.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Proefrit 230 kompressor 5 bak preFL
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 26.05.2005 um 10:02 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ardvw28 am 31.05.2005 um 16:44 Uhr ]


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 26.05.2005 um 17:32 Uhr   
Ja dat krijg je met die sloop-auto's he. Geintje hoor Ard,... wordt het nou nog wat met dat ding evengoed denk je?
De dingen die jij noemt herken ik niet. Trillen en zoeken klinkt al niet goed. En die duw bij gas loslaten is ook wazig. Hopelijk kan een 230 pre-facelift eigenaar hier je er wat over vertellen. Misschien is de pre-fl wat anders daarin dan de facelift.

Dat het snelheidsgevoel tegen zou vallen heb ik je wel verteld (heb richard hier ook al voor gewaarschuwd als ie van 200k naar 230k over wil stappen ) . Voor het gevoel gaat het allemaal redelijk kalmpjes aan en is het een weinig spectaculair. Al versnelt het heus wel rap.
Ik vrees dat de enige vuurwerk-SLK de AMG is, die dan ook meteen ongeveer 2x zo duur is al de andere SLK's.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 26.05.2005 um 19:52 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 26.05.2005 um 19:53 Uhr ]

Nils schrijft:

Dat het snelheidsgevoel tegen zou vallen heb ik je wel verteld (heb richard hier ook al voor gewaarschuwd als ie van 200k naar 230k over wil stappen

Wil je beweren dat je die ruim 30PK meer niet voelt bij acceleren en een inhaalmanoevre?
Gr,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 26.05.2005 um 22:58 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 26.05.2005 um 23:12 Uhr ]



road-ster schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 26.05.2005 um 19:53 Uhr ]</font>

Wil je beweren dat je die ruim 30PK meer niet voelt bij acceleren en een inhaalmanoevre?
Gr,

Richard



Nope dat zeg ik niet. Wel zeg ik (nogmaals) dat (ZELFS) de 230K niet echt spectaculair overkomt, en dat ik verwacht dat het verschil tussen 200K en 230K kleiner is dan je zou mogen verwachten. Nou ken ik op mijn beurt de 200K dan weer niet en had al eens op dit forum de vraag gesteld of iemand in beide ervaring had, maar niets op gelezen.
Als ard al zegt dat de 230K al nauwelijks sneller overkomt dan de 200 (zonder K!) ,... dan hebben we het over een verschil van 60PK,............ maar het zal zeker schelen dat die 230K gewoon een stuk stiller was.

Tjah het is ook een kwestie van de hele beleving he dat snelheidsgevoel (vooral van geluid waarschijnlijk). Ik mag zeker aannemen dat de 230K wel sneller ergens voorbij kan komen dan de 200K,... maar de verschillen zullen zelfs in metingen waarschijnlijk niet enorm zijn, laat staan dat je het al echt (enorm) merkt. Hij zal iets pittiger zijn wel mag je aannemen.

Maargoed, dit nu gezegd hebbende ben je nu gewaarschuwd en zijn je verwachtingen hierdoor misschien al wat getemperd, zodat in jouw beleving tijdens je aanstaande proefrit in een 230K, je het geheel toch echt een stuk vlotter aan vindt doen! aangezien je toch al niet al te hoge verwachtingen had Maar dat kan je ons mooi even vertellen als je nou effies een proefritje gaat maken, dan weten we het eindelijk!

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 27.05.2005 um 10:09 Uhr   
Het probleem is dat alle slk's, ongeacht de motor al een groot koppel hebben, waardoor je het nauwelijks merkt bij wegtrekken met een handgeschakelde bak. Je "schiet" bij alle types al weg en met overschakelen en heb je ook genoeg power om snel weer op te pakken, waardoor schakelen zelfs nog even wennen is.

Ik denk met een automatische bak dat je het verschil wel duidelijk merkt, of als je flink doortrekt met de handbak, maar in Nederland heeft dat weinig zin, omdat je bijna altijd op een voorligger stuit. Qua top is er wel verschil, met de 230k zijn snelheden van 250 op de teller haalbaar, alhoewel ik hoorde dat bij de automaten de top begrenst is i.v.m. het anders overmatig slijten van de bak.

Groeten,

Ard

--
Ard, SLK 200 rood 1996, chassisnummer ..0000615

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 28.05.2005 um 23:17 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 28.05.2005 um 23:18 Uhr ]

Nils schrijft:

Maargoed, dit nu gezegd hebbende ben je nu gewaarschuwd en zijn je verwachtingen hierdoor misschien al wat getemperd, zodat in jouw beleving tijdens je aanstaande proefrit in een 230K, je het geheel toch echt een stuk vlotter aan vindt doen! aangezien je toch al niet al te hoge verwachtingen had Maar dat kan je ons mooi even vertellen als je nou effies een proefritje gaat maken, dan weten we het eindelijk!

