| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Verschil turbo en kompressor? Kompressor ook gevoelig voor warm en koudrijden? |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 08.03.2005 um 21:24 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 08.03.2005 um 22:56 Uhr ]
klopt Nils...de Slk is zowel van binnen als buiten behoorlijk stil, maar dat draagt ook bij tot een stukje comfort.
Een sportuitlaat kan wat voor je betekenen, maar kan op lange tochten vermoeiend worden....
Heb als een hobby een X1/9 met sportuitlaat gehad en door Italie gekacheld...werelds maar na 4000km kon je me uitwringen,haha!!
Voor de SLK heb ik een Boxster met tiptronic op het stuur proefgereden en moet zeggen het rijdt héél relaxed maar komt m.i. niet sportief over!
De 6-bak schakeld als het koud is,wat hakelig maar éénmaal op temperatuur is het een genot en het hoogste verzet is zeker géén overdrive,daar ik al 250 op de klok heb zien staan en hij er nog zin in had!!
Groeten,
Richard | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 08.03.2005 um 22:43 Uhr  
| Die Swift GTI waar Marco het over heeft heb ik ook gehad. Nou ja....niet dezelfde natuurlijk. Ik kan beamen dat die me nog meer sensatie heeft opgeleverd dan de SLK nu. Enerzijds omdat het relatief een vrij basic auto was met weinig comfort en geluidsdemping, zodat je veel meer de snelheids- en acceleratiesensatie ervoer dan bij de supercomfortabele SLK. Anderzijds omdat ik toen niet veel gewend was natuurlijk en sindsdien al vele auto's heb gehad waardoor je ietwat verwend raakt . Die Swift GTI had ik trouwens ook nog verlaagd met (nog) hardere veren en ik herinner mij dat ik het niet zou aandurven een doos eieren te vervoeren. Ook gezien mijn rijstijl haha: ik zat met vierpuntsgordels vastgesnoerd in de sportstoel (anders zat je bij elk hobbeltje tegen het dak) en een rit met die GTI was één grote adrenaline-ervaring. In die auto ging je niet zitten, die trok je aan .
Goed, tot zover een stukje nostalgie. Ik vrees dat jij voor de rest van je leven verpest zult zijn Nils gezien het feit dat je nu al in een SLK 230 rijdt .
Plankgas (voor mij kick down) met de SLK vind ik trouwens nog wel degelijk zeer opwindend hoor: het vooruit springen van de auto en de enorme versnellingservaring heb ik met de GTI (100 PK) echt niet meegemaakt
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 09.03.2005 um 19:09 Uhr  
| road-ster:
In een ander topic over snelheid las ik van meneer Lotus-SLK:
"Ik vond de wegligging van deze SLK op die snelheid geen genoegen!
Hij werd op topsnelheid zoekerig, voelde onzeker, licht en zweverig aan in lange bochten en bij rijbaanwissling.
Veel te zacht afgeveerd en gedempt voor zulk werk.
Tot ca. 220 kmh is er trouwens niet veel aan de hand. "
Heb jij dat ook ervaren of viel dat jou niet op?
Is het onderstel van alle SLK's hetzelfde? (misschien muv de AMG...maar die even niet meegerekend)
Joke:
Inderdaad vrees ik ook dat ik mijn leventje aan het vernaggelen ben. Ik blijf er maar vanuit gaan dat ik wellicht niet oud wordt. Tevens ga ik ervan uit dat ik auto's leuk blijf vinden en dat een "stap terug" mij net zoveel plezier op moet kunnen leveren. Zo zagen veel mensen de overstap van mijn 306cabrio (was gejat) naar het 106-je Rallye ook als een stap terug. Ik zag dat niet zo want ik heb in die Rallye net zoveel lol gehad als met de 306. Was iedere keer weer een feest om mee te mogen rijden. De Rallye was weer op een ander gebied fantastisch leuk. Echt een "brutaal" scheurbakkie waarmee je menig middenklasser het nakijken geeft. Stuk sneller dan de 306, al was dat een 2 liter, die dingen zijn gewoon echt niet snel.
Dat brengt mij op het idee van een nieuw prachttopic, ik ga der meteen aan beginnen!
--
2000 (na de facelift), 230K, DE MOOISTE VAN NEDERLAND! | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 09.03.2005 um 19:31 Uhr  
| Nils schrijft;
road-ster:
In een ander topic over snelheid las ik van meneer Lotus-SLK:
"Ik vond de wegligging van deze SLK op die snelheid geen genoegen!
Hij werd op topsnelheid zoekerig, voelde onzeker, licht en zweverig aan in lange bochten en bij rijbaanwissling.
Veel te zacht afgeveerd en gedempt voor zulk werk.
Tot ca. 220 kmh is er trouwens niet veel aan de hand. "
Heb jij dat ook ervaren of viel dat jou niet op?
Is het onderstel van alle SLK's hetzelfde? (misschien muv de AMG...maar die even niet meegerekend)
Hoi Nils,
Die ervaring heb ik ook,dat hij zweverig en zoekerig wordt op zéér hoge snelheden.....
Het is een echte Autobahn-raser,zolang de weg maar weinig bochten kent!
Vlak voor Harderwijk zit een vrij lange bocht op de A28 en moest noodgedwongen van het gas af......en kon hem met 200km/u ronden
De AMG-lip op de kofferklep schijnt wel voor een betere wegligging te zorgen,daar deze voor méér druk op de achteras zorgt.
Voor zover ik weet is er geen verschil in het onderstel,maar wel met nadruk op comfort afgestemd.
Groeten,
Richard.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 227
User seit 01.06.2004
| Geschrieben am 09.03.2005 um 20:30 Uhr  
| Je kunt met een aanpassing van de uitlijning van voor en achter (afwijkend van de fabrieks settings en wellicht tégen of buiten die specs) nog wel wat aan hoge snelheid stabiliteit winnen maar dat gaat zeker gepaard met een snellere bandenslijtage en geeft wellicht een onrustiger stuurgedrag op lagere snelheid.
Een "gewone" SLK (geen AMG) is een héérlijke comfortabele en snelle roadster-limousine. Geen raceweagen voor gooi en smijtwerk of hele hoge snelheden.
--
2000 MB SLK 200k & 1991 Lotus Elan SE (M100) & 2004 Toyota Yaris T-sport | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Michael_Lotus-SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :914 Mitglieder: 0 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|