.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Winterbanden
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 26.11.2004 um 23:34 Uhr   
Ik heb vandaag een Rijvaardig- en Antislip Training gevolgd op het RDW-circuit in Lelystad. De instructeur was lyrisch over winterbanden! Ze zijn volgens hem een absolute must, kunnen je leven redden, je hebt een kortere remweg, meer grip etcetera.

Een praktijkvoorbeeld kregen we gedurende de dag: één van de cursisten reed in een auto met zomerbanden, terwijl hij normaal winterbanden gewend was. Als enige schoot hij bij de remproef ver door en belandde in de grindbak . De reden? Hij was gewend aan meer grip en een kortere remweg, zodat hij niet gewoon was om zo hard te moeten remmen .

Marc, dank je wel voor je aanbod! Ik zoek echter een andere maat. Ik heb nu 205/225 55 R16. Volgens de instructeur zijn rondom 205 winterbanden perfect voor mijn SLK. Tevens wil ik graag een 16" velg.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 27.11.2004 um 16:11 Uhr   
Hallo Joke,

ich würde nie ohne Winterreifen durch den Winter fahren. Heckantrieb, ein leichtes Heck und Sommerreifen sind bei Eis und Schnee ein Garant für unbeabsichtigte Ausflüge in den Straßengraben.
Schau mal in unseren Kleinanzeigen, dort werden viele Komplettsätze angeboten.


Bis denne....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 28.11.2004 um 22:43 Uhr   
Hi Willy,

Begrijp ik goed dat je Nederlands kunt lezen? Dat is mooi, want je zit hier op het NL-forum
Ik ben inmiddels wel van de noodzaak van winterbanden overtuigd en ben druk zoekende naar een mooi setje.
Toch denk ik dat winterbanden in Duitsland nóg belangrijker zijn dan in Nederland omdat Duitsland meer provinciale wegen heeft en Nederland een hogere bedekkingsgraad voor wat betreft snelwegen bezit (denk ik). In Nederland wordt bij gladheid zeer intensief met pekel (zout) gestrooid, hoe zit dat in Duitsland? Ik hoorde trouwens laatst dat winterbanden in Duitsland verplicht zijn. Is dat zo?

Groetjes en rij voorzichtig,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 29.11.2004 um 16:55 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von gvanm am 29.11.2004 um 16:56 Uhr ]

Hallo Joke,

hier een paar andwoorden op jij fragen:

"Toch denk ik dat winterbanden in Duitsland nóg belangrijker zijn dan in Nederland omdat Duitsland meer provinciale wegen heeft en Nederland een hogere bedekkingsgraad voor wat betreft snelwegen bezit (denk ik)."

Maar ook in de nederlanden heeft jij straaten vanaf thuis tot snelweg! En een absolut sekere grip heeft jij alleen direkt achter de strooi-vaartuig!

"In Nederland wordt bij gladheid zeer intensief met pekel (zout) gestrooid, hoe zit dat in Duitsland?"

Ik geloof dat is bij ons gelijk - een groote problem vor de mooie slk-lack - zo moet jij de slk, en bijzonder de onderzijde, intensiv en regelmatig wassen.

"Ik hoorde trouwens laatst dat winterbanden in Duitsland verplicht zijn. Is dat zo?"

Nee, geen allgemeene plicht, maar jij heeft een kans op een ernstige strijd me de assurantie, als "in case of an accident" de assurantie meent de ongeval was to vermijden geweest door de gebruik van winterbanden! (misschien is dat ook so in de nederlanden?)

Fazit: ook als de situatie in de wintertijd is een beetje beter in de nederlanden dann in duitsland - winterbanden zijn plicht voor iedereen de seker rijden will!!!
Zo Joke, het is niet to vermijden een setje voor jij mooie roode drift-slk (heelemal mooie fototje op de startpage) te koopen.

Beste groetjes en een sekere winter wenst je

Günther

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 29.11.2004 um 19:20 Uhr   
Hi Günther, ten eerste een compliment voor je Nederlands! Dit is waarschijnlijk terug te voeren op de verbondenheid van jouw woonplaats (Emden) met Nederland in de 17e/18e eeuw en de duizenden Nederlandse vluchtelingen die zich in Emden hebben gevestigd? Anyway, hartstikke goed!

Bedankt voor je antwoorden! Inderdaad wordt ook bij ons niet overal gestrooid . In mijn straat bijvoorbeeld niet, en dan is het toch wel 200 meter tot de doorgaande weg waarin je tegen andere auto's kunt aanglibberen .

Ik heb er nooit van gehoord dat verzekeringsmaatschappijen in Nederland bij schade die door het gebruik van winterbanden vermeden hadden kunnen worden niet uitkeren.

Ja, leuk hè, mijn foto als "Titelbild"

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 30.11.2004 um 12:27 Uhr   
Hi Joke,

bedankt voor je compliment, maar ik ben noch an oefenen. En het is ten dele niet eenfach to differenzeren tussen de oostfriesche plattduits en de nederlandse taal.
Maar mijn nabij relatie to de nederlanden is niet bloot motiveert door de historie en de geographie - mijn echtgenote is een kwartje nederlands, we hebben een tante in Amsterdam, de naburige hoofstee, de ons me melk verzoorgd, woord bedrijven van een nederlandse boer, mijn tandarts, de ouwe duivel, is ook van de nederlanden, en - last not least - is Groningen een van de mooiste steden in de region, en we zijn da mennigmaal te inkoopen op de vismarkt. En, om het aftesluiten, ik meen dat de provincies Fryslan, Groningen en Ostfriesland toch al een beetje bij elkaar horen - "eala freya fresena!" - ongelukkig is Leerdam een weinig te wijd zuidelijk voor deze gezelschap.

En toch hartelijke groeten ook na Zuid-Holland!!!

Günther

BTW: Wat is gebeurt me jij winterbanden? Het is geleidelijk tijd to wisselen!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 30.11.2004 um 13:42 Uhr   
Ah Günther, we hebben toch meer gemeen dan je denkt want ik ben half Fries (vader's zijde) en heb vier jaar in Groningen gewoond en gestudeerd

Maar back to SLK-business! Ik ben voor de velgen en winterbanden eerst eens aan het kijken op Ebay en Marktplaats (= het Nederlandse Ebay). Ik zag prachtige dubbelspaaks velgen op Marktplaats, maar die waren net weg. Op het duitse Ebay is veel meer te vinden, maar ik vind dat gedoe met betaling en transport toch wel een probleem. Ik wil ook niet over één nacht ijs gaan (=geen overhaaste beslissingen nemen )

Groetjes en je hoort het wel,
Joke

PS: blijven oefenen hoor, op een eerstvolgende gezamenlijke meeting ga ik wel Nederlands met je spreken

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 01.12.2004 um 11:08 Uhr   
Moin Joke,

Een anmerking to jouw zoek voor velgen en winterbanden: "Ik zag prachtige dubbelspaaks velgen..."
Natuurlijk zijn deze velgen mooi en wat bijzonders, maar bedenk de hooge moeite tijdens de winterbedrijf voor het poetsen en plegen van die veele spaaken en de tussenruimte. Dat was mijn motivering voor de koop van eenvoudig structurierte velgen voor mijn winterbanden. De heb ik dann noch me de wondermiddel "liquid glass" verzegelt en nu hoop ik dat ik me weinig poetsen en plegen door de winter rijden kann.

Groetjes an het Friesenmeisje (halv)

Günther (ook bloot een halve friesenjong, moeder kwam van Ostpreussen)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.12.2004 um 10:21 Uhr   
Hi Joke,

gvanm hat Deine Fragen ja schon fast alle beantwortet. Die einzige offene Frage beantworte ich gerne, ja, ich kann Niederländisch lesen und verstehen, aber nicht schreiben. Das liegt an meinem Geburtsort, der sehr nahe an der NL Grenze liegt.
Wenn Du noch einen Satz Winterreifen suchst, ich besitze noch einen. den Du auch fahren darfst. Sind original MB Alufelgen. Mail mich ruhig an....


Liebe Grüße
Willy




   

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 06.12.2004 um 12:07 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Hi Günther, ten eerste een compliment voor je Nederlands! Dit is waarschijnlijk terug te voeren op de verbondenheid van jouw woonplaats (Emden) met Nederland in de 17e/18e eeuw en de duizenden Nederlandse vluchtelingen die zich in Emden hebben gevestigd? Anyway, hartstikke goed!

Bedankt voor je antwoorden! Inderdaad wordt ook bij ons niet overal gestrooid . In mijn straat bijvoorbeeld niet, en dan is het toch wel 200 meter tot de doorgaande weg waarin je tegen andere auto's kunt aanglibberen .

Ik heb er nooit van gehoord dat verzekeringsmaatschappijen in Nederland bij schade die door het gebruik van winterbanden vermeden hadden kunnen worden niet uitkeren.

Ja, leuk hè, mijn foto als "Titelbild"

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0




Neen, het doorrijden met gewone (zomer)banden heeft geen negatieve gevolgen t.a.v. schadeuitkeringen door verzekeraars. Het rijden met slechte (te ver versleten of verdroogde) banden kan wel negatieve gevolgen hebben!

Nederlandsche autoverzekeringen behoren, qua prijs/prestatie, tot de beste van Europa!



--
NL Regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :780
Mitglieder:    8
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.360.677

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm