.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: geregistreerde aantal slk in nederland.
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
 Geschrieben am 04.09.2004 um 17:31 Uhr   
Hi Benied,

Adviseer koop via DC dealer of officieel verkooppunt.

Totale aanbod vind je via :

http://www.mercedesbenz.de

> Gebrauchtfahrzeuge

> PKW

> Online-Suche

Daarna gewoon de spec van "jouw" gezochte SLK invullen.

Aachen, Mönchen-Gladbach, Düsseldorf, Keulen, Koblenz etc. dealers
shift je er zo uit via Routeplanner op http://www. startpagina.nl
Heel dicht bij de NL grens ben je denk ik niet zo best uit qua prijzen.
Minimaal lijn Düsseldorf <> Mannheim aanhouden of meer naar het oosten,
Noorden of zuiden.

Zou je echt niet laten leiden door geografische afstand aanbod. Heb
uiteindelijk alleen "mijn" SLK kunnen vinden in Nurnberg (v/v 1.300km
zonder enig werkelijk alternatief totale DC bestand !

Vr.gr. Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Muntec    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   robh

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 26.11.2003
 Geschrieben am 05.09.2004 um 15:31 Uhr   
Probleem is alleen bij de verkoop van je ingevoerde auto. De waarde van een auto met een nieuw kenteken is beduidend lager dan van een auto met een nederlandse historie.




 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an robh    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
 Geschrieben am 05.09.2004 um 17:15 Uhr   
Robh schreef ]

Probleem is alleen bij de verkoop van je ingevoerde auto. De waarde van een auto met een nieuw kenteken is beduidend lager dan van een auto met een nederlandse historie.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Reden te meer het neusje van de zalm uit Duitsland of beter Zwitserland te halen. Wagens in een dermate exclusieve of speciale uitvoering dat hij hier
door de importeur (lees NL vestiging fabrikant) nooit verkocht is.

Een kenner weet bij eventuele verkoop echt wel zijn waarde te schatten. Normaal wil je je echter nooit meer van zo´n wagen scheiden naar eigen
ervaring.

vr.gr. Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Muntec    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 06.09.2004 um 17:46 Uhr   
hallo, ik ben het niet eens dat een ingevoerde auto bij verkoop in NL veel minder opbrengen:
1- de auto's in D zijn over het algemeen voller qua accessoires
2- wanneer je de KFZ brief met liefst 1of 2 eigenaren kopieert voordat je deze bij de RDW inlevert is er altijd een sluitende historie en kilometeraansluiting bij onderhoudsboekje
3 - een goede kennis van mij die bij MB dealer in NL werkt gaf aan dat alle SLK uiteindelijk uit D koen en dat de uitvoering en onderhoudsstaat van de auto bepalend zijn en niet een ouder of nieuwer NL kenteken

Mijn SLK is 14 maanden gereden door de echtgenote van de MB dealer in D. Vervolgens kreeg ze een R 171. Dit is keurig aantoonbaar op de KFZ brief.

"Kijk wel goed uit" is mijn advies, je eigen gevoel en ratio blijft altijd bepalend bij een SLK aankoop.

groeten uit Twente, het mooiste deel van Nederland

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
 Geschrieben am 06.09.2004 um 18:32 Uhr   
Andre schreef ;

"hallo, ik ben het niet eens dat een ingevoerde auto bij verkoop in NL veel minder opbrengen"

Deel geheel je mening. Stelling gaat mijn inziens enkel echt op voor ingevoerde wagens uit het Apeldoorse en diverse andere louche partijen.
Verder natuurlijk prive invoer van wagens met onduidelijk (schade) verleden e.d.

Buiten betere uitrusting, fors prijsvoordeel e.a. hebben velen liever een verder absoluut identieke later ingevoerde wagen (DC onderhouden + DC Europa garantie) welke waarschijnlijk voor wat langere (Autobahn) ritten is gebruikt (warm rijden / schoonbranden motor, uitlaatsys. etc) dan een wagen met gem. NL gebruik verleden.

Enige echte nadeel van invoer kan zijn dat je er niets op kunt inruilen,
terwijl je dit natuurlijk weer uitbuit in je onderhandelingen bij koop uit het buitenland.

vr.gr. Peter


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Muntec    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 07.09.2004 um 08:59 Uhr   


Muntec schrieb:

Reden te meer het neusje van de zalm uit Duitsland of beter Zwitserland te halen.



Nadeel van CH (geen EU) is wel dat je naast BPM ook BTW moet betalen!

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   robh

Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 26.11.2003
 Geschrieben am 07.09.2004 um 09:55 Uhr   
Lijkt mij een beetje naar jullie eigen situatie praten. Als je, bij de aankoop van een 2e hands SLK, de keus hebt uit een D en een NL auto dan kies je voor de NL auto. Tenzij er zoveel extra op zit dat het opweegt tegen het feit dat het geen NL auto van origine is. Probeer zo'n auto bijvoorbeeld maar eens in te ruilen bij de MB dealer. Nou zegt dat natuurlijk niet zoveel behalve dan dat het later inruilen een stuk onvoordeliger gaat worden.

My 2cts

gr. Rob

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an robh    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 07.09.2004 um 12:22 Uhr   


robh schrieb:

Lijkt mij een beetje naar jullie eigen situatie praten.

gr. Rob



Deze opmerking heb ik als een kleine uitdaging opgevat, en even op http://www.mercedes-benz.de en http://www.mercedes-benz.nl rondgekeken:

Ik heb gezocht naar een SLK230K uit 2001 met max. 30.000 km en minimaal automaat/airco/leer/metallic/stoelverwarming.

RESULTAAT:

In NL: 1 auto, vraagprijs € 40.000
In D 14 auto's, vraagprijs € 24.000 - € 28.000

Aan BPM etc. ben je bij import een slordige € 8.000 kwijt.

De winst ligt dus globaal tussen de € 4.000 en € 8.000!

mvrgr

--
RobertSLK

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
 Geschrieben am 07.09.2004 um 13:16 Uhr   
Hi Rob en Robert,

Mijn positie / zienswijze m.b.t. koop NL of wagen buitenland is waarschijnlijk sterk afwijkend daar ik mijn wagens op / t.n.v. mijn bedrijf koop m.a.w. BTW / Mwst vrij.
Aanbod gebruikte NL SLK's met BTW verrekenbaar is uiterst beperkt
en fors aan de prijs.

Mijn één na laatste invoerwagen was een uitzonderlijke wagen (oplage 499 st.) ex Luzern CH. Met B01 BTW vrijstelling was hier dus niets afwijkends
aan de hand bij invoer t.o.v. een directe Duitsland invoer.

vr.gr. Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Muntec    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenoberprimaner
Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
 Geschrieben am 07.09.2004 um 16:24 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 07.09.2004 um 16:27 Uhr ]



Muntec schrieb:

Hi Rob en Robert,

Mijn positie / zienswijze m.b.t. koop NL of wagen buitenland is waarschijnlijk sterk afwijkend daar ik mijn wagens op / t.n.v. mijn bedrijf koop m.a.w. BTW / Mwst vrij.
Aanbod gebruikte NL SLK's met BTW verrekenbaar is uiterst beperkt
en fors aan de prijs.

Mijn één na laatste invoerwagen was een uitzonderlijke wagen (oplage 499 st.) ex Luzern CH. Met B01 BTW vrijstelling was hier dus niets afwijkends
aan de hand bij invoer t.o.v. een directe Duitsland invoer.

vr.gr. Peter



dan maakt het qua BTW niets uit of je in of buiten de EU koopt, voor particuliere koop is dit natuurlijk wel van belang; auto's zijn overigens in CH doorgaans (nieuw) fors duurder dan in D, enerzijds door hogere belastingdruk (net als in NL) en anderzijds omdat nieuwe auto's daar meestal inclusief 2 jaar "gratis" onderhoud worden verkocht.

mvrgr

--
RobertSLK

PS: dit is inmiddels verreweg de langste en meest gelezen thread op het nederlandse deel van het forum!

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an RobertSLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1038
Mitglieder:    4
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.276.887

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Bist Du bereit, für mehr Tierwohl auch mehr Geld beim Fleischkauf auszugeben?

Ja
Nein, ich esse oder kaufe kein Fleisch
Nein, andere Gründe

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm