Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 29
User seit 25.08.2009
| Geschrieben am 07.07.2010 um 15:25 Uhr  
| Vanmiddag langs de Mercedes garage geweest en die hebben de auto uitgelezen en kwamen er achter dat een sensor niet meer werkte.
Het bleek gelukkig om een losse sensor te gaan even weer aandrukken met een schroevendraaier en het dak werkte weer perfect!
De sensor zat trouwens rechts voor in de kofferbak.
Nog bedankt voor jullie tips/hulp. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bierrico Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 10
User seit 30.04.2010
| Geschrieben am 31.08.2010 um 12:11 Uhr  
| Hallo! Ik heb sinds kort een vergelijkbaar probleem. Het is eigenlijk begonnen toen het zo warm was (+30 graden). Soms gaat mijn dak namelijk helemaal niet meer open. In dat geval gaat de kofferbak wel open, maar blijft het dak als het ware plakken aan de voorruit. Je hoort de hydraulische motor wel draaien! Het lijkt alsof de motor het dak niet open, maar juist verder dicht probeert te duwen. Na een aantal keer de kofferbak open en dicht doen gaat ie meestal toch wel open ...
Maar veel erger is dat het ook wel andersom voorkomt: dan is het dak reeds open, maar als ik 'm dicht wil doen, opent wel de kofferbak, maar de "hoedenplank" komt niet omhoog. Ook hier lijkt draait de motor rustig door en lijkt het erop dat ie het dak juist verder naar beneden wil duwen ipv omhoog.
Meestal is het op te lossen door de auto gewoon een half uur met rust te laten (afkoelen van hydraulische pomp?) Daarna doet ie het meestal wel weer, maar dit is natuurlijk uiterst onbetrouwbaar.
Ik ben hiermee ook naar de MB-dealer geweest, zij hebben ook de computer uitgelezen, maar konden bij mij helaas geen foutmeldingen of kapotte sensoren vinden ...
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? iemand een idee voor de oplossing?
M.Vr.Gr.
Bezorgde SLK-liefhebber
--
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (R170) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an juvade Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 31.08.2010 um 18:10 Uhr  
|
juvade schrieb:
Hallo! Ik heb sinds kort een vergelijkbaar probleem. Het is eigenlijk begonnen toen het zo warm was (+30 graden). Soms gaat mijn dak namelijk helemaal niet meer open. In dat geval gaat de kofferbak wel open, maar blijft het dak als het ware plakken aan de voorruit. Je hoort de hydraulische motor wel draaien! Het lijkt alsof de motor het dak niet open, maar juist verder dicht probeert te duwen. Na een aantal keer de kofferbak open en dicht doen gaat ie meestal toch wel open ...
Maar veel erger is dat het ook wel andersom voorkomt: dan is het dak reeds open, maar als ik 'm dicht wil doen, opent wel de kofferbak, maar de "hoedenplank" komt niet omhoog. Ook hier lijkt draait de motor rustig door en lijkt het erop dat ie het dak juist verder naar beneden wil duwen ipv omhoog.
Meestal is het op te lossen door de auto gewoon een half uur met rust te laten (afkoelen van hydraulische pomp?) Daarna doet ie het meestal wel weer, maar dit is natuurlijk uiterst onbetrouwbaar.
Ik ben hiermee ook naar de MB-dealer geweest, zij hebben ook de computer uitgelezen, maar konden bij mij helaas geen foutmeldingen of kapotte sensoren vinden ...
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? iemand een idee voor de oplossing?
M.Vr.Gr.
Bezorgde SLK-liefhebber
--
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (R170)
Het probleem zou het volgende kunnen zijn. Vooreerst ligt dit niet aan de hoedenplank want deze wordt door een mechanisme opgeduwd door het dak zelf.
Achteraan in de koffer onder de microschakelaar , waarop je het kofferzeil van je dak drukt, zit nog een schakelaar met een voelspriet. Deze is onder de plastieken kofferbekasting geplaatst. Deze meldt wanneer het dak volledig aanligt in de kofferbak vooraleer deze doormeldt om de kofferdeksel te sluiten.
Bij de pré r170, blijkt daar soms een probleem te zijn. Ik heb het probleem opgelost door op deze voelspriet krimpkous te plaatsen of je kan ook een rubberen slangetje overeen plaatsen. Je bent dan heel zeker dat het kontakt of schakelaar wordt gedrukt. Je vind dit probleem ook terug bij tipps en tricks van de r170. Hopelijk voor jou is dit hetzelfde probleem.
Succes,
Marc | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 10
User seit 30.04.2010
| Geschrieben am 15.09.2010 um 22:10 Uhr  
|
rietje schrieb:
Het probleem zou het volgende kunnen zijn. Vooreerst ligt dit niet aan de hoedenplank want deze wordt door een mechanisme opgeduwd door het dak zelf.
Achteraan in de koffer onder de microschakelaar , waarop je het kofferzeil van je dak drukt, zit nog een schakelaar met een voelspriet. Deze is onder de plastieken kofferbekasting geplaatst. Deze meldt wanneer het dak volledig aanligt in de kofferbak vooraleer deze doormeldt om de kofferdeksel te sluiten.
Bij de pré r170, blijkt daar soms een probleem te zijn. Ik heb het probleem opgelost door op deze voelspriet krimpkous te plaatsen of je kan ook een rubberen slangetje overeen plaatsen. Je bent dan heel zeker dat het kontakt of schakelaar wordt gedrukt. Je vind dit probleem ook terug bij tipps en tricks van de r170. Hopelijk voor jou is dit hetzelfde probleem.
Succes,
Marc
Beste Marc,
Bedankt voor de tip! Ik ben onlangs bij de garage geweest en heb het probleem daar nog eens voorgelegd. Zij dachten dat het aan de schakelaars in de voorruit zat. Deze hebben een rubberen hoesje wat bij het warme weer blijft "plakken", waardoor de computer denkt dat het dak al dicht zit, terwijl dat toch niet zo is ...
Ze hebben de schakelaar vervangen, zodat dit niet meer gebeurd. Kosten EUR 310,-
--
Mercedes-Benz SLK 230 Kompressor (R170) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an juvade Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 21
User seit 11.07.2008
| |
|