.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Branstofverbruik met V-Power
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 04.10.2004 um 11:06 Uhr   
Hans, bedankt voor de tip, morgen is het zover en hij blijft inderdaad een nachtje bij de dealer logeren.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2004 um 20:30 Uhr   
Hans, die kickdown vind ik wel meevallen, als je zelf terug moet schakelen kost je dat ook een tel. Heb je geprobeerd vanuit stilstand in de S-stand hem van jetje te geven? Je wordt bijna gekatapuleerd, fantaaaastisch gewoon. Dat kan ik echt niet beter! Moet je eens vergelijken met een automaat van een BMW X5 met nieuwe 3.0 liter diesel met toch ook geen kinderachtige 218 pk en 500Nm, welke ik ook af en toe tot mijn beschikking heb, wat een wereld van verschil.

--
MTT krijgt zijn SLK350 volgens verwachting op 3 januari 2005.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 54
User seit 27.10.2004
 Geschrieben am 08.11.2004 um 22:41 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Hoi Koen,

In Nederland hebben we o.a. Euro loodvrij (RON95), super met loodvervanger (RON 98), superplus ongelood (RON98) en V-Power van Shell (RON95).

Ik vraag me toch af waarom je RON98 tankt. De SLK-motor is ontworpen voor RON95, en het enige verschil tussen RON95 en RON98 is het feit dat RON98 een grotere bescherming heeft tegen pingelen of detoneren (=spontane zelfontbranding) wat natuurlijk schade kan veroorzaken aan de motor. Wanneer de motor bij RON95 niet detoneert, zal er geen verbetering zijn bij RON98. Alleen motoren die van huis uit zijn ontworpen voor RON98 of getunde motoren hebben minimaal de klopvastere RON98 nodig.
Er is wel een uitzondering: oudere motoren die wél ontworpen zijn voor RON95 kunnen vervuild zijn geraakt: asafzetting in de verbrandingskamer zorgt voor een toename van de gevoeligheid voor detoneren a.g.v. een hogere compressieverhouding en belemmering van de warmteafvoer. Daarom zal bij motoren de octaan(getal)behoefte na verloop van tijd (en kilometers) vaak toenemen. V-Power schijnt daarom reinigende componenten te bevatten die vuilafzetting tegen gaat en reeds aanwezig vuil verwijdert.

Ik neem aan dat in België ook V-Power wordt verkocht? Heeft deze V-Power een octaangetal van 95 zoals in Nederland of van 100 zoals in Duitsland?

Groetjes,
Joke



--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0



dit verhaal klopt helemaal
alle mercedes slk lopen zeer goed op 95
98 is dus niet nodig,tenzij de moter getjund is.dan 98

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ultraprime    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 79
User seit 23.01.2006
 Geschrieben am 17.02.2006 um 00:14 Uhr   


ultraprime schrieb:


dit verhaal klopt helemaal
alle mercedes slk lopen zeer goed op 95
98 is dus niet nodig,tenzij de moter getjund is.dan 98



Geldt dit ook voor de R171 ? (voorgaande quote dateert van 11/2004).
Ga maandag mijn nieuwe oppikken (200K). Kan het ook aan de dealer (= eigenlijk een verkoper) vragen, maar weet het nu al graag.... én zou graag de ervaring van de 171-rijders kennen.

Gr.

Dany.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an dap    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 17.02.2006 um 14:14 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 17.02.2006 um 14:17 Uhr ]



dap schrieb:
Geldt dit ook voor de R171 ? (voorgaande quote dateert van 11/2004).
Ga maandag mijn nieuwe oppikken (200K). Kan het ook aan de dealer (= eigenlijk een verkoper) vragen, maar weet het nu al graag.... én zou graag de ervaring van de 171-rijders kennen.



Hi Dany,

Alle moderne (niet getunde) motoren lopen prima op RON95.
Geen reden dus om RON98 te tanken.

Ik heb zelf wel een getunde motor dus ik zou RON98 moeten tanken, maar V-Power heeft in Nederland een oktaangetal van 97 (ondanks het feit dat ze het 95 noemen, maar dat komt omdat er officieel in Nederland alleen maar RON95 en RON98 bestaat) en volgens het tuningbedrijf (Väth) is dat voldoende voor mijn motor.
Ik tankte voorheen ook al V-Power vanwege de reinigende eigenschappen en het lage zwavelgehalte.
Je gunt je auto toch het beste.......

Ik heb echter geen persoonlijk ervaring met brandstof in de R171.
Ik ben benieuwd of de R171-rijders het met me eens zijn.

Spannend dat je nu gauw je R171 gaat ophalen!!!!
En nu maar hopen dat het snel voorjaar wordt.
Dan hebben wij daar ook wat aan

Groetjes,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 17.02.2006 um 17:11 Uhr   
Hoi allemaal,

Ik moet zelfs 95 octaan tanken in mijn 171er 200 K, maar er is altijd verwarring omdat in duitsland "Super Bleifrei" 95 octaan heeft en dus gelijkstaat met de Nederlandse Euro loodvrij.Super heeft in NL 98 octaan en dat is gelijk met het duitse "Super Plus".In Duitsland bestaat nog steeds "Normal Bleifrei" wat 91 octaan heeft en zelfs dat mag je af en toe erin gooien van Mercedes(maar dat doe ik niet)Wel ben ik blij dat 91 octaan nog bestaat omdat het goedkoper is en mijn oude kevertje dat prima vindt, daar mag zelfs 88 octaan in!
Groetjes Anne

   

--
Groetjes uit de Grensstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   mrossen

Schreiberlevel:
Forenobertertianer
Forenobertertianer
Beiträge: 249
User seit 29.09.2005
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.10.2010 um 17:29 Uhr   
Vandaag had ik een langere rit met m'n R171 200 voor de boeg en kwam bij Shell terecht om te tanken. Ik dacht: "Doe eens gek!", en ik heb V-Power getankt. In prijs was de V-Power per liter 5 cent duurder dan de Fuelsave Euro 95 variant.

In Nederland heeft V-Power RON 97 en reinigende bestanddelen, tenminste volgens Shell. Juist omdat ik nogal veel kilometers voor de boeg had, wilde ik de motor weleens even lekker laten reinigen door de V-Power. Ik hoop dat dat gelukt is. Qua gedrag greep de motor - door het hogere octaangehalte - volgens mij wel iets gretiger aan, maar dat is subjectief. Heeft iemand dezelfde ervaring?
Bij korte rijafstandjes heeft V-Power volgens mij niet zoveel zin, je moet de motor wel even lekker "doorblazen".

Ooit had ik eens interesse in een R171 55 AMG, daar moet je dus Super Plus in gebruiken met RON 98. Op internet las ik dat V-Power vanwege het iets hogere octaangehalte juist voor de 55 AMG V8 motor een goed alternatief is voor Super Plus. V-Power schijnt iets goedkoper te zijn dan Super Plus, en er komt ook nog eens bij dat Super Plus lang niet meer overal verkrijgbaar is. Ik kan helaas niet uit ervaring spreken bij gebrek aan een AMG 55...

Groeten,
Marco

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an mrossen    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 20.10.2010 um 20:47 Uhr   
Hallo Marco , mij werd verteld door een tuningexpert dat ik bij een vlotte rijstijl het best toch 98 tank............. voor die enkele centjes meer

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1022
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.367.938

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Magst Du Spargel?

Ja
Nein

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm