transport naar Nederland.

Een paar leuke bijzonderheden over de Trabanten: 594 cc tweetakt motor met 23 pk, stuurversnelling, bladveren, 6 volt, geen benzinemeter, als de auto gaat stotteren moet het benzinekraantje (in het dashboard) op reserve worden gezet, de tank met tankdop zit in de motorkap. Kortom, lekker primitief en een totaal andere auto dan de SLK. Als je in zo'n auto rijdt wordt je meteen vrolijk.

De Trabant uit 1962 is op het stuur na helemaal origineel. Het modelletje is niet het bekende vierkante model, maar een leuk rond modelletje wat tot 1963 is gebouwd. Doordat dit model al meer dan 40 jaar niet meer is gebouwd begint hij redelijk zeldzaam te worden.
De Trabant uit 1964 is volledig gemoderniseerd. Als ik een keer tijd over heb zal ik hem in Duitsland laten ombouwen tot cabriolet. Ik hoop a.s. voorjaar.

Groeten,
Marco


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 20.09.2005 um 09:51 Uhr   


AMG-roady schrieb:



groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 19.09.2005 um 20:07 Uhr ]</font>

Daar kom ik aan hoor, net 2 weken een oud brikkie derbij,........ maar ik weet dat er meerdere hier zijn met een 2e danwel 3e auto.
Lijkt me leuk om eens e.e.a. te lezen over die auto('s).
Richard bv met zijn Fiat, van meneer Lotus kunnen we wel lezen op zijn pagina, maar misschien nog wat leuks te roepen over de T-sport?
Hoe staat deze 2e/3e auto in verhouding tot de SLK? Roep maar wat u wilt.




Tot begin dit jaar was mijn SLK mijn 2e auto. De 1e auto is bij mijn ex-vrouw gebleven waardoor de SLK kon promoveren naar de 1e plaats. Absoluut geen straf natuurlijk.
Naast de SLK heb ik twee Trabanten uit 1962 en 1964. In Duitsland staat nog een Wartburg uit 1956 op me te wachten voor transport naar Nederland.

Een paar leuke bijzonderheden over de Trabanten: 594 cc tweetakt motor met 23 pk, stuurversnelling, bladveren, 6 volt, geen benzinemeter, als de auto gaat stotteren moet het benzinekraantje (in het dashboard) op reserve worden gezet, de tank met tankdop zit in de motorkap. Kortom, lekker primitief en een totaal andere auto dan de SLK. Als je in zo'n auto rijdt wordt je meteen vrolijk.

De Trabant uit 1962 is op het stuur na helemaal origineel. Het modelletje is niet het bekende vierkante model, maar een leuk rond modelletje wat tot 1963 is gebouwd. Doordat dit model al meer dan 40 jaar niet meer is gebouwd begint hij redelijk zeldzaam te worden.
De Trabant uit 1964 is volledig gemoderniseerd. Als ik een keer tijd over heb zal ik hem in Duitsland laten ombouwen tot cabriolet. Ik hoop a.s. voorjaar.

Groeten,
Marco





Grappig, mogen die tweetakt trabanten hier nog wel rijden? In Duitsland geloof ik niet toch? Daar bouwen ze ze allemaal om met 1.3 liter VW Polo motoren of zo? Ik heb helaas geen oldtimers meer, omdat ik bang ben geen stalling ervoor te kunnen vinden op een gegeven moment.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 78
User seit 08.08.2005
 Geschrieben am 20.09.2005 um 16:49 Uhr   
Hallo hier de slk belg.Naast mijn slk 230k magmarood amg bezit ik nog een blauwe renault 8 van 1966 die ik helemaal geretaureerd heb een plezier om mee te rijden maar wat een verschil als je in de slk stapt.Om eerlijk te zijn heb ik deze zomer er noch maar weinig met gereden en ben ik van plan deze weg te doen .Wie weet zijn er kandidaten. Groetjes Fred

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bink    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 21.09.2005 um 14:16 Uhr   


ardvw28 schrieb:

Grappig, mogen die tweetakt trabanten hier nog wel rijden? In Duitsland geloof ik niet toch? Daar bouwen ze ze allemaal om met 1.3 liter VW Polo motoren of zo? Ik heb helaas geen oldtimers meer, omdat ik bang ben geen stalling ervoor te kunnen vinden op een gegeven moment.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615



Als een auto een bepaalde leeftijd heeft bereikt (ik dacht 20 jaar oud) is het logisch dat die auto niet meer volledig kan voldoen aan de hedendaagse technische -en milieueisen. Hier wordt tijdens de apk keuring rekening mee gehouden, zodat een oldtimer toch apk gekeurd kan blijven rondrijden.
Hoe ze daar in Duitslang mee omgaan weet ik niet.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.09.2005 um 19:59 Uhr   


AMG-roady schrieb:



groenteboer schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 19.09.2005 um 20:07 Uhr ]</font>

Daar kom ik aan hoor, net 2 weken een oud brikkie derbij,........ maar ik weet dat er meerdere hier zijn met een 2e danwel 3e auto.
Lijkt me leuk om eens e.e.a. te lezen over die auto('s).
Richard bv met zijn Fiat, van meneer Lotus kunnen we wel lezen op zijn pagina, maar misschien nog wat leuks te roepen over de T-sport?
Hoe staat deze 2e/3e auto in verhouding tot de SLK? Roep maar wat u wilt.




Tot begin dit jaar was mijn SLK mijn 2e auto. De 1e auto is bij mijn ex-vrouw gebleven waardoor de SLK kon promoveren naar de 1e plaats. Absoluut geen straf natuurlijk.
Naast de SLK heb ik twee Trabanten uit 1962 en 1964. In Duitsland staat nog een Wartburg uit 1956 op me te wachten voor transport naar Nederland.

Een paar leuke bijzonderheden over de Trabanten: 594 cc tweetakt motor met 23 pk, stuurversnelling, bladveren, 6 volt, geen benzinemeter, als de auto gaat stotteren moet het benzinekraantje (in het dashboard) op reserve worden gezet, de tank met tankdop zit in de motorkap. Kortom, lekker primitief en een totaal andere auto dan de SLK. Als je in zo'n auto rijdt wordt je meteen vrolijk.

De Trabant uit 1962 is op het stuur na helemaal origineel. Het modelletje is niet het bekende vierkante model, maar een leuk rond modelletje wat tot 1963 is gebouwd. Doordat dit model al meer dan 40 jaar niet meer is gebouwd begint hij redelijk zeldzaam te worden.
De Trabant uit 1964 is volledig gemoderniseerd. Als ik een keer tijd over heb zal ik hem in Duitsland laten ombouwen tot cabriolet. Ik hoop a.s. voorjaar.

Groeten,
Marco




Hallo Marco,

Hoe staat het met de onderdelen-voorziening van de Trabant?
De Apk-eisen aangaande de CO/HC uitstoot is gebaseerd op het jaartal waarin de auto is gemaakt........
In Duitsland is mij bekend van de X 1/9-club dat de auto's daar moeten voorzien zijn van een zgn. G-KAT.
Zonder deze voorziening betaalt men meer wegenbelasting!

groetjes,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.09.2005 um 09:16 Uhr   


Hallo Marco,

Hoe staat het met de onderdelen-voorziening van de Trabant?

groetjes,

Richard.



Ik heb zelf door de jaren heen een mini onderdelenmagazijn aangelegd waar ik de meest gangbare onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn uit kan halen. Daarnaast heb ik enkele carrosseriedelen, ramen en zelfs een complete ongebruikte motor liggen.
Als je een oldtimer hebt is het raadzaam om er twee te hebben. Eén om in te rijden en één die in onderdelen uit elkaar ligt.
Als ik een onderdeel mis kan ik altijd bij de Trabant club ("De Blauwe Walm" ) terecht.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 22.09.2005 um 09:58 Uhr   


AMG-roady schrieb:

Als ik een onderdeel mis kan ik altijd bij de Trabant club ("De Blauwe Walm" ) terecht.



Ik las ooit eens dat een Trabant TIEN meter lang is:

Drie meter auto en zeven meter walm

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 22.09.2005 um 14:01 Uhr   
Die walm hoort inderdaad bij een Trabant.
Werkt perfect tegen bumperklevers

Pruttel pruttel
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 03.10.2005 um 16:53 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 03.10.2005 um 17:09 Uhr ]

Ik heb net wat filmpjes geschoten, wat nu helemaal verdomd lastig was, bijna allemaal mislukt ivm teveel zon zodat het alleen donker is, en veel misschakelen! haha Valt ook niet mee in zo'n oud bakkie om in de drukte vh verkeer een goeie situatie uit te kiezen, met 1 hand dat cameraatje op tijd in te schakelen, netjes te richten op de wijzertjes, netjes en tijdig schakelen, en dan weer uitschakelen...en dat terwijl je op het verkeer moet letten terwijl je veelste hard rijdt... aacckk.
Nougoed dit zijn wel de aardigste denk ik. Niet helemaal doorgehaald tot tegen de 8000, maar wel lekker een beetje verder dan normaal, zodat je wel kan horen waar ie het beste klinkt, tussen 4000 en 6000. Boven de 7000 heeft toch geen zin en dat vindt ie ook niet lekker, dat hoor je dan duidelijk (zal wel mede de leeftijd zijn).

http://www.nbr.demon.nl/Suzie/Suzie_eigen_filmpjes002.avi

En nog eentje (ja dat is in zijn 5 , en niet zijn top maar daar is de fut er wel aardig uit bij die snelheid!):

http://www.nbr.demon.nl/Suzie/Suzie_eigen_filmpjes015.avi

N.B. Let wel ik heb er wat grotere banden onder zitten, normaal zou het bij 15" zijn: 195/45/15 en bij mij zit er 195/50/15 onder. Dus vermoedelijk is de normale tellerafwijking daardoor gecorrigeerd en zijn het wel echte kilometers?

--
230K, 2000 (fl), 6-handbakker, 28k km, leer zw/rd, airco, stoelverw,... + Suzie Swiffer GTi

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 03.10.2005 um 18:29 Uhr   
Leuke filmpjes Nils,

Eigenlijk moet je de camera vast monteren aan de hoofsteun,dan kan je je volledig concentreren op het rijden!!
Een echt toerenmotortje moet ik zeggen net als m'n X 1/9......
Deze heeft dubbele klepveren om het zweven te voorkomen en ik heb hem een keer op de 8000 touren gehad!!!
Maar net wat jij vertelde,dat heeft weinig zin natuurlijk......

Controleer wel regelmatig het oliepeil!!

Ciao,

Richard.

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat en Becker Traffic Pro 4720.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1389
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.409.210

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Wie zahlst Du in kleinen Läden - Bäckerei, Metzgerei, Kiosk - am häufigste?

Mit Bargeld
Mobile Payment (Handy, Smartwatch...)
Bankkarte (giro-, ehm.ec-/Kredit-Karte)

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm