Ik heb sinds kort een slk 200.
Wat me nog niet geheel duidelijk is in hoeverre de rubbers (van dak e.d.) ook regelmatig onderhoud nodig hebben. Ik weet dat er een speciaal flesje te krijgen die helpt tegen het knarzen en het "waterdicht" maken. Dat is bij mij niet van toepassing.
Maar heeft het rubber ook regelmatig onderhoud nodig (tegen bijv uitdrogen) ?
Zo ja, wat gebruiken jullie daarvoor en hoevaak moet dat toegepast worden ?
Of wordt dit normaal bij een onderhoudsbeurt van MB uitgevoerd ?
Elke jaar in het winterseizoen spuit ik alle rubbers in met een spuitbus teflonolie,
nooit geen gekraak en waterlekken. Deze spuitbussen vindt je overal in winkels
waar ze auto onderdelen verkopen. Dit houdt de rubbers soepel en beschermt de rubbers tegen het verouderingsprocces.
jobr schrieb:
Ik heb sinds kort een slk 200.
Wat me nog niet geheel duidelijk is in hoeverre de rubbers (van dak e.d.) ook regelmatig onderhoud nodig hebben. Ik weet dat er een speciaal flesje te krijgen die helpt tegen het knarzen en het "waterdicht" maken. Dat is bij mij niet van toepassing.
Maar heeft het rubber ook regelmatig onderhoud nodig (tegen bijv uitdrogen) ?
Zo ja, wat gebruiken jullie daarvoor en hoevaak moet dat toegepast worden ?
Of wordt dit normaal bij een onderhoudsbeurt van MB uitgevoerd ?
Jobr, welkom op het forum, stel je eens even voor op het forum
Welke type van SLK heb je, bwj, kleur en misschien een fotootje (hihihi)
Marc
Ik heb een SLK 200 van 2009 in Iridium Silver. Foto heb ik even niet bij de hand. Komt nog wel een keer
Overigens heb ik wel een gummipflege Glycerinstift van Sesam gekocht. Dat is vooral voor het potentieel vastvriezen bedoeld.
Plaatje: http://www.autoteilemann.de/media/catalog/product/2/5/256325.jpg
Maar dat is neem ik aan niet echt voor het onderhoud (uitdrogen).
Ik weet overigens ook niet of de rubbers wel uitdrogen en dus het onderhoud nodig is. Bij mijn gewone auto nog nooit gedaan. Echter met SLK wil ik daar niet teveel risico meelopen. Vandaar mijn vraag.
Het dak van mijn R171 van 2005 kraakt behoorlijk als ik de rubbers niet onderhoud. MB heeft een flesje speciale olie te koop voor bijna 40 euro. Op aanraden van mijn dealer (Viactoria Rotterdam) heb ik echter een flesje naaimachineolie van 1,50 euro gekocht dat precies hetzelfde effect bereikt. Ik wrijf de rubbers regelmatig in en heb dan nagenoeg geen last van krakende rubbers.
Die van mij kraakt dus nog niet. Dus daar is het niet voor nodig voorlopig (hoop ik). Ook Star BluBike SB 10 schijnt daarvoor te helpen en zou vergelijkbaar moeten zijn met dat spul van MB. Alleen wel een stuk goedkoper (en slecht verkrijgbaar).
Ik vraag me dus alleen af of je er iets aan moet doen om het soepel te houden en het voorkomen van uitdrogen. Zoals ik al zei heb ik dat bij mijn andere autos nog nooit gedaan.