.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Storing afstandsbediening -> Cv -> Startblokkering
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 29.04.2012 um 10:52 Uhr   
Gisteravond na afgaan van het alarm kon ik het niet uitschakelen via de sleutel
Ondanks dat 't rode indicatie lampje op de sleutel gewoon goed brandt

De auto wilden helemaal niet meer starten ook niet na reset van 't alarm.
Hoorden toen alleen tik,tik,tik, alle lampjes branden wel gewoon.

Gisteravond accu ontkoppeld maa dit gaf vanmorgen geen direct resultaat.

Vanmorgen via de startkabel (via GoogleTip) de auto weer kunnen starten.
Dit ondanks voldoende spanning in de accu.

Via de afstandsbediening (AFST) werkt de Centrale vergrendeling (CV)
en de-blokkering van de Startonderbreking ( STONB) niet meer.

Als ik de deur via de sleutel ontgrendel kan ik het Alarm / STONB resetten via
een transponder.
Hierna start hij als vanouds.
Knipperlichten knipperen wel bij activeren via de sleutel.

De CV knop midden op het dashboard werkt ook niet !

Waar kan het probleem zich voordoen ?
A.) In het naderhand aangebrachte alarm of
B.) In het originele systeem van de auto.

Dinsdag maar 'n even gaan bellen om te laten uitlezen.

Iemand anders al hetzelfde meegemaakt of goede tips van aanpak ?

Gr, Peter

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   marco-in-zijn-slk

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
 Geschrieben am 29.04.2012 um 12:23 Uhr   
ik zou toch gewoon beginnen met het simpelste, een nieuw batterijtje in je afstandsbediening zetten.



--


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an marco-in-zijn-slk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 01.05.2012 um 21:22 Uhr   
Even wat onderzoek gedaan.
De beruchte PSE - CV pomp stond in het water !!!

Zal dit het euvel zijn ?!?


--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 143500km.

Tourtip: de Bollenstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 25.04.2008
 Geschrieben am 01.05.2012 um 23:05 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von wijnen_one am 01.05.2012 um 23:08 Uhr ]

Mm , is er ook electronica nat geworden of is alleen die pomp ondergelopen?
Ik heb er al eens wat meer van gelezen op mb slk. Als de electronica nat is geworden kunnen er vreemde verschijnselen optreden.
Wel balen



Norman
http://www.mbslk.de/modules.php?op=modload&name=Forums&file=viewtopic&topic=8632&forum=5&highlight=Wasser%20cv%20pumpe


--
R171 Schwarz Metallic

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an wijnen_one    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 10.01.2012
 Geschrieben am 02.05.2012 um 08:48 Uhr   
Hoi

Als de pomp in het water staat dan zal daar inderdaad het probleem wel inzitten. Er is op het forum veel over te vinden.
Ik heb zo''n pomp al eens uit elkaar gehaald en aangesloten op mijn slk.
Als je gelukt hebt kun je de pomp open maken en laten drogen en weer monteren.
De electronica zit helemaal onderin dus die is nu helemaal nat (en na drogen kan het zijn dat alles weer werkt)
Dus loskoppelen...gaat gemakkelijk.
Deksel aan onderzijde losklippen....zit met weerhaken erin geklikt.
Dagje laten drogen en weer inbouwen.

Eenmal nat zullen ook de connectors gecorodeerd zijn.
Deze pennen op de printplaat buigen heel snel dus voorzichtig met schoonmaken.

Als alles weer werkt op naar de volgende klus...namelijk waarom staat er water in de koffer ruimte.
Ook daar is op het forum veel over te vinden.
Klep open en een fles water over de achterruit verteld veel.
Bij mij zat een rubber naar de B zuil dubbel en los.

Let op de pomp is een kombi instrument...dus CV en binnen verlichting achterklep, achterruit verwarming en deurkontakten lopen allemaal via dit doosje. De zekering van dit zit verstopt in een klepje net boven de hydraulische pomp voor je dak...ter hoogte van de achtervering.

Veel plezier en hopelijk lukt het allemaal.
Ik woon in almere en ben altijd bereid om te helpen.

Groetjes

Ton


--
SLK 200 uit 1996

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an tonvandeacker    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   peter230SLK

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 186
User seit 26.07.2008
 Geschrieben am 02.05.2012 um 19:58 Uhr   
Hallo Ton
Het is bij mij precies zoals jezelf ervaren hebt.
Heb de pomp open gegooit en met een fijne tandenborstel proberen schoon te maken.
Nu maar ff een paar dagen laten drogen..
En hopen op een positief resultaat.

Het lek zit zich ook bij mij t.h.v. de B-Stijl aan de bijrijderskant.
Op de plek waar de 2 rubbers samenkomen lekt het minimaal.

Heb het rubber losgehaald en schoongemaakt hierna opnieuw bevestigd.
Er zit 'n klein haakje aan de carrosserie waar het rubber goed moet invallen.
Heb nog enkele druppels binnen maar minder als voorheen.
Misschien maar minimaal afkitten !?!

Hoe heb jij dit opgelost ?
Een nieuwe pomp kost €493,- excl.BTW gebruikt vanaf €150.-/€175.-

Het zure van het verhaal is dat ik hem 'z'n paar jaar geleden de pomp heb ingepakt
dit is achteraf 'n dure les geweest.
De zak zat met 5/6 cm vol water.

Nu maar ff laten drogen en afwachten maar, anders ff naar de sloop.

Groet, en dank aan alle reacties.

