SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Nachricht an Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Communityab 2011
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:
zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Te laag koelmiddelniveau
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 12.11.2004 um 14:24 Uhr   
Hallo SLK-clubgenoten,
Gisteravond ging op de snelweg het koelmiddelniveauwaarschuwingslampje branden. Tien minuten later, toen ik de afrit van mijn woonplaats nam en derhalve vaart minderde ging het weer uit. De avond daarvoor was precies hetzelfde gebeurd. Na bijvulling vanmorgen van het koelmiddelsysteem bleek dat er maar een halve liter koelmiddel in ging. Ik heb nu twee vragen:

1) Waar zou die halve liter koelmiddel gebleven kunnen zijn? Verdampen kan het niet, want het is een gesloten systeem. Sinds ik de auto heb (vier maanden) heb ik pas een paar duizend kilometer gereden. Ervan uitgaande dat de dealer bij aflevering een inspectiebeurt heeft uitgevoerd zou ik dus in een paar duizend kilometer een halve liter koelmiddel hebben verloren! Dat vind ik veel voor een relatief jonge auto! In mijn (tien) vorige auto's heb ik nooit koelmiddel hoeven bij te vullen! Of is dit normaal voor een SLK?
Het risico waar ik aan denk is dat de koppakking lek zou kunnen zijn waardoor koelmiddel in de motor is gekomen bij naar benedengaande bewegingen van de zuigers.

2) Is het niet wat snel dat het lampje al bij een halve liter niveaudaling gaat branden? Er gaat in het koelsysteem van een 230 automaat maar liefst 9,3 liter koelmiddel. Een halve liter is dan slechts iets meer dan 5%!

Ik ben benieuwd of iemand mijn vragen kan beantwoorden.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ga proberen de vraag ook op het Duitse forum te stellen, maar aangezien ik al die technische termen niet in het Duits ken weet ik nog niet of dat een succesvolle poging zal zijn, zeker wanneer onze Duitse vrienden met hele vehandelingen in het Duits terugkomen haha .

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.11.2004 um 18:58 Uhr   
hallo Joke,

Het kan ook zijn dat je lekkage hebt in het systeem...een kwestie van een slangeklem aandraaien.
Een controle onder de auto kan uitsluitsel geven omtrent de richting waar het vandaan komt.
Wil je zekerheid laat het systeem onder druk zetten bij de dealer!!
Veel succes!!

richard.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 13.11.2004 um 13:06 Uhr   
Hoi Richard, ik heb inderdaad ontdekt dat er rechtsvoor een druppel onder de auto hangt die elke zeven minuten valt. Ja, dan verbruik je wel een half literje in een paar maanden natuurlijk. Kan ik die slangklem zelf aandraaien (ik zag zo van bovenaf niks zitten) of moet ik daarvoor naar de dealer?

Dank en groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 13.11.2004 um 20:30 Uhr   
hoi Joke,

Nee,daar hoef je niet voor naar de dealer.
Het is een kwestie van op gevoel de slangeklem iets aandraaien,uiteraard aan de onderzijde van de auto,zodanig dat het druppelen ophoudt.
Veel succes!!

Richard

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 573
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 15.11.2004 um 11:21 Uhr   


road-ster schrieb:

hoi Joke,

Nee,daar hoef je niet voor naar de dealer.
Het is een kwestie van op gevoel de slangeklem iets aandraaien,uiteraard aan de onderzijde van de auto,zodanig dat het druppelen ophoudt.
Veel succes!!

Richard



en even controleren of er thv de klem niet een scheurtje in de slang zit!!

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 15.11.2004 um 12:05 Uhr   
Hallo Joke,

Je kunt toch beter het systeem even onder druk laten zetten want het zou wel erg mooi zijn dat het een slangklem is.
De slanklemmen van jouw radiateur zitten ( van achter het stuur gezien ) 1xlinksboven , 1 kleine rechtsonder + 1 grotere iets onder de kleine maar daar kom je niet makkelijk bij .
Ik zou er niet te lang mee wachten want hij lekt behoorlijk.
Je kunt hiervoor ook naar een radiateurenspecialist gaan ( http://www.nedrad.nl ).

Succes Hans


--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   pkruud

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 16.01.2004
 Geschrieben am 15.11.2004 um 13:36 Uhr   
Hoi Joke,

Ter aanvulling van het bovenstaande, laat het toch maar checken bij een dealer. Koelwater kan namelijk overal vandaan komen, waarna het naar onderen sijpelt en dan een druppel vormt. Er kan altijd iets mis zijn met het koelsysteem en straks, als je ineens tijdens rijden al je koelvloeistof (systeem werkt onderdruk met een krachtige pomp) kwijt raakt, kan dat wel eens ernstige motorschade (oververhitting) tot gevolg hebben!

Suc6

--
NL Regards from the bottom of the Suyderzee, Ruud

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an pkruud    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 15.11.2004 um 22:24 Uhr   
Dank jullie allen voor het meedenken en de tips ! Ik heb echter te vroeg gejuicht: de lekkende druppels waren niet afkomstig uit het koelwatersysteem . De druppels waren namelijk blank, terwijl het koelwater blauw is (bedacht ik me pas later ).
Dus..........verder zoeken! Ik kan het systeem inderdaad het beste onder druk laten zetten. Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 23.11.2004 um 18:53 Uhr   
Hallo Joke,

Was eigenlijk wel benieuwd hoe dit afgelopen is, of lekt hij niet meer?

Groeten,
Frank



--
Vanaf 23-11-2004 de eerste nederlandse bezitter van een SLK 230 van 10-2001 Designo purper op dit forum. Verder: automaat, leer, airco, navigatie, cruisecontrol, etc.

Ex-MB C220 CDI Bwj 2000 125 PK rijder

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 24.11.2004 um 09:01 Uhr   
Hallo Frank,

Geen bericht goed bericht in dit geval. Ik kijk een paar keer per week in het koelwaterreservoir om het niveau te checken, maar dat zit na die ene keer bijvullen nog steeds helemaal vol . Dus de noodzaak om met spoed naar de eerste hulp te gaan is een beetje afgezakt. Maar ik ben nog steeds van plan binnenkort eens een afspraak te maken voor een consult, bijvoorbeeld in combinatie met een wintercheck.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Webmaster informieren    Themen-Abo Themen-Abo abbestellen
Affiliate-Anzeigen:
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunitySoftgarage
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :223
Mitglieder:  11
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-Communitychrometec
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community19.358.850

mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle Suche@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community Gebrauchtwagen @ Autohaus Bühle Gebrauchtwagen Autohaus Bühle

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Hast Du einen kleinen Weihnachstbaum im Auto?

Ja
Andere Weihnachtsdeko (Elch-Geweih, Mercedes-Stern-Mütze...)
Nein, ich habe kein "Weihnachten im Auto"

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityCookies
mbslk.de ... The SLK-Community

 
BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen



© 1999-2017 Sven Kamm