| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Branstofverbruik met V-Power |
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 ) |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 04.10.2004 um 11:06 Uhr  
| Hans, bedankt voor de tip, morgen is het zover en hij blijft inderdaad een nachtje bij de dealer logeren.
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 04.10.2004 um 20:30 Uhr  
| Hans, die kickdown vind ik wel meevallen, als je zelf terug moet schakelen kost je dat ook een tel. Heb je geprobeerd vanuit stilstand in de S-stand hem van jetje te geven? Je wordt bijna gekatapuleerd, fantaaaastisch gewoon. Dat kan ik echt niet beter! Moet je eens vergelijken met een automaat van een BMW X5 met nieuwe 3.0 liter diesel met toch ook geen kinderachtige 218 pk en 500Nm, welke ik ook af en toe tot mijn beschikking heb, wat een wereld van verschil.
--
MTT krijgt zijn SLK350 volgens verwachting op 3 januari 2005. | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 54
User seit 27.10.2004
| Geschrieben am 08.11.2004 um 22:41 Uhr  
|
Cabrio-fan schrieb:
Hoi Koen,
In Nederland hebben we o.a. Euro loodvrij (RON95), super met loodvervanger (RON 98), superplus ongelood (RON98) en V-Power van Shell (RON95).
Ik vraag me toch af waarom je RON98 tankt. De SLK-motor is ontworpen voor RON95, en het enige verschil tussen RON95 en RON98 is het feit dat RON98 een grotere bescherming heeft tegen pingelen of detoneren (=spontane zelfontbranding) wat natuurlijk schade kan veroorzaken aan de motor. Wanneer de motor bij RON95 niet detoneert, zal er geen verbetering zijn bij RON98. Alleen motoren die van huis uit zijn ontworpen voor RON98 of getunde motoren hebben minimaal de klopvastere RON98 nodig.
Er is wel een uitzondering: oudere motoren die wél ontworpen zijn voor RON95 kunnen vervuild zijn geraakt: asafzetting in de verbrandingskamer zorgt voor een toename van de gevoeligheid voor detoneren a.g.v. een hogere compressieverhouding en belemmering van de warmteafvoer. Daarom zal bij motoren de octaan(getal)behoefte na verloop van tijd (en kilometers) vaak toenemen. V-Power schijnt daarom reinigende componenten te bevatten die vuilafzetting tegen gaat en reeds aanwezig vuil verwijdert.
Ik neem aan dat in België ook V-Power wordt verkocht? Heeft deze V-Power een octaangetal van 95 zoals in Nederland of van 100 zoals in Duitsland?
Groetjes,
Joke
--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0
dit verhaal klopt helemaal
alle mercedes slk lopen zeer goed op 95
98 is dus niet nodig,tenzij de moter getjund is.dan 98 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ultraprime Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 79
User seit 23.01.2006
| Geschrieben am 17.02.2006 um 00:14 Uhr  
|
ultraprime schrieb:
dit verhaal klopt helemaal
alle mercedes slk lopen zeer goed op 95
98 is dus niet nodig,tenzij de moter getjund is.dan 98
Geldt dit ook voor de R171 ? (voorgaande quote dateert van 11/2004).
Ga maandag mijn nieuwe oppikken (200K). Kan het ook aan de dealer (= eigenlijk een verkoper) vragen, maar weet het nu al graag.... én zou graag de ervaring van de 171-rijders kennen.
Gr.
Dany. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an dap Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 17.02.2006 um 14:14 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 17.02.2006 um 14:17 Uhr ]
dap schrieb:
Geldt dit ook voor de R171 ? (voorgaande quote dateert van 11/2004).
Ga maandag mijn nieuwe oppikken (200K). Kan het ook aan de dealer (= eigenlijk een verkoper) vragen, maar weet het nu al graag.... én zou graag de ervaring van de 171-rijders kennen.
Hi Dany,
Alle moderne (niet getunde) motoren lopen prima op RON95.
Geen reden dus om RON98 te tanken.
Ik heb zelf wel een getunde motor dus ik zou RON98 moeten tanken, maar V-Power heeft in Nederland een oktaangetal van 97 (ondanks het feit dat ze het 95 noemen, maar dat komt omdat er officieel in Nederland alleen maar RON95 en RON98 bestaat) en volgens het tuningbedrijf (Väth) is dat voldoende voor mijn motor.
Ik tankte voorheen ook al V-Power vanwege de reinigende eigenschappen en het lage zwavelgehalte.
Je gunt je auto toch het beste.......
Ik heb echter geen persoonlijk ervaring met brandstof in de R171.
Ik ben benieuwd of de R171-rijders het met me eens zijn.
Spannend dat je nu gauw je R171 gaat ophalen!!!!
En nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt.
Dan hebben wij daar ook wat aan
Groetjes,
Joke
--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 17.02.2006 um 17:11 Uhr  
| Hoi allemaal,
Ik moet zelfs 95 octaan tanken in mijn 171er 200 K, maar er is altijd verwarring omdat in duitsland "Super Bleifrei" 95 octaan heeft en dus gelijkstaat met de Nederlandse Euro loodvrij.Super heeft in NL 98 octaan en dat is gelijk met het duitse "Super Plus".In Duitsland bestaat nog steeds "Normal Bleifrei" wat 91 octaan heeft en zelfs dat mag je af en toe erin gooien van Mercedes(maar dat doe ik niet)Wel ben ik blij dat 91 octaan nog bestaat omdat het goedkoper is en mijn oude kevertje dat prima vindt, daar mag zelfs 88 octaan in!
Groetjes Anne
--
Groetjes uit de Grensstreek | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
| Geschrieben am 20.10.2010 um 17:29 Uhr  
| Vandaag had ik een langere rit met m'n R171 200 voor de boeg en kwam bij Shell terecht om te tanken. Ik dacht: "Doe eens gek!", en ik heb V-Power getankt. In prijs was de V-Power per liter 5 cent duurder dan de Fuelsave Euro 95 variant.
In Nederland heeft V-Power RON 97 en reinigende bestanddelen, tenminste volgens Shell. Juist omdat ik nogal veel kilometers voor de boeg had, wilde ik de motor weleens even lekker laten reinigen door de V-Power. Ik hoop dat dat gelukt is. Qua gedrag greep de motor - door het hogere octaangehalte - volgens mij wel iets gretiger aan, maar dat is subjectief. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Bij korte rijafstandjes heeft V-Power volgens mij niet zoveel zin, je moet de motor wel even lekker "doorblazen".
Ooit had ik eens interesse in een R171 55 AMG, daar moet je dus Super Plus in gebruiken met RON 98. Op internet las ik dat V-Power vanwege het iets hogere octaangehalte juist voor de 55 AMG V8 motor een goed alternatief is voor Super Plus. V-Power schijnt iets goedkoper te zijn dan Super Plus, en er komt ook nog eens bij dat Super Plus lang niet meer overal verkrijgbaar is. Ik kan helaas niet uit ervaring spreken bij gebrek aan een AMG 55...
Groeten,
Marco | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an mrossen Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1022 Mitglieder: 4 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|