Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 01.08.2013
| Geschrieben am 07.10.2013 um 07:46 Uhr  
| Ik heb een R170 230 kompressor met automaat , en sinds enige tijd problemen met het koelwater, het begon dat na een scherpe bocht het lampje van de radiator ging branden , en vervolgens weer uitging ,ik ben toen het nivo in de gaten gaan houden , naar mijn idee stond het iets te laag dus ik heb wat bijgevuld.
Nu is het zo dat ik een halv liter verlies ,tot een liter op een paar hondert kilometer , ik heb al een keer alle slangenklemmen aangedraait , radiator stop ,dichtingsmiddel erbij gedaan ,maar ik verlies nog steeds koelvloeistof.
De auto heeft geen witte pluim uit de uitlaat , geen eierschuim onder de olievuldop, ik ben ten einde raad wie heeft er tips. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Etoiles Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 07.10.2013 um 12:23 Uhr  
| Als je na dagje stilstaan geen plasje onder de wagen ziet, je olievuldap zit niet vol met drab, je ziet geen blaasjes ( ogen ) op je oliestok, je motor stottert, nadat je de wagen goed warm reed je water niet staat te borrelen in het expansievat dan zou ik het zoeken bij de vuldop van het water reservoir
succes
Chris
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 01.08.2013
| Geschrieben am 07.10.2013 um 17:50 Uhr  
| Hallo Zenobie bedankt voor de tip ,ik heb vandaag meteen een nieuwe radiatordop bij de dealer besteld , ik hoop dat daarmee de problemen zijn opgelost.
Wat mij ook is opgevallen , meestal loopt de motor na het starten meteen goed op 4 cilinders ,maar soms pruttelt ie ,en lijkt het of ie op 3 loopt , soms hersteld ie zichzelf ,gaat dan op 4 lopen , soms moet ik opnieuw starten.
Ik heb geen idee wat dat kan zijn ,ik heb pas de bougies vernieuwd , maar de oude zagen er ook perfekt uit ,ik heb er nu NGK in zitten.
Ik heb er ook een nieuwe temperatuursensor ingezet , die onder de zwarte kap voor op de motor zit | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Etoiles Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 08.10.2013 um 12:11 Uhr  
| hallo,
Sputteren komt meestal van de ontsteking. Gezien je de bougies reeds vervangen hebt kan je deze normaliter uitsluiten. Kan ook van je bougie kabels komen. Dat kan je nazien door het plastic deksel bovenop de motor weg e halen. lin het duister liefst zo donker mogelijk te starten en eventueel de overslag tussen de diverse ontstekings kabels of naar metalen delen waar te nemen. Als je minuscule vonkjes ziet overspringen vervang je ze best allemaal. Bekijk dit zowel op stationair toerental als bij lichtjes gas geven. Verder kan één van de bobijnen aan de oorzaak liggen Ik weet niet of de 170 één bobijn of er één per cylinder heeft. Het eerste type is niet makkelijk te testen, uitlezen zou hier uitsluitsel moeten geven. Bij het tweede type zijn fouten uiteraard ook uit te lezen, hoe je ze zelf test is hier moeilijk uit te leggen. Verder denk ik nog aan de liter water die je na x aantal km moet toevoegen en waar je eigenlijk geen lek kan vaststellen....... ik hoop voor jou van niet maar de motor kan gaan sputteren door een lekkende koppakking, het water die op die manier in de cylinder komt zorgt ervoor dat je benzine luchtmengsel er wat water bijkrijgt en uiteraard is de ontsteking dan niet meer optimaal. In principe zou je dat min of meer moeten kunnen zien aan één van de bougies die ofwel nat gaat staan of iets ander kleur heeft. Dit kan je in iedere deftige garage ( hoeft geen dealer te zijn )laten nazien bij middel van een druk verlies test. Gebeurt met een apparaat dat men op het expansievat plaatst en druk op het watersysteem plaatst, als de druk na bepaalde tijd zakt heb je drukverlies en dus een lek, dan zit er niets anders op dan cylinderkoppakking vernieuwen. Soms zie dergelijk lek door witte waterdamp uit de uitlaat echter niet altijd, je ziet dit enkel als het heel goed lek is
Succes
Chris
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrünschnabel
Beiträge: 9
User seit 01.08.2013
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
| Geschrieben am 11.10.2013 um 10:24 Uhr  
| hallo,
ik moet je teleurstellen ......kan je geen Nl adres geven want k ben Belg maar er zijn hier ongetwijfeld genoeg bereidwillige Nl die je aan een goed adres kunnen helpen.
Toch zou ik je willen aanraden eerst de druk test zoals beschreven te laten uitvoeren, kost niet veel en ....je hebt zekerheid
Succes
Chris
--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ZENOBIE Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 153
User seit 18.11.2011
| |
|