Peter




tonvandeacker schrieb:
Hoi

Als de pomp in het water staat dan zal daar inderdaad het probleem wel inzitten. Er is op het forum veel over te vinden.
Ik heb zo''n pomp al eens uit elkaar gehaald en aangesloten op mijn slk.
Als je gelukt hebt kun je de pomp open maken en laten drogen en weer monteren.
De electronica zit helemaal onderin dus die is nu helemaal nat (en na drogen kan het zijn dat alles weer werkt)
Dus loskoppelen...gaat gemakkelijk.
Deksel aan onderzijde losklippen....zit met weerhaken erin geklikt.
Dagje laten drogen en weer inbouwen.

Eenmal nat zullen ook de connectors gecorodeerd zijn.
Deze pennen op de printplaat buigen heel snel dus voorzichtig met schoonmaken.

Als alles weer werkt op naar de volgende klus...namelijk waarom staat er water in de koffer ruimte.
Ook daar is op het forum veel over te vinden.
Klep open en een fles water over de achterruit verteld veel.
Bij mij zat een rubber naar de B zuil dubbel en los.

Let op de pomp is een kombi instrument...dus CV en binnen verlichting achterklep, achterruit verwarming en deurkontakten lopen allemaal via dit doosje. De zekering van dit zit verstopt in een klepje net boven de hydraulische pomp voor je dak...ter hoogte van de achtervering.

Veel plezier en hopelijk lukt het allemaal.
Ik woon in almere en ben altijd bereid om te helpen.

Groetjes

Ton




--
SLK 200 uit 1996



--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"16 zomer + wintervelgen, zwart leer+verwarming , lekker orginele auto. 143500km.

Tourtip: de Bollenstreek

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an peter230SLK    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   marco-in-zijn-slk

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
 Geschrieben am 02.05.2012 um 21:11 Uhr   


peter230SLK schrieb:
De beruchte PSE - CV pomp stond in het water !!!



werkelijk nog nooit van gehoord, weer wat geleerd!

Ps: voor mensen die net als ik er ook nog nooit van gehoord hadden, ff ge-googled: http://www.bestslk.de/modules.php?name=Sections&artid=27
eens kijken van de week hoe het er voor staat met al die regen...

--


 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an marco-in-zijn-slk    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 10.01.2012
 Geschrieben am 03.05.2012 um 10:04 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von tonvandeacker am 03.05.2012 um 10:05 Uhr ]

Hoi

Ik heb bij mijn SLK het rubber onder de achterruit helemaal verwijderd.
Alles schoongemaakt en een laagje kit in het rubber gedaan.
Daarna terug plaatsen. Bij de B zuil dan inderdaad de rubbers goed in de punt werken en met dubbelzijdig plakband aan de binnenkant de rubbers vast gezet. Misschien is ook hier wat siliconenkit beter maar het rubber staat onder spanning...aangetrokken anders laat het rubber weer los.

Een CV pomp vinden op de sloop zal niet makkelijk zijn.
Er zijn veel verschillende types.
Bij mij zat er geen pomp in !!
Dus ik heb een ander type gevonden en deze omgebouwd.
Betekend pomp met connectors meenemen en de draaden overzetten en alles werkt 100%

Als je zoekt op dit forum komen klachten met de CV pomp vaker voor.
Of het lekken van de vacuumleidingen naar de sloten toe.
Ik heb de pomp nu op een stuk stevig schuim staan zodat zijn voetjes droog blijven.
De lekkage is bijna weg...ik heb alleen nog als het geregend heeft en ik doe de klep open dan komt er uit het slot onder water naar beneden gedruppeld.
Ook dit is een vaker voorkomend probleem dat er water via het 3e remlicht naar binnen loopt en dat komt pas naar beneden als je de klep open doet.
Dus ik heb nog wat te doen

Suc6 met de pomp en laat effe weten of alles weer werkt

Ton


--
SLK 200 uit 1996

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an tonvandeacker    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   Fred230K

Schreiberlevel:
Forengrundschüler
Forengrundschüler
Beiträge: 27
User seit 12.01.2012
 Geschrieben am 04.05.2012 um 11:39 Uhr   


tonvandeacker schrieb:


De lekkage is bijna weg...ik heb alleen nog als het geregend heeft en ik doe de klep open dan komt er uit het slot onder water naar beneden gedruppeld.
Ook dit is een vaker voorkomend probleem dat er water via het 3e remlicht naar binnen loopt en dat komt pas naar beneden als je de klep open doet.
Dus ik heb nog wat te doen

--
SLK 200 uit 1996



Dit probleem heb ik ook, vroeg me al af waar dat water vandaan kwam.
Staat hier ook ergens beschreven hoe dit op te lossen is ?

Fred

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an Fred230K    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE


Schreiberlevel:
Forenvorschüler
Forenvorschüler
Beiträge: 14
User seit 10.01.2012
 Geschrieben am 04.05.2012 um 17:21 Uhr   
[ Beitrag wurde zuletzt editiert von tonvandeacker am 04.05.2012 um 17:30 Uhr ]

Wat ik gelezen heb is dat het water of via het 3e remlicht naar binnen komt...daar zou je dan het rubber van kunnen vervangen...of het water verzameld zich achter de nummerplaat.
Ook kunnen de waterkanalen links en rechts bij de achterklep verstopt zijn.
Dan loopt het water daar de kofferruimte naar binnen.
Kwestie van kijken en uitproberen met een fles water

Ik heb het 3e remlicht al een keer losgemaakt echter heb het rubber nog niet vervangen.
In het duiste forum kun je zoeken op "waser" en op kofferraum dan vind je van alles.

Groetjes

Ton


--
SLK 200 uit 1996

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an tonvandeacker    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Gehe zu Seite: ( 1 | 2 )

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1152
Mitglieder:    3
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.396.731

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm