.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Wasstraat
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.12.2004 um 11:49 Uhr   
Moin wasstraaten-weigerers,

voor me blijft da een problem bij uitsluitend handwassen: wat is me de onderzijde van ons auto? Bijzonders tijdens de winterbedrijf zit dat strooi-zout in elke hol en achter elke kant an de onderzijde - en wenn dat niet verdwijnt kann het een echte gevaar voor ons goede blik worden.
Ikzelf mak altijdens eerst een oppervlakkige handwas, om de stof op de lak omzichtig af to wassen, en gaa dann na een textil-wasstraat me onderzijde-wasprogramm.

Hoe is jouw omgang me deze probleem?

Zuivere groetjes
van Günther

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.12.2004 um 12:10 Uhr   
Tsja Günther, daar heb je een goed punt. Dat strooi-zout moet er zeker afgewassen worden!

Als er gepekeld wordt is het meestal geen lekkere temperatuur buiten, dus dan was ik de auto toch al niet met de hand. Meestal mag hij dan wat viezer worden en stellen we het wasbeurtje (bij de wasstraat mét onderkant wassen) wat langer uit.
Voor zover ik weet bestaan er geen wasstraat- programma's die alleen de onderkant wassen?

Groeten,
Marco (gelukkig tot nu toe nog iedere zaterdag met het handje kunnen wassen )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.12.2004 um 13:15 Uhr   
Ja ik houd het ook gewoon op wasstraat in de winter. In de zomer afhankelijk van tijd die ik er voor heb cq. ervoor wil vrijmaken. Ik houd meer van het rijden.

Groeten,
Frank


--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 02.12.2004 um 13:41 Uhr   
@ Marco: "Voor zover ik weet bestaan er geen wasstraat- programma's die alleen de onderkant wassen?" Nee, ik meente een was-programm me een integrierte onderzijde-wasfunction.

@ Frank: "Ja ik houd het ook gewoon op wasstraat in de winter. In de zomer afhankelijk van tijd die ik er voor heb cq. ervoor wil vrijmaken. Ik houd meer van het rijden"
Maar rijden is bloot half so mooi in een vuilik slk!
Zo heet dat ook in de zomer: wassen, poetsen, plegen!

Goede rijden in elke seizoen!

Günther

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.12.2004 um 14:20 Uhr   


.........."Voor zover ik weet bestaan er geen wasstraat- programma's die alleen de onderkant wassen?" ...........




Hallo Günther,

Als ze wel bestaan kun je je mooi met open dak door de wasstraat laten voortslepen. Hahaha

Groeten,
Frank


--
Vanaf 23-11-2004 in bezit van een SLK

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 06.12.2004 um 10:54 Uhr   
Geachte Handwassers,

Het beste kun je een auto wassen in een wasstraat (liefst altijd dezelfde) met textiel waar vooraf de auto handmatig gespoeld wordt met een hogedruk spuit.

Het grootste probleem met (hand)wassen zijn krasjes die veroorzaakt worden door strof en zand . Door altijd in dezelfde wasstraat te wassen ontstaat welliswaar ook (miniscule) lakslijtage, maar wel een gelijkmatige. Bovendien wordt tijdens een automatische wasbeurt heel veel water gebruikt.

Handwassen veroorzaakt bij elke wasbeurt nieuwe krasjes, omdat je nooit dezelfde wasbeweging maakt !

Tot slot; handwassen is behoorlijk slecht voor het millieu .


--
NL Regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 06.12.2004 um 11:38 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



FrankSLK schrieb:

........ wist niet zeker of het kwaad kon om de automatische wasstraat te gebruiken. Maar het kan dus.

Gr,
Frank





Kan wel wezen, maar mijn "Liebling" gaat niet door de wasstraat hoor! Heeft helaas de vorige eigenaar wel gedaan en dat zie je ook aan de vage kringen op de lak , ik heb hem echter tot nu toe steeds (wekelijks) met de hand gewassen om erger te voorkomen. Misschien dat ik hem bij langdurige vorstperiode met veel pekel eens aan de wasstraat blootstel, maar ik probeer dat tot het uiterste te vemijden!

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0




Beste Joke,

Kringen die ontstaan in een wasstraat ?? Dat moet een bijzondere wasstraat zijn .

Kringen in de lak kunnen ontstaan door (machinaal)poetsen of handmatig wassen, maar in een wasstraat ?.

Ruud.


--
NL Regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 06.12.2004 um 14:48 Uhr   


pkruud schrieb:



Cabrio-fan schrieb:

Kringen die ontstaan in een wasstraat ?? Dat moet een bijzondere wasstraat zijn .

Kringen in de lak kunnen ontstaan door (machinaal)poetsen of handmatig wassen, maar in een wasstraat ?.

Ruud.



Hmmm......ik denk dat je gelijk hebt Ruud! Ik zal de vorm van de kringen nog eens goed bestuderen. Je ziet het alleen maar als je er met je neus bovenop zit hoor, of als de zon op de lak schijnt.
In ieder geval spuit ik mijn auto altijd eerst goed af met de hoge drukspuit voordat ik er met een (schone) autowashandschoen overheen ga. Dus geen zandkorreltjes meer aanwezig. Of is de hoge drukspuit ook niet goed?
In de wasstraat wordt je auto niet echt goed schoon vind ik. Maar na een pekelperiode moet hij er inderdaad aan geloven .

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 16.12.2004 um 14:19 Uhr   
Hallo allemaal

Onderstaande link verwijst naar een Duits thema over o.a. het wassen van auto's en dan met name zwarte auto's:

http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=14774&forum=5&start=0

Er wordt o.a. beweerd dat de zwarte SLK lak wat slechter van kwaliteit is dan andere lakken. Ik liep ook al een tijdje met dat idee.

Begin oktober is hij helemaal gecleand. Het is logisch dat je de lak niet meer zo mooi krijgt als direct na een cleanbeurt, maar ik vind het verschil te groot worden. Ik krijg de lak na een wasbeurt lang niet zo mooi als de zwarte lak van andere zwarte auto's die ik heb gehad. Het lijkt wel of er na iedere wasbeurt weer meer krassen bij zijn gekomen en dat de lak steeds doffer wordt.

Vraagje aan de zwart-rijders: herkennen jullie dit?

Mijn andere auto is grijs, dat vind ik een makkelijke kleur. Blijft voor het gezicht langer schoon en krasjes zie je minder goed. De grijze rijdt twee keer zo veel kilometers, maar om de zwarte er nog fatsoenlijk uit te laten zien moet de zwarte twee keer zo vaak gewassen worden.

Ondanks het vele poetswerk blijft zwart voor mij absoluut de mooiste kleur.

Groetjes,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 16.12.2004 um 15:23 Uhr   
Hi Marco,

Ik heb de thread wegens tijdgebrek slechts vluchtigjes gelezen, echter bij mij blijft eerder het idee hangen dat men de zwarte lak niet slechter van kwaliteit acht, maar dat je op zwart dezelfde krassen gewoon duidelijker ziet .

Wat me verbaast is dat jou SLK ('99) toch al vijf jaar oud is terwijl je zegt dat je hem nu pas na elke wasbeurt ziet verslechteren. Toen je hem net had was hij toch blinkend? Zou dat euvel zich dan pas na vijf jaar gaan voordoen?

Je kent mijn kleur SLK, het enige waar ik over klaag is de gevoeligheid voor steenslag, erger dan al mijn vorige auto's. De lak van de R171 schijnt echter veel beter te zijn. Ze noemen het "nanolak" geloof ik.
Ik heb in mijn leven drie zwarte auto's gehad en behalve dat je vuil er eerder op ziet en je wat langer moet poetsen totdat hij weer egaal zwart is (vegen! ) had ik er nooit klachten over. Ik vind zwart dan ook een schitterende kleur voor een auto . Een belangrijke reden dat ik een uitstapje heb gemaakt naar een donkerrode is dat ik vond dat er (relatief) al te veel zwarte SLK's rondreden. Om van zilver nog maar te zwijgen, inderdaad de meest vergevingsgezinde kleur die er is (mijn 206CC was per ongeluk zilver ).

Mijn SLK heb ik trouwens laten behandelen met een twee-componentenhars duurzame lakbescherming (Jewel Ultra Diamond Brite). De lak zou dan minder last hebben van schadelijke invloeden van buitenaf en van UV-straling, waarvoor met name rood gevoelig is. Ik weet niet of het echt zo goed is, de lak is wel gladder, alleen tegen steenslag helpt het in ieder geval niet. Maar dat wist ik. Het is in ieder geval goed voor mijn gemoedsrust: ik laat hem nu met minder pijn in mijn hart in de felle zon staan .

Groetjes, ook aan je mooie zwarte SLK, en sterkte met het poetsen,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :755
Mitglieder:    0
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.364.466

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm