.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Verschil turbo en kompressor? Kompressor ook gevoelig voor warm en koudrijden?
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.03.2005 um 21:24 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 08.03.2005 um 22:56 Uhr ]

klopt Nils...de Slk is zowel van binnen als buiten behoorlijk stil, maar dat draagt ook bij tot een stukje comfort.
Een sportuitlaat kan wat voor je betekenen, maar kan op lange tochten vermoeiend worden....
Heb als een hobby een X1/9 met sportuitlaat gehad en door Italie gekacheld...werelds maar na 4000km kon je me uitwringen,haha!!
Voor de SLK heb ik een Boxster met tiptronic op het stuur proefgereden en moet zeggen het rijdt héél relaxed maar komt m.i. niet sportief over!
De 6-bak schakeld als het koud is,wat hakelig maar éénmaal op temperatuur is het een genot en het hoogste verzet is zeker géén overdrive,daar ik al 250 op de klok heb zien staan en hij er nog zin in had!!
Groeten,

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 08.03.2005 um 22:43 Uhr   
Die Swift GTI waar Marco het over heeft heb ik ook gehad. Nou ja....niet dezelfde natuurlijk. Ik kan beamen dat die me nog meer sensatie heeft opgeleverd dan de SLK nu. Enerzijds omdat het relatief een vrij basic auto was met weinig comfort en geluidsdemping, zodat je veel meer de snelheids- en acceleratiesensatie ervoer dan bij de supercomfortabele SLK. Anderzijds omdat ik toen niet veel gewend was natuurlijk en sindsdien al vele auto's heb gehad waardoor je ietwat verwend raakt . Die Swift GTI had ik trouwens ook nog verlaagd met (nog) hardere veren en ik herinner mij dat ik het niet zou aandurven een doos eieren te vervoeren. Ook gezien mijn rijstijl haha: ik zat met vierpuntsgordels vastgesnoerd in de sportstoel (anders zat je bij elk hobbeltje tegen het dak) en een rit met die GTI was één grote adrenaline-ervaring. In die auto ging je niet zitten, die trok je aan .

Goed, tot zover een stukje nostalgie. Ik vrees dat jij voor de rest van je leven verpest zult zijn Nils gezien het feit dat je nu al in een SLK 230 rijdt .
Plankgas (voor mij kick down) met de SLK vind ik trouwens nog wel degelijk zeer opwindend hoor: het vooruit springen van de auto en de enorme versnellingservaring heb ik met de GTI (100 PK) echt niet meegemaakt

Groetjes,
Joke

--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 09.03.2005 um 19:09 Uhr   
road-ster:
In een ander topic over snelheid las ik van meneer Lotus-SLK:
"Ik vond de wegligging van deze SLK op die snelheid geen genoegen!
Hij werd op topsnelheid zoekerig, voelde onzeker, licht en zweverig aan in lange bochten en bij rijbaanwissling.
Veel te zacht afgeveerd en gedempt voor zulk werk.
Tot ca. 220 kmh is er trouwens niet veel aan de hand. "

Heb jij dat ook ervaren of viel dat jou niet op?
Is het onderstel van alle SLK's hetzelfde? (misschien muv de AMG...maar die even niet meegerekend)


Joke:
Inderdaad vrees ik ook dat ik mijn leventje aan het vernaggelen ben. Ik blijf er maar vanuit gaan dat ik wellicht niet oud wordt. Tevens ga ik ervan uit dat ik auto's leuk blijf vinden en dat een "stap terug" mij net zoveel plezier op moet kunnen leveren. Zo zagen veel mensen de overstap van mijn 306cabrio (was gejat) naar het 106-je Rallye ook als een stap terug. Ik zag dat niet zo want ik heb in die Rallye net zoveel lol gehad als met de 306. Was iedere keer weer een feest om mee te mogen rijden. De Rallye was weer op een ander gebied fantastisch leuk. Echt een "brutaal" scheurbakkie waarmee je menig middenklasser het nakijken geeft. Stuk sneller dan de 306, al was dat een 2 liter, die dingen zijn gewoon echt niet snel.
Dat brengt mij op het idee van een nieuw prachttopic, ik ga der meteen aan beginnen!

--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 09.03.2005 um 19:31 Uhr   
Nils schrijft;

road-ster:
In een ander topic over snelheid las ik van meneer Lotus-SLK:
"Ik vond de wegligging van deze SLK op die snelheid geen genoegen!
Hij werd op topsnelheid zoekerig, voelde onzeker, licht en zweverig aan in lange bochten en bij rijbaanwissling.
Veel te zacht afgeveerd en gedempt voor zulk werk.
Tot ca. 220 kmh is er trouwens niet veel aan de hand. "

Heb jij dat ook ervaren of viel dat jou niet op?
Is het onderstel van alle SLK's hetzelfde? (misschien muv de AMG...maar die even niet meegerekend)

Hoi Nils,

Die ervaring heb ik ook,dat hij zweverig en zoekerig wordt op zéér hoge snelheden.....
Het is een echte Autobahn-raser,zolang de weg maar weinig bochten kent!
Vlak voor Harderwijk zit een vrij lange bocht op de A28 en moest noodgedwongen van het gas af......en kon hem met 200km/u ronden
De AMG-lip op de kofferklep schijnt wel voor een betere wegligging te zorgen,daar deze voor méér druk op de achteras zorgt.
Voor zover ik weet is er geen verschil in het onderstel,maar wel met nadruk op comfort afgestemd.
Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Michael_Lotus-SLK

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
 Geschrieben am 09.03.2005 um 20:30 Uhr   
Je kunt met een aanpassing van de uitlijning van voor en achter (afwijkend van de fabrieks settings en wellicht tégen of buiten die specs) nog wel wat aan hoge snelheid stabiliteit winnen maar dat gaat zeker gepaard met een snellere bandenslijtage en geeft wellicht een onrustiger stuurgedrag op lagere snelheid.

Een "gewone" SLK (geen AMG) is een héérlijke comfortabele en snelle roadster-limousine. Geen raceweagen voor gooi en smijtwerk of hele hoge snelheden.

--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Michael_Lotus-SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :914
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.368.330

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm