.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: R172 200 / 250
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
 Geschrieben am 01.06.2012 um 17:17 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von TRIUMPH am 01.06.2012 um 17:23 Uhr ]

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een 200 of een 250,volgens de technische date hebben ze allebeide een 1796cc ;zit het verschil dus enkel in de mapping ?(200:184pk 250:210pk)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an TRIUMPH    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)

 Geschrieben am 01.06.2012 um 17:59 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von Ludo am 01.06.2012 um 18:10 Uhr ]

Kijk eens hier............maar staat ook niet werkelijk wat : http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M_271

Maar............neem de 250 cdi !

Power, power, power !


groetjes

Ludo



--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
 Geschrieben am 01.06.2012 um 19:35 Uhr   
Als ik op die site kijk lijkt het ook dat het om dezelfde ottomotor gaat en denk ik dat het enkel in de mapping ligt,waaruit ik dan kan concluderen dat men de 200 gemakkelijk kan mappen zonder problemen naar 240 pk of toch niet? ik ben in het bezit van een r172 200 en ik ben van plan om deze telaten chippen of te laten voorzien van een powerbox(instelbaar)! (blijkbaar hebben deze motoren redelijk wat reservemarches)

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an TRIUMPH    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)

 Geschrieben am 01.06.2012 um 20:22 Uhr   
Naja,

als jij bijvoorbeeld bij de M111 EVO gaat kijken, daar zijn duidelijke verschillen tussen de 200 en de 230 te zien, niet alleen het volume is daar veranderd, maar ook zuigers, ventielen ezv ezv.

En voor Nederland...........zijn 75pk ruim genoeg

groetjes

Ludo


--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   TomH

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 44
User seit 19.05.2012
 Geschrieben am 01.06.2012 um 21:31 Uhr   
Beste koop je gewoon de motor die wilt. In plaats van later tunen. Vergeet niet dat er weinig goede tuners zijn en dat je garantie een aardige deuk oploopt mocht je deze nog willen aanspreken.

bij sommige motoren zijn er wel degelijk verschillen maar die zitten veelal in (inderdaad) software/mapping. Soms ook in wat andere randorganen zoals bij turbo/kompressor/intercooler/verstuivers/injectoren/.../...

--
MoPf R170 230 Kompressor handbak

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an TomH    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
 Geschrieben am 02.06.2012 um 11:36 Uhr   
dus als ik het goed lees(randapparaturen;turbo;verstuivers;interkoeler enz)dan is het hart van de motor toch sterk genoeg(drijfstangen en zuigers en motorblok etc) om eventueel een andere mapping te laten uitvoeren bv van 184 naar 212pk zonder dat er ergere problemen uit voorkomen; is dit niet zo?het gaat hier niet zozeer voor de pk maar er zit wel erg veel verschil in koppelverhoging van 270 naar 310nm en dat gaat ge zeer goed voelen,(ik had bij mijn r170 : zonder kompressor;12 pk bij en 30nm en dat ondervond ik zeer positief

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an TRIUMPH    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
(nicht mehr aktiv)

 Geschrieben am 02.06.2012 um 13:17 Uhr   
kunnen kan het wel
nodig is het beslist niet

aber, wenns schöö machd............

groetjes

Ludo

--
SLK 230 R170 Final Edition Bj.8/2003 Brilliantsilber, Automatik, xcarstyle dachmodul, klarglaswindschot

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenstudent
Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
 Geschrieben am 02.06.2012 um 13:20 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 02.06.2012 um 13:22 Uhr ]

Van 184 naar 212pk en van 270 naar 310nm vind ik geen schokkende cijfers, moet makkelijk kunnen kwa duurzaamheid.
Bij de R170 230 kompressor gaan ze zelfs naar 250/260pk en dan blijft ook nog alles heel.
Heb in het verleden een Audi S3 quattro gehad met JD chip 50pk en 70NM extra is ook altijd goed gegaan.
Gewoon met gezond verstand gebruiken, dus rustig warmrijden etc etc
Persoonlijk hoeft het allemaal van mij niet meer zo, een SLK 200 met 184pk lijkt me trouwens ruimschoots voldoende.

--
R170 SLK 230 kompressor automaat

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an bofkont    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenabiturient
Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 03.06.2012 um 08:04 Uhr   
Vraag eens bij de dealer naar het verschil. Natuurlijk krijg je dan eerst het "stropdas gel.." verhaal. Laat de verkoper maar aantonen wat werkelijk het verschil is. Bv inderdaad andere onderdelen.
Mocht er dán geen verschil zijn dan kun je kijken of zij hem niet willen upgraden. Zal duurder zijn dan bij een chipper maar... wél volledige garantie.
Nu krijg je bij schade:
dealer: ligt aan de software
chipper: Ligt aan de hardware
Klant (jij dus) de dupe en geen poot om op te staan

Zelf had ik dit met mijn VW caddy. Ik wilde een 2.0 met 140pk maar die was zónder aanbiedingen.. Dus dan maar de 1.9 maar had maar 105pk. Via de dealer geupgraded en nu dus 135pk mét volledige garantie
Ik heb nog een 1.9 lopen met de originele software en die verbruikt méér brandstof bij dus minder vermogen...!
Chippen kán dus wel goed zijn


Ik ken je budget niet maar.... misschien een idee om even te wachten en dan een 350 te kopen (306pk) Desnoods 1 waar net de kop vanaf is. Of uit Duitsland importeren

suc6 Jeroen

--
Finally knowing....
....that nobody knows....

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an JKA    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 73
User seit 29.02.2012
 Geschrieben am 03.06.2012 um 09:56 Uhr   


JKA schrieb:
Vraag eens bij de dealer naar het verschil. Natuurlijk krijg je dan eerst het "stropdas gel.." verhaal. Laat de verkoper maar aantonen wat werkelijk het verschil is. Bv inderdaad andere onderdelen.
Mocht er dán geen verschil zijn dan kun je kijken of zij hem niet willen upgraden. Zal duurder zijn dan bij een chipper maar... wél volledige garantie.
Nu krijg je bij schade:
dealer: ligt aan de software
chipper: Ligt aan de hardware
Klant (jij dus) de dupe en geen poot om op te staan

Zelf had ik dit met mijn VW caddy. Ik wilde een 2.0 met 140pk maar die was zónder aanbiedingen.. Dus dan maar de 1.9 maar had maar 105pk. Via de dealer geupgraded en nu dus 135pk mét volledige garantie
Ik heb nog een 1.9 lopen met de originele software en die verbruikt méér brandstof bij dus minder vermogen...!
Chippen kán dus wel goed zijn


Ik ken je budget niet maar.... misschien een idee om even te wachten en dan een 350 te kopen (306pk) Desnoods 1 waar net de kop vanaf is. Of uit Duitsland importeren

suc6 Jeroen

--
Finally knowing....
....that nobody knows....


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an TRIUMPH    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :615
Mitglieder:    1
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.384.798

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm