.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Schakelgedrag en vermogen 230K automaat.
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.01.2005 um 22:11 Uhr   
Het schakelgedrag van mijn huidige SLK is in vergelijking met de ervaring die ik heb met een aantal andere auto’s met automaat opvallend anders. Ik baseer me daarbij vooral op mijn praktische ervaring met bijvoorbeeld een VW Passat VR6 die ik heb gehad en met de Mercedessen C-klasse (met kompressor) die mijn vader heeft gereden.

Het volgende valt me dan op:

1. Na de kick-down duurt ongeveer 1 tot 2 seconden voordat een lagere versnelling wordt opgepakt.

2. Volgens het boekje wordt het maximum vermogen behaald bij 5300 tpm. Bij volgas schakelt mijn auto over bij iets meer dan 5500 tpm, klinkt dus logisch. Maar ik heb het gevoel (weet het dus niet zeker) dat na ongeveer 4500 tpm het vermogen vrij snel daalt en dus de trekkracht afneemt. Dan zit ik tijdens een jankende motor (wel genietend dus) allang te wachten op de volgende versnelling.

3. Bij volgas vanaf stilstand duurt het, net als na de kick-down, steeds 1 tot 2 seconden voordat de volgende versnelling wordt opgepakt. Hierdoor wordt de duw in de rug steeds onderbroken om vervolgens weer vrij ruw een volgende duw te geven. Ik ben gewend om tijdens het accelereren en automatisch (soepeler) schakelen een vrij constante duw in de rug te hebben. Heeft dat soms een verband met het hoge toerental wat eerst moet dalen voordat een volgende versnelling kan worden opgepakt?


Sommige punten zijn best spectaculair. Maar omdat het zo afwijkend is van mijn ervaringen die ik tot nu toe met andere automaten heb wil ik graag weten of jullie dezelfde ervaringen hebben en of dit dus het normale SLK gedrag is.
Als je een andere motor dan mijn SLK hebt ben ik ook benieuwd naar je ervaringen. Misschien is er zelfs wel verschil tussen de pre-facelift en facelift.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 19.01.2005 um 22:24 Uhr   
Hallo Marco,

Mijn advies; vertaal dit verhaal kort samengevat in het Duits!!
De adviesen en reactie's zijn daar vele malen groter........
Veel succes!

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 19.01.2005 um 22:50 Uhr   


road-ster schrieb:

Hallo Marco,

Mijn advies; vertaal dit verhaal kort samengevat in het Duits!!
De adviesen en reactie's zijn daar vele malen groter........
Veel succes!

Richard.



Ga ik zeker doen, maar we hebben via dit Nederlandstalige forum de mogelijkheid gekregen om ook in onze eigen taal over dit soort dingen te communiceren. Moeten we dus zoveel mogelijk gebruik van maken.

Veel makkelijker, sneller en prettiger dan via het woordenboek ieder woord te moeten vertalen.

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 19.01.2005 um 23:11 Uhr   
Hoi Marco,

Dit vond ik op het Duitse forum;

Hi mad.murdoc !
Das mit der anderen Viskosität finde ich sehr interessant.
Ich habe schon mehrfach bei DC das für mein Gefühl träge zurückschalten meiner Automatik bemängelt und dabei nach irgendwelchen Verbesserungsvoprschlägen verlangt.
Manchmal dauert es trotz Kickdowns bis zu 2 Sekunden, bis ich endlich mal richtig Vortrieb habe ( Der Kickdownschalter ist aber wohl in Ordnung).
Leider bekam ich in der Werkstatt immer nur die Aussage, dass alles in Ordnung wäre und das zurückschalten nunmal so wäre.
Glaubst Du mit anderem Getriebeöl könnte man da was ändern ?
Und falls ja, wer könnte mir denn da weiterhelfen bei der Ölwahl und dem anfallenden Wechsel, DC füllt ja bestimmt niemals ein anderes Öl als vorgeschrieben ein.
Grüsse,

Maic

Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.01.2005 um 13:54 Uhr   
Hallo,

Op mijn laatste vraag (verschil tussen pre facelift en facelift) heb ik inmiddels antwoord. Vanochtend heb ik namelijk de gelegenheid gekregen om in een 230K fl te rijden. Er zijn zeker verschillen, met name het opschakelen bij volgas verloopt wat beter.

Daarna kreeg ik van de dealer de sleutels van een SL55AMG.
Je weet niet wat je meemaakt.
Dat ding blíjft maar onverstoord brullend sneller gaan. In no-time gaf de teller al 240 aan, terwijl ik dacht nog binnen de veiligheidsmarge te zitten van rijbewijs-kwijt. !!!
Oei, oei wat een ongelooflijk gruwelijk gestoord geweld.

Groeten,
Marco


   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.01.2005 um 13:56 Uhr   


AMG-roady schrieb:

Daarna kreeg ik van de dealer de sleutels van een SL55AMG.
Je weet niet wat je meemaakt.
Dat ding blíjft maar onverstoord brullend sneller gaan. In no-time gaf de teller al 240 aan, terwijl ik dacht nog binnen de veiligheidsmarge te zitten van rijbewijs-kwijt. !!!
Oei, oei wat een ongelooflijk gruwelijk gestoord geweld.

Groeten,
Marco




Dezelfde motor ligt ook in de R171 55AMG.
De MB dealer in Tiel heeft een schitterende zwarte staan:


   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.01.2005 um 17:32 Uhr   
Hallo Marco,

Ja,dat is wel wat zo'n SL55-AMG!!
Was op uitnodiging van MB-Emmeloord uitgenodigd voor een proefrit in de nieuwe SLK.
Hierbij kon men ook meerijden in de SL55-AMG en de E55-AMG.
Dat was een onvergetelijke ervaring!!
Zal wel een droom blijven......
Groeten,

Richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.01.2005 um 19:07 Uhr   
Ja, ja lekker pronken met een SL misschien de volgende auto na deze SLK?

Wat betreft de snelheid van schakelen en de power, vind ik de SLK qua power aanzet een hele verbetering in vergelijk met de C220. Verschil qua turbo (uitlaatgas aangedreven) of kompressor (nokkenas aangedreven) is goed merkbaar. Ligt er dus maar aan wat je gewend bent

Als je echt "last" hebt van het schakelgedrag kun je beter een handgeschakelde aanschaffen. De optie van andere olie ed. lijkt me niet merkbaar. Misschien dat er in de elektronica iets veranderd kan worden?

Groeten,
Frank


--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 20.01.2005 um 21:03 Uhr   
Natuurlijk pronk ik met deze SL Wanneer krijg je nou de kans om met een dergelijke kippenvel auto te rijden?

Een droom zal het wel blijven, voor mij is een SL55AMG helaas niet haalbaar. Deze SL kostte ruim VIJF keer zoveel als mijn ook al geweldige SLK

Maar wie weet, ooit een SLK 32AMG?

Fast dreams,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Hans van Doorn

Schreiberlevel:
Forenuntersekundaner
Forenuntersekundaner
Beiträge: 250
User seit 20.07.2003
 Geschrieben am 21.01.2005 um 22:36 Uhr   
Hallo Richard,

Nieuw kapsel of is het misschien maar de nieuwe foto.
Je stot ur skon op. (Brabants)

Groetjes,

Hans

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hans van Doorn    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1029
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.367.932

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm