Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 27.03.2012 um 19:07 Uhr  
| Hi,
De link die jij bekeken hebt gaat over de uitbouw van de compressor, als je in het forum even zoekt op: Kompressoröl wechseln dan kom je wat verder.
http://www.motor-talk.de/forum/anleitung-kompressoroel-tauschen-230k-t2249569.html
Bij het losdraaien van de compressorschroef (inbus 4 met M10 draad) is het verstandig om de schroef met hetelucht van bijv. de verfafbrander te verhitten.
Als je de kompressor olie ververst in niet uitgebouwde toestand wordt ca. 70ml uitgezogen en ca. 75ml bijgevuld totdat olie uit de bijvulopening stroomt. In uitgebouwde toestand moet rekening worden gehouden met 125ml. Je kan de olie er uit zuigen met een injectie spuit en dunne plastic slang van de apotheker
MB- Teilenummer für das Eaton Öl: A0009896201
Groeten,
--
Dexter
SLK32AMG | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 27.03.2012 um 19:41 Uhr  
|
BIBI schrieb:
Neen hoor Marco , het is niet eenvoudig en enkel maar uit de voeren met de speciale olie van MB zelf.............................
in mijn ogen is het niet echt moeilijk...luchtfilterhuis verwijderen en je kan erbij, daarna 1 boutje losdraaien en je kan het eruit "zuigen" en daarna vullen...
en die "speciale" olie is gewoon van Eaton.
kijk, het werk is het niet echt, maar heeft het nut om te doen?
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 157
User seit 03.09.2011
| Geschrieben am 27.03.2012 um 20:28 Uhr  
|
bofkont schrieb:.
Mijn SLK 230 is van 97 inmiddels al 15 jaar, 96k gedraaid.
Ik ga morgen de MB dealer hierover bellen.
laat ons het even weten als je gebeld heb, mijne is uit 2000 en inmiddels 116k gedraaid.. denk niet dat het ooit vervangen is nml.
volgens mb, tenminste wat ik op internet lees, zou het een autoleven lang mee moeten gaan.
maar ja als ik dan die foto's zie, denk ik vervangen zou niet gek zijn!
--
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an marco-in-zijn-slk Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenstudent
Beiträge: 1139
User seit 16.01.2012
| Geschrieben am 27.03.2012 um 20:50 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von bofkont am 27.03.2012 um 20:50 Uhr ]
Tja zelfde verhaal als automaatbak olie, zou ook een autoleven mee moeten kunnen, maar dat is dus absoluut niet het geval. Maar wat is een autoleven lang??? vele fabrikanten interpreteren dit als 200k heb ik weleens gelezen.
Uiteraard zal ik gelijk de informatie van de dealer met jullie delen
--
R170 SLK 230 kompressor automaat | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an bofkont Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
User existiert nicht mehr bei MBSLK.de | Geschrieben am 28.03.2012 um 09:51 Uhr  
| Hi,
Het verwarmen zorgt voor het iets makkelijker losdraaien, ivm stalen bout in aluminium huis. Veel mb-dealers weten niets compressorolie verversen, ze kennen vaak de standaard olie hiervoor niet. De uitleg is meestal dat het levenslange olie is. Een keer verversen na 100.000km is nooit weg natuurlijk. Bij reparaties aan de compressor wordt echter de olie wel altijd ververst.
Mvg.
--
Dexter
SLK32AMG | Antworten
Antworten mit Zitat
Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 833
User seit 16.04.2006
| Geschrieben am 28.03.2012 um 19:46 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von ESELKA am 28.03.2012 um 19:49 Uhr ]
Tjah, hoe kom je erop zeg. Je kunt natuurlijk altijd alles wel preventief vervangen, want je weet maar nooit he!
Ik zou zeggen als de dealer dit niet doet bij de beurten en blijkbaar vindt dat het niet nodig is, waarom zou je daar dan aan beginnen, lijkt me eerder meer risico op te leveren dan je ermee vermindert.
Maar mijn zegen heb je natuurlijk als je je daarbij prettiger voelt als je het wel doet
--
SLK230K, 2000-FL, 6-handbakker (57.800 km) + 2010 107 (25.500 km) | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an ESELKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|