.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Branstofverbruik met V-Power
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 10
User seit 21.08.2003
 Geschrieben am 02.10.2004 um 17:08 Uhr   
Hoi,

wat zijn de beschikbare octaangehaltes in Nederland? In België hebben we de keuze uit 95 en 98. Ik tank steeds 98 en ik heb nog nooit problemen gehad met een slecht draaiende motor.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik steeds bij Shell tank. We hebben thuis nog een oude 250 D en als we met deze bij een ander merk gaan tanken, hebben we steeds prblemen met een slecht draaiende motor (en niet alleen bij stationair draaien). Blijkbaar is er toch wel een kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken.
Ik doe redelijk wat autostrades (25000 km/jaar) en heb een gemiddeld verbruik van 9.70 l.
Met vriendelijke Belgische groeten.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Hiems    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 02.10.2004 um 23:56 Uhr   
Hoi Koen,

In Nederland hebben we o.a. Euro loodvrij (RON95), super met loodvervanger (RON 98), superplus ongelood (RON98) en V-Power van Shell (RON95).

Ik vraag me toch af waarom je RON98 tankt. De SLK-motor is ontworpen voor RON95, en het enige verschil tussen RON95 en RON98 is het feit dat RON98 een grotere bescherming heeft tegen pingelen of detoneren (=spontane zelfontbranding) wat natuurlijk schade kan veroorzaken aan de motor. Wanneer de motor bij RON95 niet detoneert, zal er geen verbetering zijn bij RON98. Alleen motoren die van huis uit zijn ontworpen voor RON98 of getunde motoren hebben minimaal de klopvastere RON98 nodig.
Er is wel een uitzondering: oudere motoren die wél ontworpen zijn voor RON95 kunnen vervuild zijn geraakt: asafzetting in de verbrandingskamer zorgt voor een toename van de gevoeligheid voor detoneren a.g.v. een hogere compressieverhouding en belemmering van de warmteafvoer. Daarom zal bij motoren de octaan(getal)behoefte na verloop van tijd (en kilometers) vaak toenemen. V-Power schijnt daarom reinigende componenten te bevatten die vuilafzetting tegen gaat en reeds aanwezig vuil verwijdert.

Ik neem aan dat in België ook V-Power wordt verkocht? Heeft deze V-Power een octaangetal van 95 zoals in Nederland of van 100 zoals in Duitsland?

Groetjes,
Joke



--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 03.10.2004 um 12:56 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von MTT am 03.10.2004 um 13:00 Uhr ]

Ik heb een kennis die bij Shell werkt, maar het is onzin te zeggen dat er kwaliteitsverschillen zijn tussen de diverse merken. Hij zegt dat ze allemaal uit dezelfde vat komen. Het verschil zit hem in de additieven die elk merk door de brandstof mengt, waardoor ze claimen dat hun merk beter, zuiniger en wat ook al niet meer zijn.

Ook kan het zijn dat de brandstof van de goedkopere merken naar de pomphouders in vervuilde tankwagens vervoerd zijn in verband met kostenbesparing en daar komen die problemen van.
Just my €0,02.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 03.10.2004 um 15:07 Uhr   
Hallo Hans,

Ik had al gezien dat er een nieuw Nederlands SLK-lid was ingeschreven. Dat wordt dan onze eerste R171! En je bent ook nog een expert op gebied van auto-accessoires zag ik in je website. Mooi zo, dat komt vast wel eens van pas.
Eh Hans.....misschien heeft een handgeschakelde bak wel een mooier geluid, maar als je elke dag in de file en voor verkeerslichten staat is een automaat toch wel érg lekker hoor! Maar ja, files heb je in Doetinchem natuurlijk niet
Als je a.s. zondag niks te doen hebt kun je misschien naar de clubdag in Boxtel komen. Er rijden er vast nog wel wat alleen .

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0



Hoi Joke,

Ten eerste je kunt wel zien dat je geregelt in de file staat met jouw auto want "wat is ie mooi" gewoon nieuw ! hoe krijg je het voor mekaar.

Wat betreft de automaat , ik heb vroeger van mijn biologieleraar begrepen dat vrouwen het juist lekker vonden om met pookjes te spelen ik zal dat wel weer verkeert begrepen hebben, ik vond school vroeger niks.( zie http://www.schoolbank.nl )

Over ron95+ron98 is het tegenwoordig vaak zo dat auto's die ron98 benzine nodig hebben ook vaak met ron95 getankt kunnen worden. Er wordt dan automatisch een aanpasssing in het motormanagement gedaan en geeft dan een iets lager prestatie nivo.
Merkbaar.. ik merk het bij mijn passat v6 synchro maar minimaal dus eigenlijk zonde geld.

Nog bedankt voor de uitnodiging en ik kom zeker een keer bij jullie kijken maar dan wel met de SLK.

Groetjes Hans







--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 03.10.2004 um 16:54 Uhr   
Ik krijg de mijne ook begin januari. Ben normaal handbakken gewend, maar deze keer toch maar een automaat besteld. Eentje met handbak is niet meer aan de straatstenen kwijt te raken zei de verkoper. Zit wel wat in vond ik, daar toch wel het overgrote deel van de verkochte SLK's met automaat zijn verkocht en ik, ondanks de grote vraag naar een SLK, nog een nieuwe te koop weet.... met handbak en die staat er al een tijd. Verder moet die automaat volgens de specs een beetje zuiniger zijn en sneller naar de 100 trekken, al geloof ik dat laatste niet helemaal met een geteste tijd van 6,3s.

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 04.10.2004 um 01:32 Uhr   


hada schrieb:

Hoi Joke,

Ten eerste je kunt wel zien dat je geregelt in de file staat met jouw auto want "wat is ie mooi" gewoon nieuw ! hoe krijg je het voor mekaar.

Wat betreft de automaat , ik heb vroeger van mijn biologieleraar begrepen dat vrouwen het juist lekker vonden om met pookjes te spelen ik zal dat wel weer verkeert begrepen hebben, ik vond school vroeger niks.( zie http://www.schoolbank.nl )

Groetjes Hans

--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )




Je hebt niet alleen bij Biologie niet goed opgelet Hans, ook bij Nederlands zat je zeker achterom in je schoolbank

Gr. Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenquintaner
Forenquintaner
Beiträge: 75
User seit 15.09.2004
 Geschrieben am 04.10.2004 um 03:31 Uhr   
We gaan toch niet katten op deze geweldige site ????

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an slkBen230    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2004 um 07:45 Uhr   
Je hebt niet alleen bij Biologie niet goed opgelet Hans, ook bij Nederlands zat je zeker achterom in je schoolbank

Gr. Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0



Hoi Joke,

Je hep geleik... ik was er nooit !

Wat betreft het schakelmechanisme:

Ik had als demo een 200 aut. gereden die automaat beviel me niet zo goed nml. bij kickdown gaf het een tel voor dat die terrugschakelde en daar kan ik op den duur niet tegen ( weet ik van mezelf ).

Toen heb ik een 200SLK handbak laten uitrekenen in de uitvoering zoals ik hem wilde hebben . ( leer etc. )
Die prijs kwam wel aardig dicht in de buurt van een 350 ( kaal ) met handbak te zitten.
Dus een 350 kaal bestellen zou je zeggen.
Zogezegd zo gedaan ... levertijd 6 tot 8 maanden!.

Aangezien ik toeleverancier van garages ben heb ik een andere garage ( uit mijn klantenbestand ) gevraagd of hij een 350 sneller kon leveren.

Eerst werd ik voor gek verklaard omdat ik een handbak wilde hebben omdat de auto dan door het grote vermogen veel te schokkerig zou worden... maar hij zou in September een zeer complete 350 aut. binnenkrijgen.
Ondertussen had de andere dealer ook niet stil gezeten en die had voor mij een demo ( met handbak ) bij Merc.Nederland geregeld.
Dus rijden ... fantastisch , in zes 50 rijden , racen etc. plus de meneer van Mercedes vond hem zelf veel beter dan de automaat .. sportiever ook vanwege het geluid.
Daarna heb ik nog een 350 aut. gereden en die had eigenlijk hetzelfde probleem als de 200 aut. ( kickdown kost een tel ) en ik vond die auto een beetje zenuwachtig.
Ik heb daarom een 350 ( wel compleet ) handbak besteld en die wordt in januari afgeleverd. ( is maar 3 mnd. )

Waarom worden heel veel mercedessen met aan automaat besteld ?
Volgens een paar dealers omdat mercedes nooit een goede handbak gemaakt heeft daarom worden er tot nu toe meer slk's met handbak verkocht .
Dus voor de inruil ben ik echt niet zo bang.
Aleen als ik deze mooie site leest duurt 3 mnd. wel erg lang.


Groetjes Hans



--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 04.10.2004 um 09:59 Uhr   
Nou ja Hans, als jij er maar gelukkig mee bent straks, dat is toch het belangrijkst?
Ik hoop je SLK op één van de volgende meetings natuurlijk snel eens te zien en het sportieve geluid zélf te kunnen horen.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 04.10.2004 um 11:01 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

Nou ja Hans, als jij er maar gelukkig mee bent straks, dat is toch het belangrijkst?
Ik hoop je SLK op één van de volgende meetings natuurlijk snel eens te zien en het sportieve geluid zélf te kunnen horen.

Groetjes,
Joke

--
Sinds 10-07-2004 gelukkige bezitter van een SLK 230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout (holz), airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
Ex-Peugeot 206CC 2,0



Hoi Joke ,

Its a deal maar ik moet helaas nog 3 maanden wachten!

Groetjes Hans

Ps: Wat betreft jouw koplampen , laat je niet het bos insturen ( De auto moet een nachtje overblijven ) want er moeten gewoon nieuwe in.

--
Verwacht op 10-01-2005 een SLK350 Cubaniet met zwarte bekleding en natuurlijk handgeschakeld ( veel mooier geluid )

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1164
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.391.228

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm