Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 19.10.2012
| Geschrieben am 27.10.2012 um 19:55 Uhr  
| Hoi allen,
Boven de 4000 toeren houdt de motor van mijn SLk 230 R170 behoorlijk in.
Gaf blijven geven heeft geen zin, de motor begint dan behoorlijk te schudden en houdt deze bij 3000 toeren in.
Nadat de motor opnieuw is gestart loopt ie weer wat beter maar tegen de 4000 toeren gaat deze weer inhouden.
Iemand een idee wat het kan zijn? Evt. vervuiling van de luchtmassameter?
Graag jullie reactie. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an fasteddiex0 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenquartaner
Beiträge: 107
User seit 30.07.2010
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenvorschüler
Beiträge: 13
User seit 19.10.2012
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 04.08.2018 um 11:11 Uhr  
| Een lekkend spruitstuk is sowieso een reden waarom de motor inhoud.
Er zit een grote slang onder mijn 2L spruitstuk die op een T stukje uitkomt.
Kan het verder niet zo goed bij. Maar een paar nieuwe slangetjes kosten je de kop niet.
Als de LMM de LuchtMassaMeter vervangen nog steeds problemen geeft dan kan ook die temp sensor of de potmeter (beide in) van de Gasklep (Drosselklappe) versleten zijn.
De brandstof inspuiting krijgt dan verkeerde info en gaat storteren of inhouden.
Helaas gaan die gaskleppen wel eens kapot, zeker als het karretje op leeftijd is of veel gelopen heeft ca 2Ton.
--
Grussen Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 07.08.2018 um 08:23 Uhr  
| Hi,
Gisteren heb ik mijn Motormangement print uit de SLK gehaald.
Dat is een VDO print in mijn auto.
Deksel eraf geschroeft aan beide kanten en 2 elektroliet elko's vervangen van 100uF/40v. Voor de rest zitten er geen elkos in.
Die printen zijn nu een jaar of 20 oud en als je een 97 SLK hebt zelfs 21 jaar oud. Ik heb redelijk wat ervaring met het plegen van onderhoud aan electronica. De problemen met elektronica in het kort zijn:
Elko's drogen uit waardoor de waarde terugloopt, je krijgt kleine ontladingen die ruis en kraken veroorzaken wat de boel ontregelt.
Verder heb je last dat de soldeertin kristaliseert. De verbindingen worden daardoor slechter.
De oplossing is niet zo heel lastig, elkos vervangen (materiaal kosten 2 euo). Opnieuw solderen, liefst met een beetje soldeerflux voor SMD.
Letwel geen S39 ofzo daarmee sloop je de boel.
Ga naar iemand die er verstand van heeft.
Zelf heb ik met een fijn soldeerboutje de stekkers op de print opnieuw gesoldeerd en de modules die er in zaten. Dat samen met de modules die op de print staan (zeg maar alles waar een pennetje uit steekt.
De IC's en SMD componenten heb ik met rust gelaten.
Enfin het resultaat was fantastisch. De motor is soepel, schakelt goed en voelt nu goed aan.
Verder heb ik gisteren ook het plastic kapje van de gasklep opengemaakt en de potmeters met een beetje alcohol en een wattestaafje schoongemaakt.
Let op als je stekkers eraf trekt in de auto altijd de minpool van de accu los.
De motormanagement module moet kwalitatief goede signalen binnen krijgen van de LMM, Lambdasensor, de Gasklep (potmeters). Als die in het verleden kapot waren en je hebt die vervangen door goed werkende sensoren dan heb je best kans dat de motor niet gelijk beter loopt.
Dat komt omdat de software zich heeft lopen aanpassen zodat de motor zo goed mogelijk loopt.
Ideaal gezien reset men dat met star-software en zet men het terug op de basiswaarden. Het alternatief is de motor het zelf laten leren. Soms lukt dat ook.
Enfin dit is zoals ik het begrepen heb, als iemand er meer van weet hoor ik dat graag.
Groeten uit Apeldoorn.
Ron
SLK 2L
--
Grussen Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 07.08.2018 um 08:30 Uhr  
|
yomusic schrieb:
Ook ik heb problemen met inhouden van de motor. Bij mij gaat het dan stotterend. Ik heb ook de LMM vervangen (Pierburg) Dit heeft niet geholpen. Gasklep schoongemaakt, luchtfilter vervangen. Niets helpt.
Als ik rustig rijd heb ik geen last van. Dan maar rustig rijden
--
SLK 230 Kompressor AMG Designo 1999
Geen lekkage van de slangetjes die onder aan je inlaat spruitstuk zitten?
De vacuum slangetjes die naar je injectierail gaan (daar zit zo een metalen balgje op (die kan ook lek zijn)). Die kleine stukjes rubber die om de dunne vacuum slangetjes zijn vaak ook stuk.
Verder kan je potmeter die in je gasklep zit helemaal vet zijn. Daarvoor moet het plastic kapje eraf en dan met wattenstaafje schoonmaken met alcohol. Soms is het gewoon versleten en dan ben je beter af door het ding te vervangen.
Het is vaak een combi van dit niet goed en dat niet goed. Dus geen eenvoudig recept door een ding te vervangen en dan klaar.
Helaas maar de aanhouder wint.
Groeten Ron
--
Grussen Ron | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|