.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Vandaag "gesport" MET mede-SLK rijder! Iemand van hier? + Wanneer motor warm genoeg?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 29.03.2005 um 19:48 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 29.03.2005 um 19:49 Uhr ]

Wel leuk, ik dacht begin vd avond toch es effe een stukkie rijden met de kap in de koffer! Na een min of 10 kwam mij op een rustig weggetje uit de verte een wonderschone zilvergrijze SL (nieuwe model) tegemoed die een keer seinde met zijn lichten waarop ik de hand even opstak, leuk. Ik neem dan tenminste aan dat het door herkenning was en niet dat er camera's verdekt stonden opgesteld hehe ik zag ze tenminste niet!
3 min. later zag ik een zilvergrijze SLK (pre-facelift) de rotonde nemen die ik op het punt stond te gaan nemen. Ik ging er voorbij op het rechte stuk en hij zwaaide, hetgeen ik uiteraard beantwoorde. Hij kwam achter mij aan en bij het stoplicht riep ie "wat voor uitvoering is dat?" ik: "230" (ech wel ) ...en dat bleek die van hem ook te zijn. Bij het stoplicht naast elkaar nog effe gesprint maar hij kon mij inderdaad goed bijhouden zag ik in de binnenspiegel, jammer dat ie mij even voorliet, wilde blijkbaar afwachten. Dit alles op de rondweg Almere overigens. Later op die weg afgeslagen en even gedag gezegd nog.
Toch wel grappig!
Zal toch niet iemand zijn die hier ook wel eens rondhangt?

Ik voel me na zulk gerace wel altijd schuldig naar het autootje toe, en hoop dat ie wel warm genoeg was na die 10-15 min maar ik mag aannemen van wel, net(?)
Toch steeds tot 5000-5500 rpm doorgehaald toen. Het valt mij in ieder geval op hoe idioot snel de koelvloestoftemp op zijn stabiele niveau (net boven 80C) zit! Kwestie van een min of 3 hooguit? Dan zal de rest (olie) toch ook wel snel op temp zijn zou je denken

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.03.2005 um 20:05 Uhr   
Hoi Nils,

In principe mag je daarvan uitgaan,echter dit ligt aan veel externe factoren w.o. buitentemperatuur en belasting van de motor.
Stelregel is dat het 2x zolang duurt voordat de olie op temperatuur is,als de watertemperatuur. Zo niet belangrijker is het oliepeil...regelmatig controleren!....dit voorkomt motorschade!
Groetjes,

Richard


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 29.03.2005 um 20:26 Uhr   
Een beetje doortrappen en dan schakelen bij 5000-5500 toeren?
Tsjonge jonge, het is toch geen DIESEL............................

Als je een béétje wilt 'sporten' moet je ook wel gasgeven hoor

In onze 200k begint het rode gebied bij 6.250 toeren en de toerenbegrenzer komt automatisch in om schade te voorkomen.


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.03.2005 um 20:40 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 29.03.2005 um 20:40 Uhr ]

Ga ervan uit dat het géén zin heeft om door te trekken tot de toerenbegrenzer, maar dat het slimmer is, zoveel gas te geven,dat bij overschakelen naar de volgende versnelling het toerental uitkomt waar de motor z'n maximum koppel ontwikkeld!!
Waarvan akte
Gr.

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 29.03.2005 um 20:47 Uhr   
En jij weet zeker dat je er tijd voor hebt om, als je aan het 'SPORTEN' bent naar je toerenteller te gaan zitten kijken Richard???
Dat vind ik heel knap, maar wel een beetje gevaarlijk ( ), van je.
Ik let dan liever op de weg en op al het overige verkeer

--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.03.2005 um 21:08 Uhr   
Zoiets kan je het beste een keer op een zondagochtend vroeg doen,als er geen verkeer is natuurlijk
Een collega van mij had een motorfiets bij zich,die met een flitslampje aangaf wanneer er diende worden overgeschakeld....heel apart

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 29.03.2005 um 21:12 Uhr   
Alle gekheid op een stokje Richard.
Jouw theorie klopt, natuurlijk. Maar dat is idd 'de theorie'.

Zolang de motor maar op temp is behoed de (boterzacht inkomende) aut. toerenbegrenzer voor schade aan de motor dus de bestuurder hoeft zich helemaal nergens zorgen over te maken en kan alle aandacht op de weg en de wegligging richten.


