Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 04.09.2004 um 17:31 Uhr  
| Hi Benied,
Adviseer koop via DC dealer of officieel verkooppunt.
Totale aanbod vind je via :
http://www.mercedesbenz.de
> Gebrauchtfahrzeuge
> PKW
> Online-Suche
Daarna gewoon de spec van "jouw" gezochte SLK invullen.
Aachen, Mönchen-Gladbach, Düsseldorf, Keulen, Koblenz etc. dealers
shift je er zo uit via Routeplanner op http://www. startpagina.nl
Heel dicht bij de NL grens ben je denk ik niet zo best uit qua prijzen.
Minimaal lijn Düsseldorf <> Mannheim aanhouden of meer naar het oosten,
Noorden of zuiden.
Zou je echt niet laten leiden door geografische afstand aanbod. Heb
uiteindelijk alleen "mijn" SLK kunnen vinden in Nurnberg (v/v 1.300km
zonder enig werkelijk alternatief totale DC bestand !
Vr.gr. Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 26.11.2003
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 05.09.2004 um 17:15 Uhr  
| Robh schreef ]
Probleem is alleen bij de verkoop van je ingevoerde auto. De waarde van een auto met een nieuw kenteken is beduidend lager dan van een auto met een nederlandse historie.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Reden te meer het neusje van de zalm uit Duitsland of beter Zwitserland te halen. Wagens in een dermate exclusieve of speciale uitvoering dat hij hier
door de importeur (lees NL vestiging fabrikant) nooit verkocht is.
Een kenner weet bij eventuele verkoop echt wel zijn waarde te schatten. Normaal wil je je echter nooit meer van zo´n wagen scheiden naar eigen
ervaring.
vr.gr. Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 06.09.2004 um 17:46 Uhr  
| hallo, ik ben het niet eens dat een ingevoerde auto bij verkoop in NL veel minder opbrengen:
1- de auto's in D zijn over het algemeen voller qua accessoires
2- wanneer je de KFZ brief met liefst 1of 2 eigenaren kopieert voordat je deze bij de RDW inlevert is er altijd een sluitende historie en kilometeraansluiting bij onderhoudsboekje
3 - een goede kennis van mij die bij MB dealer in NL werkt gaf aan dat alle SLK uiteindelijk uit D koen en dat de uitvoering en onderhoudsstaat van de auto bepalend zijn en niet een ouder of nieuwer NL kenteken
Mijn SLK is 14 maanden gereden door de echtgenote van de MB dealer in D. Vervolgens kreeg ze een R 171. Dit is keurig aantoonbaar op de KFZ brief.
"Kijk wel goed uit" is mijn advies, je eigen gevoel en ratio blijft altijd bepalend bij een SLK aankoop.
groeten uit Twente, het mooiste deel van Nederland | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 06.09.2004 um 18:32 Uhr  
| Andre schreef ;
"hallo, ik ben het niet eens dat een ingevoerde auto bij verkoop in NL veel minder opbrengen"
Deel geheel je mening. Stelling gaat mijn inziens enkel echt op voor ingevoerde wagens uit het Apeldoorse en diverse andere louche partijen.
Verder natuurlijk prive invoer van wagens met onduidelijk (schade) verleden e.d.
Buiten betere uitrusting, fors prijsvoordeel e.a. hebben velen liever een verder absoluut identieke later ingevoerde wagen (DC onderhouden + DC Europa garantie) welke waarschijnlijk voor wat langere (Autobahn) ritten is gebruikt (warm rijden / schoonbranden motor, uitlaatsys. etc) dan een wagen met gem. NL gebruik verleden.
Enige echte nadeel van invoer kan zijn dat je er niets op kunt inruilen,
terwijl je dit natuurlijk weer uitbuit in je onderhandelingen bij koop uit het buitenland.
vr.gr. Peter
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 26.11.2003
| Geschrieben am 07.09.2004 um 09:55 Uhr  
| Lijkt mij een beetje naar jullie eigen situatie praten. Als je, bij de aankoop van een 2e hands SLK, de keus hebt uit een D en een NL auto dan kies je voor de NL auto. Tenzij er zoveel extra op zit dat het opweegt tegen het feit dat het geen NL auto van origine is. Probeer zo'n auto bijvoorbeeld maar eens in te ruilen bij de MB dealer. Nou zegt dat natuurlijk niet zoveel behalve dan dat het later inruilen een stuk onvoordeliger gaat worden.
My 2cts
gr. Rob | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an robh Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 50
User seit 25.04.2004
| Geschrieben am 07.09.2004 um 13:16 Uhr  
| Hi Rob en Robert,
Mijn positie / zienswijze m.b.t. koop NL of wagen buitenland is waarschijnlijk sterk afwijkend daar ik mijn wagens op / t.n.v. mijn bedrijf koop m.a.w. BTW / Mwst vrij.
Aanbod gebruikte NL SLK's met BTW verrekenbaar is uiterst beperkt
en fors aan de prijs.
Mijn één na laatste invoerwagen was een uitzonderlijke wagen (oplage 499 st.) ex Luzern CH. Met B01 BTW vrijstelling was hier dus niets afwijkends
aan de hand bij invoer t.o.v. een directe Duitsland invoer.
vr.gr. Peter | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Muntec Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenoberprimaner
Beiträge: 592
User seit 07.04.2003
| Geschrieben am 07.09.2004 um 16:24 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von RobertSLK am 07.09.2004 um 16:27 Uhr ]
Muntec schrieb:
Hi Rob en Robert,
Mijn positie / zienswijze m.b.t. koop NL of wagen buitenland is waarschijnlijk sterk afwijkend daar ik mijn wagens op / t.n.v. mijn bedrijf koop m.a.w. BTW / Mwst vrij.
Aanbod gebruikte NL SLK's met BTW verrekenbaar is uiterst beperkt
en fors aan de prijs.
Mijn één na laatste invoerwagen was een uitzonderlijke wagen (oplage 499 st.) ex Luzern CH. Met B01 BTW vrijstelling was hier dus niets afwijkends
aan de hand bij invoer t.o.v. een directe Duitsland invoer.
vr.gr. Peter
dan maakt het qua BTW niets uit of je in of buiten de EU koopt, voor particuliere koop is dit natuurlijk wel van belang; auto's zijn overigens in CH doorgaans (nieuw) fors duurder dan in D, enerzijds door hogere belastingdruk (net als in NL) en anderzijds omdat nieuwe auto's daar meestal inclusief 2 jaar "gratis" onderhoud worden verkocht.
mvrgr
--
RobertSLK
PS: dit is inmiddels verreweg de langste en meest gelezen thread op het nederlandse deel van het forum! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an RobertSLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|