Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 29.12.2014
| Geschrieben am 12.05.2015 um 17:01 Uhr  
| Hallo allemaal,
Mijn naam is Jaap en ik woon samen met mijn vrouw in een dorp op
de Hondsrug in Drenthe.
Met een aantal clubleden heb ik per mail al contact gehad i.v.m. advies / vragen over
de aanschaf van een SLK. Hierbij nogmaals mijn dank voor de tips.
Twee weken geleden heb ik in Duitsland een SLK 230 automaat van
september 2001 gekocht.
De auto is zilverkleurig (744) en heeft zwarte stoffen bekleding
Het betreft een standaard / kale uitvoering, behalve airconditioning is de enigste
optie de MB Audio 10 CD.
Het is niet helemaal de uitvoering zoals ik in gedachten had.
Aangezien de auto nog maar 21.500 km heeft gereden en in nieuwstaat verkeert,
heb ik toch besloten om hem te kopen.
Ik mag graag knutselen aan auto's, dus sommige originele opties zou ik later
misschien nog wel eens kunnen toevoegen.
Gistermorgen is de auto zonder problemen door de RDW / APK keuring gekomen.
Nu is het dus wachten op de acceptgiro van de belastingdienst ( BPM) en het kenteken.
Van een Duits clublid kon ik een paar z.g.a.n. originele lederen stoelen
(zwart / rood) kopen.
Deze heb ik afgelopen weekeinde bij hem afgehaald en gistermiddag gemonteerd.
Het is wel niet origineel voor deze auto, maar naar mijn idee fleurt hij er wel van op.
Van de Tipps & Tricks heb ik ook na de aanschaf al dankbaar gebruik gemaakt.
Na het bijvullen van het ruitensproeiervloeistof tankje met 5 liter vloeistof was
het tankje nog niet vol, er lag wel een plas onder de auto. Dat is eerst even schrikken, volgens het forum is dit blijkbaar "normaal".
Voor het vervangen van de stoelen had ik de accu losgekoppeld.
Nadat de accu weer aangesloten was bleef het ESP-BAS lampje branden.
Volgens het forum zou door het stuur een aantal keren van links naar rechts te draaien het probleem opgelost moeten zijn.
Dit bleek inderdaad ook zo te zijn, bespaart weer een reis naar de dealer.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 45
User seit 27.02.2015
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenobertertianer
Beiträge: 234
User seit 18.09.2011
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 116
User seit 11.11.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 29.12.2014
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 29.12.2014
| Geschrieben am 15.05.2015 um 19:49 Uhr  
| Hallo Auto-Maat,
klopt, de velgen zien er nog goed uit,
maar linksachter bij de rand van de naafdeksel
begint al wel iets van oxidatie te komen.
bij één velg aan de rechterzijde zit een een plekje
bij één van de gaatjes tussen de boutgaten.
ten opzichte van andere velgen die ik heb gezien,
stelt het niet veel voor.
Groeten,
Jaap | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|