Hallo Nils,

helaas is die proefrit er niet van gekomen,daar de SLK bij de bezichtiging
compleet uitgeleefd was.
De wangen van de leren stoelen waren kaal en het zandkleurig interieur
had verschillende slijtage plekken waar de verf af was!!
De auto kwam uit Duitsland en was slechts een maand ouder als die van mij en had schade aan de voorkant en rechterachter zijde gehad.....
De man die hem verkocht gaf eigenlijk niets om de auto en met deze wetenschap moet ik toch zeggen"Liever de Dealer"
Ach een ervaring rijker en een illusie armer zal ik maar zeggen....
Zonnige groeten,

Richard.


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 29.05.2005 um 00:28 Uhr   
Haha, ja der zijn er hier meer die een top SLK zoeken voor een prikkie (ik noem geen namen ). Das altijd lastig natuurlijk,... je wil het liefst toch een boekie zien, weten wat je een beetje te wachten staat,... en ik krijg het vermoeden dat particulier verkochte SLK's toch nog al eens niet helemaal met de liefde behandeld zijn die ze verdienen! Ik vind het maar raar hoor, een SLK met gescheurde bumpers, slijtplekken in het leer, roestplekken, etc. Dat hoort niet, zeker niet bij een SLK, maar ik persoonlijk vind dat als autoliefhebber bij (bijna) geen enkele auto horen. Een mooi exemplaar kost over het algemeen gewoon wat meer dan een niet zo mooie/gave. Maar ik vind het dat extra beetje geld het dubbel en dwars waard over het algemeen. OF je moet natuurlijk willen klussen of tenminste het niet erg vinden om te klussen. Dat kan dan weer veel voldoening geven om zo'n ding weer helemaal mooi te maken. Maarja dan de techniek nog (motorisch etc),...

Even vwb het vermogen van de auto. Ik heb mijn ouders vandaag van het vliegveld gehaald met een Rover 620.... maar dan besef je ineens weer..... POTVERDOMME wat een vermogen zit er in zo'n SLK zeg! Haha ik heb echt zitten lachen in die Rover (rijdt overigens wel comfortabel en zit goed). Mijn pa heeft hem al 10 jaar, ik heb er meerdere keren in gereden,... maar dit keer was denk ik de eerste keer weer sinds ik de SLK heb. Ik had echt het idee dat die auto helemaal omgebouwd was met allemaal slechte onderdelen erin! Pedalen nogal zwaar, rare lange versn. pook, veel te weinig vermogen. Had er in ieder geval even veel moeite mee een geschikt moment uit te kiezen om een tractor proberen in te halen, moest steeds denken haal ik dat wel, dat lukt nooit! Grappig om dan als verwend jochie toch nog eens met de neus op de feiten te worden gedrukt. Maar ik begreep niet hoe er zo weinig kon gebeuren bij het indrukken van het gaspedaal, en vooral dat dat mij nooit eerder was opgevallen!

De terugreis naar huis in de Benz was dan ook weer even genieten met hier en daar dat gaspedaal weer even flink te beroeren om dan steeds weer met een glimlach te zien hoe groot dat gat weer was geworden met die auto waar ik een paar seconde eerder nog achter of naast reed.

Moraal van het verhaal is dus:
Dat is het in het hele leven he,... het is maar wat je gewend bent, en (bijna) alles went ook nog eens (wat juist erg jammer kan zijn). En: Er is altijd baas boven baas. Stap je van een AMG danwel Ferrari/Porsche/TVR in een SLK230 zul je wellicht hetzelfde gevoel hebben als ik in die Rover had.

--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.05.2005 um 19:54 Uhr   
Hallo Ard.

Het komt me maar vreemd over dat je niet veel verschil merkt tussen een SLK200 zonder kompressor en een SLK 230 met kompressor.
De een heeft 136pk tegenover 193pk van de ander.
Ik heb een vergelijkingstest liggen waarin ze aangeven dat er erg veel verschil tussen de prestaties zitten.
Misschien dat de 230 waarin je hebt gereden problemen vertoonde.
Ik heb een 230 kompressor met 5 bak en heb geen problemen met hetgeen je omschreef.

----------------------------------------------------------------------------------------
Het grootste feit dat me opviel is dat de kompressor nog even doorgaat, een stoot nageeft als je overschakelt en dus je gas even loslaat, waardoor je langer moet wachten met schakelen?
----------------------------------------------------------------------------------------

Het is wel zo dat alle auto,s i.v.m. emissie eisen niet direct hun toeren laten vallen als je van het gas afgaat of de koppeling intrapt.
Bij mijn 230 is het echter niets erger dan de andere auto,s met handbak waarin ik rij.
Ik vind een auto met automaat helemaal niets en rij daarom dus met een handbak, echter ben wel van mening dat de slk niet een erg fijne handbak heeft.

Groeten Alec.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ardvw28

Schreiberlevel:
Forenobersekundaner
Forenobersekundaner
Beiträge: 326
User seit 01.02.2005
 Geschrieben am 31.05.2005 um 09:14 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ardvw28 am 31.05.2005 um 16:45 Uhr ]


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ardvw28    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :714
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.439.302

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du schon IGeL Leistungen in Anspruch genommen?

Ja, habe ich
Ja, mache ich
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm