[ Beitrag wurde zuletzt editiert von jove am 18.12.2012 um 18:44 Uhr ]
Hallo,
Onze SLK200 Kompressor uit 2000 (FL) komt niet op gang in de ingelegde versnelling. Als na schakelen gas wordt gegeven gebeurt er niets. Ook met veel gas niet. Pas na een aantal seconden reageert de motor. Hij deed het eerst af en toe; nu steeds vaker.
Wat kan dit zijn? Iemand een idee?
Ik dacht zelf aan (in deze volgorde):
- Lucht massa meter
- Elektronische gaspedaal
- Kompressor kapot
Er was pas een heel item over de lucht massa meter; dat kan ik nergens meer vinden!?
Maar misschien handiger om gewoon een nieuwe LMM van Pierburg aan te schaffen (identiek aan MB) nr. 7.22684.09.0. Dit nr. kan je ingeven vervolgens op Marktplaats.
Ik heb het vorige item weer gevonden en vanavond heb ik de LMM uitgebouwd. Die van ons is niet deelbaar! Behuizing en insteekdeel zijn een! De Pierburg past dus niet. Tegen alle adviezen in heb ik met een wattestaafje de draadjes heel heel voorzichtig schoongemaakt. Door het raster heen. Ik heb bewust geen middeltje gebruikt: ik ga morgen speciaal spul kopen: LMM cleaner!
Alles weer in elkaar gezet en daarna proefgereden: het lijkt dat onze SLK het weer veel beter doet!
Nu hopen dat het zo blijft.
Bedankt in ieder geval voor je reactie!
Ok prima...op deze manier is het natuurlijk het goedkoopst.
Toch gek dat die Pierburg niet past, de link verwijst nl. wel naar R170 FL, misschien iets om te onderzoeken als je onverhoopt wel een nieuwe nodig hebt en onder de MB-prijzen wil blijven.
Helaas, het is weer terug. Ik moet het nog een keer met een middeltje schoonmaken.
Is die gedeelde misschien voor een SLK 230 en heeft een SLK 200 een andere?
Ik heb hier nog een LMM van Pierburg liggen. Heb ik ooit vervangen maar bleek achteraf nog goed te zijn. Je mag hem proberen. Als je interesse hebt stuur ik hem op. Mocht dit het zijn dan vraag ik 25,- euro incl. verzendkosten.
Dat is hem!!
Nummer komt overeen; heb ook al prijs gezien; was € 100,-- hoger!
Is deze website te vertrouwen?
Ik ben er alleen nog niet uit of het echt de LMM is of de unit van het elektronische gaspedaal.
Je schijnt een kabel naar een unit te hebben; hierin zit een potmetertje en dit schijnt ook wel eens kapot te gaan.
Hoe kan ik een of ander uitsluiten?
Iedereen al vast bedankt voor het meedenken!
Bijna alle items op het Duitse forum mbt dit onderwerp leiden uiteindelijk vrijwel allemaal tot de aanschaf van een nieuwe LMM en daarmee tot de oplossing van het probleem. Althans..... zo lees ik het. Het is bovendien niet erg om er een aan te schaffen, vroeg of laat ben je toch aan de beurt.
onderstaande link (Taxiteile.de) wordt in Duitsland erg veel gebruikt om geschikte onderdelen aan te schaffen. Ik heb er zelf onlangs voor mijn slk nog een benzinepomp aangeschaft. Gaat heel goed en snel.