| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Vandaag "gesport" MET mede-SLK rijder! Iemand van hier? + Wanneer motor warm genoeg? |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 29.03.2005 um 19:48 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 29.03.2005 um 19:49 Uhr ]
Wel leuk, ik dacht begin vd avond toch es effe een stukkie rijden met de kap in de koffer! Na een min of 10 kwam mij op een rustig weggetje uit de verte een wonderschone zilvergrijze SL (nieuwe model) tegemoed die een keer seinde met zijn lichten waarop ik de hand even opstak, leuk. Ik neem dan tenminste aan dat het door herkenning was en niet dat er camera's verdekt stonden opgesteld hehe ik zag ze tenminste niet!
3 min. later zag ik een zilvergrijze SLK (pre-facelift) de rotonde nemen die ik op het punt stond te gaan nemen. Ik ging er voorbij op het rechte stuk en hij zwaaide, hetgeen ik uiteraard beantwoorde. Hij kwam achter mij aan en bij het stoplicht riep ie "wat voor uitvoering is dat?" ik: "230" (ech wel ) ...en dat bleek die van hem ook te zijn. Bij het stoplicht naast elkaar nog effe gesprint maar hij kon mij inderdaad goed bijhouden zag ik in de binnenspiegel, jammer dat ie mij even voorliet, wilde blijkbaar afwachten. Dit alles op de rondweg Almere overigens. Later op die weg afgeslagen en even gedag gezegd nog.
Toch wel grappig!
Zal toch niet iemand zijn die hier ook wel eens rondhangt?
Ik voel me na zulk gerace wel altijd schuldig naar het autootje toe, en hoop dat ie wel warm genoeg was na die 10-15 min maar ik mag aannemen van wel, net(?)
Toch steeds tot 5000-5500 rpm doorgehaald toen. Het valt mij in ieder geval op hoe idioot snel de koelvloestoftemp op zijn stabiele niveau (net boven 80C) zit! Kwestie van een min of 3 hooguit? Dan zal de rest (olie) toch ook wel snel op temp zijn zou je denken
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 29.03.2005 um 20:05 Uhr  
| Hoi Nils,
In principe mag je daarvan uitgaan,echter dit ligt aan veel externe factoren w.o. buitentemperatuur en belasting van de motor.
Stelregel is dat het 2x zolang duurt voordat de olie op temperatuur is,als de watertemperatuur. Zo niet belangrijker is het oliepeil...regelmatig controleren!....dit voorkomt motorschade!
Groetjes,
Richard
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 29.03.2005 um 20:26 Uhr  
| Een beetje doortrappen en dan schakelen bij 5000-5500 toeren?
Tsjonge jonge, het is toch geen DIESEL............................
Als je een béétje wilt 'sporten' moet je ook wel gasgeven hoor
In onze 200k begint het rode gebied bij 6.250 toeren en de toerenbegrenzer komt automatisch in om schade te voorkomen.
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 29.03.2005 um 20:40 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 29.03.2005 um 20:40 Uhr ]
Ga ervan uit dat het géén zin heeft om door te trekken tot de toerenbegrenzer, maar dat het slimmer is, zoveel gas te geven,dat bij overschakelen naar de volgende versnelling het toerental uitkomt waar de motor z'n maximum koppel ontwikkeld!!
Waarvan akte
Gr.
Richard | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 29.03.2005 um 21:12 Uhr  
| Alle gekheid op een stokje Richard.
Jouw theorie klopt, natuurlijk. Maar dat is idd 'de theorie'.
Zolang de motor maar op temp is behoed de (boterzacht inkomende) aut. toerenbegrenzer voor schade aan de motor dus de bestuurder hoeft zich helemaal nergens zorgen over te maken en kan alle aandacht op de weg en de wegligging richten.
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 29.03.2005 um 22:17 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 29.03.2005 um 22:30 Uhr ]
Hehe, nou ik zorg in mijn auto's wel dat ze altijd goed schoongebrand zijn
Ik rij vaak als een bejaarde lange afstanden, maar bij de stoplichtjes op lange rechte wegen enzo vind ik het wel leuk lekker door te trappen! Een beetje maximum eruit halen.
Nou moet ik zeggen dat ik het dus nooit op de begrenzer aan laat komen,... dat lijkt mij pas echt mishandelen,... en als je dan misschakelt of wat ook alleen maar meer schade aan alles!
En aangezien op papier en in een review ik gelezen heb dat na 5000-5500 (en wees nou eerlijk, als je hebt over 6200 rpm, zo gek veel hoger dan 5500 is dat ook weer niet) het vermogen/koppel alleen maar inkakt, dan beter dan al schakelen he!
Verder gaan heeft met de Merc hoogstwaarschijnlijk totaal geen nut, dus waarom meer mishandelen dan nodig. De Merc heeft meer een motor die alles al vanaf 2500 rpm beschikbaar heeft dacht ik zo. Daarnaast vind ik het er de auto ook niet voor om veel voorbij de 6000 proberen te jagen en zo steeds tegen of in de begrenzer te laten schieten (dat houdt toch alleen maar op ook?). Dan had ik toch een S2000 moeten kopen... was opzich ook wel erg leuk geweest moet ik zeggen...
En ik ben nueenmaal "zo zuinig mogelijk" op mijn auto's! Al zijn passagiers van mij het daar vaak niet helemaal mee eens.
Kijk het 106Rallyetje ging ik wel al verder mee, die kon dan ook tot een respectabele 7200 (in tegenstelling tot de schamele 6200 van de Merc), maar evengoed heb ik altijd geprobeerd zo rond de 6500 of hooguit 7000 over te schakelen! En ja ik hou bij zo'n sprintje de toeren zeker wel in de gaten. Als je alles een beetje snel doet (en dat moet nog kunnen op mijn leeftijd) dan heb je op zo'n recht stukkie echt wel genoeg tijd over om te kunnen zien waar je heengaat!
En wat Richard zegt, met die eeuwige controles en camera's vond ik voorbij de 140 op de teller ook hard genoeg op het 80 weggetje, je moet dan maar hard hopen dat je geluk hebt. Anders zijn de gevolgen niet te overzien!
En tot slot, ik vind de vergelijk met een diesel wel aardig. Ik vind de motor vd Merc eerlijk gezegd wel redelijk in de buurt komen van een diesel! Hiha, aardig wat koppel, al direct bij lage toeren beschikbaar, kan niet bar veel toeren maken, klinkt zelfs aardig als een diesel als je het mij vraagt... Tis wat anders dan het toerenrammertje van de 106! Laat staan de 2.0 van de S2000 ! Geeft verder niet, maar ik geef maar aan dat ik het voor in de toerenbegrenzer jagen dan ook absoluut geen auto vind, maar dat wisten we allemaal al, een echte sprinter is het sowieso niet en naar MIJN smaak in ieder geval is in de begrenzer jagen zinloos bij deze auto.
--
230K, 2000 (facelift) | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 29.03.2005 um 22:22 Uhr  
| Ik heb gisteren ook nog eens lekker doorgetrapt in Duitsland. Helaas kwam ik door de paasdrukte niet hoger dan 220 Km per uur (en ik dacht dat alle Duitsers in Nederland waren 2de paasdag).
Er was bij 220 Kmh nog ruimte ben dus benieuwd wat de maximale snelheid is. Misschien volgend weekend nog eens proberen.
eneh op temperatuur was ie zo
Groeten,
Frank
--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK
Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder
| Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :925 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|