Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquintaner
Beiträge: 86
User seit 05.06.2005
| Geschrieben am 19.07.2005 um 21:38 Uhr  
| Oh ok zondag aangevraagd, moeten we nog even wachten.
Hahaha 1 dag respijt
Joh tis pas dinsdag!
volgens mij...... heb ik wat los gemaakt
Ik heb inmiddels meerdere personen gesproken die hun nieuwe auto hebben laten chippen bij Bullpower. Waren allemaal zeer te spreken.
Mmm voor mij is dat om de hoek!
En als ik de bedrijven in NL allemaal zo hoor ben je minimaal 1 tot 2 dagen je auto kwijt.
Hoe doet vath dat dan?
tja of een lekker lang weekend ervan maken, dat kan ook natuurlijk.
Zwaai Andre
--
SLK 230 03-1998 88000km Fabrieks Full option automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an SLKram Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 19.07.2005 um 23:02 Uhr  
| Nog steeds geen offerte, maar ik heb inmiddels wel een prijslijst van Väth van 2005. De V23K-kit kost na 10% korting zo'n € 1800 incl. 16% BTW en montage.
Dit is niet zonder meer te vergelijken met OBD chip-tuning hoor! Er wordt wel wat gechipt, maar helemaal customized ten aanzien van de betreffende auto.
Ze vergroten de diameter van de kompressor (groter "riemwiel") waardoor hij harder gaat draaien en er sneller een hogere druk in de cylinders wordt opgebouwd (tenminste, ik denk dat het zo werkt), verder wordt de laaddruk in de cylinders verhoogd door het aanpassen van het overdrukventiel en er wordt wat aangepast in de software.
Dat levert een kleine 30 pk extra op. Als je er dan ook nog een ander spruitstuk onder laat zetten heb je er nog 14-20 pk bij. Maar dat kost nog eens ca. € 1200 extra (exclusief eventuele combinatiekorting), maar ik weet nog niet of ik dat er voor over heb.
Väth is ca. vier uur met de auto bezig, maar ik zou er geen dagtripje van maken. Het lijkt me goed om de motor helemaal te laten afkoelen en er de volgende dag (in de buurt van Väth) wat mee te gaan proefrijden. Als er dan toch iets niet helemaal goed afgesteld zou zijn sta je zo weer bij ze op de stoep. Dus een lang weekend lijkt me een goed plan .
Ik wacht nog even op de formele offerte voordat we dat lange weekend boeken. Wat bedenktijd en persoonlijke afkoeltijd kan ook nooit kwaad .
Groetjes,
Joke
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 19.07.2005 um 23:27 Uhr  
| Hehe, kewl. Ben benieuwd of je het ook echt gaat laten uitvoeren!
Dus je aimt op een behandeling van zo'n 1800 euro hetgeen een winst op moet leveren van zo'n 30pk, hetgeen het totaal dan op rond de 230pk zou moeten brengen,... en een koppel toename van,....? 40nm zoiets, tot 320nm?
Ben ook erg benieuwd wat er uit de metingen gaat komen dan,... of je SLK NU inderdaad 197 pk en 280nm oplevert!
Ik zit ook al te watertanden bij het idee van meer vermogen hoor maar ik begin er gewoon niet aan, mij teveel gedoe ook.
--
230K, 2000 (facelift), 6-handbakker | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| Geschrieben am 19.07.2005 um 23:28 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 19.07.2005 um 23:31 Uhr ]
Joke schreibt:
Ze vergroten de diameter van de kompressor (groter "riemwiel") waardoor hij harder gaat draaien en er sneller een hogere druk in de cylinders wordt opgebouwd (tenminste, ik denk dat het zo werkt)
Hoi Joke,
Ze vergroten niet de diameter van de kompressor,maar het Riemenrad wordt vergroot....bij Brabus van 19 naar 21,5cm!!
Hieronder wordt het verduidelijkt.....
Zal je adviseren een grotere LLK te nemen,deze zorgt ervoor dat bij elke 3 graden koeling je 1PK erbij krijgt!!!
Het rendement van de tuning verbeterd aanzienlijk!!
Richard.
P.s: een hogere drukvulling gaat gepaard met een hogere inlaattemperatuur! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an road-ster Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
| Geschrieben am 19.07.2005 um 23:37 Uhr  
|
road-ster schrieb:
<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von road-ster am 19.07.2005 um 23:31 Uhr ]</font>
Joke schreibt:
Ze vergroten de diameter van de kompressor (groter "riemwiel") waardoor hij harder gaat draaien en er sneller een hogere druk in de cylinders wordt opgebouwd (tenminste, ik denk dat het zo werkt)
Hoi Joke,
Ze vergroten niet de diameter van de kompressor,maar het Riemenrad wordt vergroot....
Hee, dat zeg ik hè!! : "groter riemwiel" Letterlijk!!
Een soort groter schoepenrad waar de riem omheen draait. Leek me duidelijk.
--
SLK230 uit 07-2001, Barnsteinrot, automaat, leer, hout, airco, navigatie, cruisecontrol, xenon.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabrio-fan Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
| |
|