Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 08.12.2013 um 15:53 Uhr  
| Heeft iemand met deze ervaring op een SLK 171 van 2007
Merk IBF 62,4 mm diameter ipv 72 mm, winst 30 PS en 40NM. ( e bay gegevens )
Hierdoor maakt de compressor 60 % meer toeren wat toch aanzienlijk is, vraag me twee dingen af. Laat de vermogen winst van 40 NM zich werkelijk voelen en wat het resultaat is op de levensduur van de compressor.
Alvast bedankt
Chris
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
| Geschrieben am 15.12.2013 um 13:02 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von yomusic am 15.12.2013 um 13:03 Uhr ]
Ik een tijdje terug mijn krukaspoelie voorzien van een adapter die groter is. De auto naar een chiptuner gebracht in Amersfoort en laten tunen. Mijn SLK heeft nu op de Dynobank 240 pk laten meten, standaard 193 pk.
Waarschuwing: aleen de poelie vervangen heeft niet veel nut. De motor krijgt meer lucht maar net zoveel brandstof als voorheen. Het mengsel wordt hierdoor te schraal met motorproblemen als gevolg.
Dus poelie vervangen en laten chiptunen.
Ik ben zeer tevreden over deze tuning. Een Porsche Boxster S 3.2 heeft bv. het nakijken bij mijn SLK
b.t.w. een groter koppel zegt meer dan het aantal pk's.
--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an yomusic Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 15.12.2013 um 17:57 Uhr  
| OK Thanks voor de info.
Is denk ik logisch wat je schrijft die andere ( kleinere ) poelie doet alleen de compressor sneller draaien en effectief dit heeft geen rechtstreeks effect op de ecu sturing tenzij dit een intelligent systeem zou zijn die ook de inspuiting zou aanpassen???????????? Eigenlijk zou je dat heden ten dage mogen verwachten..........maar ik denk dat je juist zit.
Anderzijds vind ik het raar dat jij van een grotere poelie spreekt wat toch het toerental verlaagt, spreekt die product omschrijving waar ik het over heb over een kleinere poelie die dus het toerental verhoogt.
Maw jouw poelie omschrijving zou het vermogen naar beneden brengen en die waarover ik het heb verhogen tenzij die van jou niet op de compressor moet gemonteerd worden maar ergens anders ????
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
| Geschrieben am 15.12.2013 um 19:32 Uhr  
| HOI, bij de vorige werd de poelie op de motorkrukas gemonteerd en die bij U wordt op de compressoras gemonteerd, vergelijk het als een versnelling van een fiets, verander het tandwiel van het achterwiel op een kleinere pion den gaat het aangedreven wiel sneller draaien(compressoras), (natuurlijk zijn er nog andere factoren (grotere trapkrachten enz;maar ik probeer een beetje duidelijkheid te geven) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an TRIUMPH Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 16.12.2013 um 14:45 Uhr  
| Hoy Triump,
Met je vb van de fiets zitten we inderdaad op dezelfde lijn maw met de kleinere poelie op de krukas verlaag je de compressor snelheid. Met de kleinere poelie op de compressor verhoog je de snelheid.
Met andere woorden mijn vraag is nog niet beantwoord
groetjes
Chris
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 17.12.2013 um 11:55 Uhr  
| hallo,
Klopt inderdaad bij nazicht zit de originele poelie gekrompen op de as, je moet er een beschermkapje afhalen om dit effectief te kunnen zien
Op E bay meld men daar niets van. alhoewel ik vrij handig ben voel ik me niet geroepen om die poelie er af te halen. Afhalen zou waarschijnlijk lukken echter een nieuwe er op krijgen zal niet gaan zonder de compressor te demonteren.
M a w laat maar zitten, dit was in ieder geval erg nuttige info, thanks
Groeten
Chris
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 11
User seit 25.03.2013
| |
|