.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Verbruik
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Philip

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3255
User seit 19.12.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.05.2006 um 21:56 Uhr   
Wanneer ik de verlichting niet gebruik, dus alleen overdag rij, mijn knipperlichten niet gebruik, airco uit, uitrijden en flaneren met de wind dan kom ik wel misschien wel aan de 1 op 11
In het begin keek er er naar maar doe het niet meer. Heb de SLK voor erbij en voor mijn plezier dus elke meter die ik rij kost meer dan nodig is.
Belangrijker vind ik wanneer ik hem intrap de motor goed warm moet zijn.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Philip    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:

User existiert nicht mehr bei MBSLK.de
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:02 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von joris am 21.05.2006 um 22:03 Uhr ]



ESELKA schreef:

Goeie zaak! Kunnen we elkaar de hand schudden, want das ook een beetje mijn manier van leven. Glaasje wijn erbij en als het kan stukkie fietsen. Zou iedereen moeten doen! En jullie halen wel 1:20 in de Prius? Die fabrieksopgave is nog steeds voor niemand haalbaar geloof ik he? 1:23 geven ze eigenlijk op toch? Maar de meesten schijnen ergens tussen 1:16 en 1:20 uit te komen.




We hebben de Prius pas sinds eind vorig jaar en haalden in de winter ongeveer 1:18, maar nu zitten we bijna op 1:20, als we de airco uit laten.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat die 1:23 die ze opgeven wel gehaald wordt in een standaardtest, die toevallig erg gunstig voor de Prius uitpakt maar een beetje naast de werkelijkheid is.
Voor ons is het plezier ook vooral de geavanceerde techniek en we vinden 1:20 een keurig verbruik voor een auto die toch niet al te klein en best comfortabel is. Ook is het genieten als bij een stoplicht alles uitgaat en het ding volkomen stil is .
Van de andere kant lig ik ook niet wakker van het benzineverbruik en ik reken globaal met 1:10 voor een beetje auto, dan zit je er nooit erg ver naast.

Groetjes,
Joris

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:14 Uhr   


joris schrieb:
Het enige wat ik zoveel mogelijk vermijd zijn echt korte ritjes. Als het niet regent dan pak ik daarvoor de fiets en anders de Prius van mijn vrouw, waar we in de zomer wel met 5l/100km toekunnen .



Oh, maar ik vermijd ook de echt korte ritjes hoor! Binnen Leerdam doe ik alles op de fiets, zelfs al het (niet ál te erg) regent.
Tenzij ik zware spullen moet vervoeren of als het dus wel héél erg slecht weer is.
En dat doe ik niet omdat het ongunstig is voor het verbruik, maar omdat het sowieso slecht is voor de motor, de uitlaat etcetera.
Anderzijds zijn ritjes op de fiets weer goed voor mijn eigen motor .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:16 Uhr   


Philip schrieb:

Wanneer ik de verlichting niet gebruik, dus alleen overdag rij, mijn knipperlichten niet gebruik, airco uit, uitrijden en flaneren met de wind dan kom ik wel misschien wel aan de 1 op 11
In het begin keek er er naar maar doe het niet meer. Heb de SLK voor erbij en voor mijn plezier dus elke meter die ik rij kost meer dan nodig is.
Belangrijker vind ik wanneer ik hem intrap de motor goed warm moet zijn.

--
Slk 230 Brillantsilber AMG Styling http://www.xs4all.nl/~pstb0059/


AAHH je hebt mijn taktiek door! Die knipperlichten, die doen je de das om.

Joris: Inderdaad is 1:10 een waarde die je in vrijwel alle auto's kunt halen bij normaal gebruik. Maar daarom is het des te interessanter dat jij wel relatief zuinig kunt rijden in de SLK maar dat in de Boxster je op gemiddeld 1:9 uitkwam. Of nodigde die misschien ook meer uit tot toerenjagen (zal hij meer nodig hebben gehad dan de SLK) en is die berekening iets onvoordeliger afgerond en bij toch iets ander gebruik?

--
230K, 2000, 6-handbakker (32,000 km) + Suzuki Swift GTi '93 (172,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:19 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 21.05.2006 um 22:19 Uhr ]



Cabrio-fan schrieb:

Oh, maar ik vermijd ook de echt korte ritjes hoor! Binnen Leerdam doe ik alles op de fiets, zelfs al het (niet ál te erg) regent.
Tenzij ik zware spullen moet vervoeren of als het dus wel héél erg slecht weer is.
En dat doe ik niet omdat het ongunstig is voor het verbruik, maar omdat het sowieso slecht is voor de motor, de uitlaat etcetera.
Anderzijds zijn ritjes op de fiets weer goed voor mijn eigen motor .


Juist,... ik deed toen ik hier net woonde vaker boodschappen op de fiets of zelfs lopend. Maar aangezien het mijn hobby niet meer is doe ik nog maar ongeveer eens in de week boodschappen en neem dan toch het autootje, want dan wordt het anders veels te veel. Maar daar start ik de SLK echt niet voor, of ik moet net van een rit thuis terugkomen.... dan doe ik dat bij mooi weer,... maar normaal doe ik dat na een rit meteen door met de Swift,... of als het echt moet wil ik de Swift er ook wel koud voor starten voor die paar honderd meter, maar liever niet.

--
230K, 2000, 6-handbakker (32,000 km) + Suzuki Swift GTi '93 (172,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forendoppeldoktor
Forendoppeldoktor
Beiträge: 2434
User seit 12.07.2004
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:25 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 21.05.2006 um 22:27 Uhr ]



road-ster schrieb:
Met de wetenschap dat jouw SLK getuned is en daarbij het gegeven dat je dat stukje extra vermogen ook gaat gebruiken verklaart voor een deel het hogere brandstofverbruik!!
Ook de brede 17-inch AMG-walzen dragen daar substantieel aan bij......

Doei, Richy



Dat heb je mis hoor Richard. Vóór het tunen reed ik 1 op 10 en na het tunen rijd ik nog steeds 1 op 10. Alleen wanneer ik de brede banden (walzen????) eronder hang rijd ik 1 op 9.
Ik ben dan ook niet anders gaan rijden: voorheen vond ik het leuk om (af en toe) te planken en nu vind ik het nog steeds leuk om (af en toe) te planken. Dat ben ik niet vaker gaan doen want dat laat de verkeersituatie (in brede zin ) niet toe .

Groetjes,
Joke





--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Cabrio-fan    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:37 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:

<font color='#AB2929'>[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabrio-fan am 21.05.2006 um 22:27 Uhr ]</font>



road-ster schrieb:
Met de wetenschap dat jouw SLK getuned is en daarbij het gegeven dat je dat stukje extra vermogen ook gaat gebruiken verklaart voor een deel het hogere brandstofverbruik!!
Ook de brede 17-inch AMG-walzen dragen daar substantieel aan bij......

Doei, Richy



Dat heb je mis hoor Richard. Vóór het tunen reed ik 1 op 10 en na het tunen rijd ik nog steeds 1 op 10. Alleen wanneer ik de brede banden (walzen????) eronder hang rijd ik 1 op 9.
Ik ben dan ook niet anders gaan rijden: voorheen vond ik het leuk om (af en toe) te planken en nu vind ik het nog steeds leuk om (af en toe) te planken. Dat ben ik niet vaker gaan doen want dat laat de verkeersituatie (in brede zin ) niet toe .

Groetjes,
Joke





--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html


Crises, het gaat weer lekker met m'n spelling......

Hoe meet je trouwens het brandstofverbruik?
Is daar een speciale methode voor en gebruiken jullie allemaal dezelfde?

Groetjes, Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*80% weet het en slechts 20% eet het!!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ESELKA

Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:41 Uhr   


road-ster schrieb:

Crises, het gaat weer lekker met m'n spelling......

Hoe meet je trouwens het brandstofverbruik?
Is daar een speciale methode voor en gebruiken jullie allemaal dezelfde?

Nou, doe es een gok...!?

--
230K, 2000, 6-handbakker (32,000 km) + Suzuki Swift GTi '93 (172,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit...

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ESELKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:42 Uhr   


Cabrio-fan schrieb:



joris schrieb:
Het enige wat ik zoveel mogelijk vermijd zijn echt korte ritjes. Als het niet regent dan pak ik daarvoor de fiets en anders de Prius van mijn vrouw, waar we in de zomer wel met 5l/100km toekunnen .



Oh, maar ik vermijd ook de echt korte ritjes hoor! Binnen Leerdam doe ik alles op de fiets, zelfs al het (niet ál te erg) regent.
Tenzij ik zware spullen moet vervoeren of als het dus wel héél erg slecht weer is.
En dat doe ik niet omdat het ongunstig is voor het verbruik, maar omdat het sowieso slecht is voor de motor, de uitlaat etcetera.
Anderzijds zijn ritjes op de fiets weer goed voor mijn eigen motor .

Groetjes,
Joke

--
SLK230 bouwjaar 2001 automaat, bernsteinrot

Foto's Bloesemtocht 2006: http://home.hccnet.nl/aciken/SLK%20Bloesemtocht%202006/startpagina.html


Sorry, jongens en meisje maar ik ben vandaag naar de sportschool gereden
omdat én regende en ik had zo'n last van m'n rug.....leeftijd hé!!
Maar normaal pak ik meestal de fiets of de skates!!

Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*80% weet het en slechts 20% eet het!!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   road-ster

Schreiberlevel:
Forenritter
Forenritter
Beiträge: 3922
User seit 16.05.2004
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 21.05.2006 um 22:47 Uhr   


ESELKA schrieb:



road-ster schrieb:

Crises, het gaat weer lekker met m'n spelling......

Hoe meet je trouwens het brandstofverbruik?
Is daar een speciale methode voor en gebruiken jullie allemaal dezelfde?

Nou, doe es een gok...!?

--
230K, 2000, 6-handbakker (32,000 km) + Suzuki Swift GTi '93 (172,000km!)
http://www.nbr.demon.nl
En denk eraan! 2 stuks groenten en 2 stuks fruit...


Geen idee......
Anders vraag ik het niet hé!
Werken jullie allemaal volgens hetzelfde principe?

Richy

--
Slk 200k uit 07-2001,Obsidianschwarz en rood leer,stoelverwarming,airco,automaat,18 inch AMG en Becker Traffic Pro 4720.

*80% weet het en slechts 20% eet het!!*


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an road-ster    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :886
Mitglieder:    5
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.509.125

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Seit einem Jahr gibt es das Deutschland-Ticket. Hast Du eines?

Ja
Nein, ich habe es nicht mehr
Nein, habe ich nicht und nicht probiert

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm