| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Even voorstellen en advies gevraagd |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 2
User seit 24.05.2013
| Geschrieben am 24.05.2013 um 11:39 Uhr  
| Hallo allemaal. Mijn naam is Robert, kom uit Groningen en wil graag een roadster aanschaffen maar twijfel tussen 2 modellen. Via autoweek en een link gemaakt door 'Bofkont', ben ik op dit forum terecht gekomen (waarvoor dank) Naast autoliefhebber ben ik getrouwd, hebben we twee kinderen en ben ik dol op watersport.
We hebben eerder open gereden in een MX-5. Met de komst van de kinderen hebben we deze verkocht omdat er niet of nauwelijks in gereden werd en andere prioriteiten (met name volgens mijn vrouw) gesteld moesten worden.
Sinds ruim een jaar had ik 3 auto's op mijn wenslijstje staan; een Porsche Boxster S, een SLK R170 en een Honda S2000. De laatste is afgevallen. Het digitale dasbord is niet iets waar ik aan kan wennen, de ledjes en lampjes geven het idee dat je Starbuck bent, blijven de Boxster en de SLK over.
Het voordeel van de SLK is het fraaie dak dat maakt dat je 's winters ook comfortabel kunt rijden. Een nadeel van deze auto's is roest. Bij menig exemplaar die ik heb gezien zat roest en dan vooral in de wielkassen. Ook E's en C's uit de bouwjaren van de R170 doen het erg goed in roesten, bespottelijk.. Bij een Boxster S heb je maar één smaak, de Boxster S. De SLK vraagt meer van je, als welke motor moet je nemen. Op dit forum zal ik vast veel informatie vinden. Bedankt voor eventuele hulp en suggesties.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Martini Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| Geschrieben am 24.05.2013 um 12:33 Uhr  
| Beste Robert,
als je een slk r170 wil vinden zonder roest, en die vind je, zijn het slk's die alleen als plezier wagen gebruikt werden met mooi weer en altijd droog gestaan hebben in een garage. Volgens mij ga je die zeker vinden, natuurlijk, je zal je zoektocht ruim moeten nemen! Motorisch gezien kan ik niet beoordelen, wat zijn je verlangens ? (je prioriteieten, je budget?) Het is altijd leuk om met een zescylinder te rijden! Voor mij is een gewone 200 voldoende omdat ik rustig toer en alleen gebruik als funcar in de zomer! Ik kan je zeker bevestigen een SLK is de max om rond te toeren.
Groeten uit België,
Marc | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an rietje Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: erste Gehversuche
Beiträge: 2
User seit 24.05.2013
| Geschrieben am 24.05.2013 um 14:50 Uhr  
| Bedankt voor je reaktie. De auto zal bij ons ook gebruikt worden om hoofdzakelijk te toeren over kleine slingerwegen door de provincies. Ik wil graag een handgeschakeld exemplaar hebben en wil snel kunnen inhalen. Het budget is iets minder belangrijk. Dit bedoel ik niet vervelend of om te 'blazen', maar we hebben lang gespaard voor o.a. een Boxster en een SLK is beduidend goedkoper en prettiger voor de aanslag op je saldo. Voor een SLK 230 special edition uit bijvoorbeeld 2002 wil ik niet meer betalen dan 10-12k en dan moet de auto in topconditie verkeren. Een must is volledig gedocumenteerd onderhoud, smetteloos interieur/ exterieur in een tijdloze kleur. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Martini Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| | |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
| Geschrieben am 25.05.2013 um 12:43 Uhr  
| Hoi Martini,
Ik heb ze beiden. De Boxster alweer een aantal maanden. Een hele toffe auto. Ik heb de 2.7 ltr. met tiptronic. Bouwjaar 2001.
De Boxster heeft als mainproblem de krukaskering en de kering tussen versnellingsbak en motor. Die lekken altijd tenzij vernieuwd. Daarnaast moet je altijd uitkijken met het openen van het dak. Het plastic ruitje vouwt altijd verkeerd dubbel waardoor het ruitje op de duur kapot gaat. Kost 500,- euro om te repareren. Sommige bezitters van een Boxster zetten er een glazen raam in. Ook best prijzig. De Boxster houdt niet zo van korte afstanden. Dus woon-werk verkeer vraagt om meer onderhoud.
En bij een onderhoudsbeurt ben je inderdaad aan de beurt met betalen. Onderdelen zijn best duur of je gaat voor niet origineel.
Roest heb ik nog niet kunnen ontdekken bij de Boxster
Mijn SLK van '99 heeft tot nu toe altijd buiten gestaan. Ook bij deze auto heb ik nog geen roest kunnen ontdekken. Dus dat ze snel roesten gaat bij mij niet op.
Het dak kan wel eens problemen geven op een van de vele sensors die de SLK rijk is.
Ik heb 2 keer mijn vacuümpomp moeten vervangen i.v.m. waterschade. Die waterschade ontstaat doordat de achterklep water in de kofferbak doet verdwijnen. Dat water komt na een lange weg bij de vacuümpomp uit. Regelmatig controleren of je afwatering controleren. Een nieuwe pomp kost rond de 600,- euro. Een gebruikte heb je al rond de 100,- euro.
Als ik beide wagens vergelijk op wegligging dan gaat mijn voorkeur uit naar de Boxster. Ga ik uit van luxe en comfort dan kies ik voor de SLK.
Aan jou de keus En mocht je tot koop overgaan vraag dan om een aankoopkeuring. Zeker als het om de Boxster gaat.
Succes,
Johan
--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an yomusic Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :1075 Mitglieder: 3 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|