| Linkblock
| |
|
|
Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum
Nederlands Forum » » Thema: Automaat gespoeld en motor getuned bij Tunex |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 25
User seit 01.01.2012
| Geschrieben am 19.06.2012 um 22:00 Uhr  
| Afgelopen zaterdag heb ik de automaat van mijn MB laten spoelen bij Tunex in 's Heerenberg. De automaat vond ik niet goed schakelen (schokken bij overschakelen en "hikken"). Het resultaat is verbluffend: de auto schakelt alsof de bak nieuw is, zijdezacht!
Ik heb meteen een OBD tuning laten toepassen: +25 pk en + 35 Nm. Opgeteld een investering van 470 euro die iedere eurocent méér dan waard is! Ik rij met een constante grijns van oor tot oor op mijn gezicht, dit is precies zoals ik de SLK wil hebben.
Zonder meteen sluikreclame te maken (ik heb ècht geen aandelen bij Tunex): ik kan het iedere eigenaar van een (oudere) SLK aanraden!
MVG René | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an remodato Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 19.05.2012
| | | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 25
User seit 01.01.2012
| | |
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 20.06.2012 um 20:20 Uhr  
|
remodato schrieb:
Afgelopen zaterdag heb ik de automaat van mijn MB laten spoelen bij Tunex in 's Heerenberg. De automaat vond ik niet goed schakelen (schokken bij overschakelen en "hikken"). Het resultaat is verbluffend: de auto schakelt alsof de bak nieuw is, zijdezacht!
Ik heb meteen een OBD tuning laten toepassen: +25 pk en + 35 Nm. Opgeteld een investering van 470 euro die iedere eurocent méér dan waard is! Ik rij met een constante grijns van oor tot oor op mijn gezicht, dit is precies zoals ik de SLK wil hebben.
Zonder meteen sluikreclame te maken (ik heb ècht geen aandelen bij Tunex): ik kan het iedere eigenaar van een (oudere) SLK aanraden!
MVG René
Ja,... het is bekend dat de "nieuwere" R171 200K motoren gevoeliger zijn voor chiptuning of OBD-tuning (hoe je het ook noemen wilt) dan die van de R170. Ik kan me voorstellen dat je het goed merkt en als aangenaam ervaart. Je hebt nu evenveel vermogen als de standaard R170 230K.
Toepassing van chiptuning bij de R170 met compressor heeft iets meer effect na aanpassing van de supercharger, uiteraard geldt dit ook voor de R171, welke d.m.v. een kleinere compressor poelie meer vermogen/koppel zal gaan leveren.
Simpel gezegd gaat het erom hoeveel lucht en benzine de auto tegelijk kan aanzuigen, verbranden, en daarna weer uitstoten in een zo kort mogelijke tijd, al dan niet geholpen door grotere inlaat/uitlaat, een open uitlaat, open luchtfilter, een turbo of supercharger.
--
Dexter
SLK32AMG | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
| | Affiliate-Anzeigen:
|
| |
|
|
| Wer ist online?
| | Anonym :830 Mitglieder: 9 Im Chat : 0
|
| Google@MBSLK
| | |
| affil_r_u
| |
|
| google 160
| | |
|