--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.03.2005 um 21:25 Uhr   
Toch kan het idd. geen kwaad hem af en toe eens van" jetje te geven"!!
Na een klein half uur stoeien met een Audi A6 biturbo,was m'n SLK een stuk feller in de reactie op het gaspedaal!
Dat noem ik schoonbranden en daar krijg je in Nederland maar weinig ruimte voor...hetzij door verkeer of camera's

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 29.03.2005 um 22:17 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von groenteboer am 29.03.2005 um 22:30 Uhr ]

Hehe, nou ik zorg in mijn auto's wel dat ze altijd goed schoongebrand zijn
Ik rij vaak als een bejaarde lange afstanden, maar bij de stoplichtjes op lange rechte wegen enzo vind ik het wel leuk lekker door te trappen! Een beetje maximum eruit halen.

Nou moet ik zeggen dat ik het dus nooit op de begrenzer aan laat komen,... dat lijkt mij pas echt mishandelen,... en als je dan misschakelt of wat ook alleen maar meer schade aan alles!
En aangezien op papier en in een review ik gelezen heb dat na 5000-5500 (en wees nou eerlijk, als je hebt over 6200 rpm, zo gek veel hoger dan 5500 is dat ook weer niet) het vermogen/koppel alleen maar inkakt, dan beter dan al schakelen he!
Verder gaan heeft met de Merc hoogstwaarschijnlijk totaal geen nut, dus waarom meer mishandelen dan nodig. De Merc heeft meer een motor die alles al vanaf 2500 rpm beschikbaar heeft dacht ik zo. Daarnaast vind ik het er de auto ook niet voor om veel voorbij de 6000 proberen te jagen en zo steeds tegen of in de begrenzer te laten schieten (dat houdt toch alleen maar op ook?). Dan had ik toch een S2000 moeten kopen... was opzich ook wel erg leuk geweest moet ik zeggen...
En ik ben nueenmaal "zo zuinig mogelijk" op mijn auto's! Al zijn passagiers van mij het daar vaak niet helemaal mee eens.

Kijk het 106Rallyetje ging ik wel al verder mee, die kon dan ook tot een respectabele 7200 (in tegenstelling tot de schamele 6200 van de Merc), maar evengoed heb ik altijd geprobeerd zo rond de 6500 of hooguit 7000 over te schakelen! En ja ik hou bij zo'n sprintje de toeren zeker wel in de gaten. Als je alles een beetje snel doet (en dat moet nog kunnen op mijn leeftijd) dan heb je op zo'n recht stukkie echt wel genoeg tijd over om te kunnen zien waar je heengaat!

En wat Richard zegt, met die eeuwige controles en camera's vond ik voorbij de 140 op de teller ook hard genoeg op het 80 weggetje, je moet dan maar hard hopen dat je geluk hebt. Anders zijn de gevolgen niet te overzien!

En tot slot, ik vind de vergelijk met een diesel wel aardig. Ik vind de motor vd Merc eerlijk gezegd wel redelijk in de buurt komen van een diesel! Hiha, aardig wat koppel, al direct bij lage toeren beschikbaar, kan niet bar veel toeren maken, klinkt zelfs aardig als een diesel als je het mij vraagt... Tis wat anders dan het toerenrammertje van de 106! Laat staan de 2.0 van de S2000 ! Geeft verder niet, maar ik geef maar aan dat ik het voor in de toerenbegrenzer jagen dan ook absoluut geen auto vind, maar dat wisten we allemaal al, een echte sprinter is het sowieso niet en naar MIJN smaak in ieder geval is in de begrenzer jagen zinloos bij deze auto.

--
230K, 2000 (facelift)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 29.03.2005 um 22:22 Uhr   
Ik heb gisteren ook nog eens lekker doorgetrapt in Duitsland. Helaas kwam ik door de paasdrukte niet hoger dan 220 Km per uur (en ik dacht dat alle Duitsers in Nederland waren 2de paasdag).

Er was bij 220 Kmh nog ruimte ben dus benieuwd wat de maximale snelheid is. Misschien volgend weekend nog eens proberen.

eneh op temperatuur was ie zo

Groeten,
Frank


--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :953
Mitglieder:    9
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.386.756

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm