.
;
SLK & SLC Community

HOME IMPRESSUM Datenschutz @ Administratoren Wir über uns Nederlands Forum MBSLK-Foren


mbslk.de ... The SLK-CommunityVäth
mbslk.de ... The SLK-CommunityVÄTH - Give your car Wings

mbslk.de ... The SLK-CommunityCommunity
mbslk.de ... The SLK-CommunityStammtische
Veranstaltungen
Veranstaltungsfotos
SLK-Bilder
Bilder hochladen
User-Suche
Fahrer-Verzeichnis
Community-Check
Erlebnisberichte
FAQ

mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldt
mbslk.de ... The SLK-CommunityPetzoldts-Fahrzeugpflege

mbslk.de ... The SLK-CommunityFreiwilliger Kostenbeitrag
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de fördern

mbslk.de ... The SLK-CommunityMotointegrator
mbslk.de ... The SLK-CommunityMotorintegrator

mbslk.de ... The SLK-CommunityKommunikation
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-FOREN MBSLK.de Foren

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R170
mbslk.de ... The SLK-Community1996 - 2004
Baureihe R170

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R171
mbslk.de ... The SLK-Community2004 - 2011
Baureihe R171

mbslk.de ... The SLK-CommunityBaureihe R172
mbslk.de ... The SLK-Community2011 - 2020
Baureihe R172

mbslk.de ... The SLK-CommunityAlle SLK Baureihen
mbslk.de ... The SLK-CommunitySLK Geschichte

mbslk.de ... The SLK-CommunityMarktplatz
mbslk.de ... The SLK-CommunityMBSLK.de-Kollektion
MBSLK.de Kollektion
Kleinanzeigen
Sonderkonditionen
Bücher

mbslk.de ... The SLK-CommunityLinkblock
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-CommunityService & Tipps
mbslk.de ... The SLK-CommunityHotel und Gastro
Werkstatt-Tipps
Reifenservice
Werkstattkosten
KfZ-Kosten-Rechner
Felgenkalkulator
Link-Tipps
Downloads
MBSLK.de-Statistik
Newsletterarchiv




Die MBSLK.de-Foren » » Nederlands Forum

MBSLK.de-Foren-Suche:
 
In ein anderes Forum wechseln:






zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum 
Nederlands Forum » » Thema: Type 171, olievulstop en ander probleempje
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 29.02.2012 um 13:51 Uhr   
Het schaamrood stijgt me naar de wangen.
Gisteren de SLK opgehaald en onder het rijden enige verbrande olie geur waargenomen. Dit komt denk ik van olie residu die opgedroogd blijft staan bovenop het beschermplaatje van de uitlaatcollector. Iemand enig idee van waar die olie kan komen? Ikzelf denk van het kleppenhuisdeksel kan het echter niet verifiëren gezien ik................en nu komt het de olievuldop niet los krijg ( die moet er af voor je de plastic bescherm box kan wegnemen).
Naar links of rechts draaien, met of zonder bovendrukken ..;niets helpt.
Met een tang er gaan op zitten is wat drastisch niet? De vraag zelfs stellen aan onze Duitse vrienden is voor mij geen optie want men Duits is nada
Voor de rest was de rit een eerste fijne ervaring.
Alvast bedankt
Chris

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.03.2012 um 09:34 Uhr   
Op de vuldop toch maar eens een tang gezet................en toen kwam ie zonder schade los. Achteraf gezien bleek het ook niet nodig de vuldop te verwijderen om de plastic cover af nemen.
Veronderstel dat oliegeur niet van het kleppendeksel komt want ter hoogte van de pakking is alles droog. het olieresidu op de cover komt dus van een oud heuvel.
Zijn de type 171 ergens anders olielek gevoelig ? Onder de wagen is na een rit van 125 KM geen druppel te zien
Alvast bedankt voor het meedenken
Chris

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:














Beitrag von:
... ist OFFLINE

   jantjew

Schreiberlevel:
Forensextaner
Forensextaner
Beiträge: 51
User seit 07.02.2012
 Geschrieben am 01.03.2012 um 09:46 Uhr   
Hoi Chris,

Zal vermoedelijk bij het vullen van de olie er over zijn gegoten!?

Groeten,
Jantjew

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an jantjew    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 01.03.2012 um 14:06 Uhr   
en inderdaad een beetje blijven staan.........................

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.03.2012 um 10:47 Uhr   
Weinig reactie maar waarschijnlijk zijn hier niet zo veel diy aanwezig.
Na enig kuis werk waarschijnlijk de oorzaak van het olielek gevonden.
Onder de oliefilter rechts van het motorblok ( kant bestuurder ) zit een olie kontakt. Ik denk dat het om het oliedrukkontakt gaat. Na het kuisen en kort ritje staat dit snel werkelijk nat.
Verwijderen dus maar........................ niet makkelijk, diverse verlengstukken en knie gewrichtje voor nodig, zonder dat je het oliefilter verwijderd is er bijna niet bij te komen.
Tot mijn verbazing stel ik bij het verwijderen van dit kontakt vast dat er nog pakking of oliering gemonteerd is of kan gemonteerd worden............ nooit bij enig ander merk gezien Mercedes onwaardig.
Enfin de zaak met vloeibare pakking gemonteerd en nu 24 uur laten rusten.
Ik ben er vrijwel zeker van dat het lek zal verholpen zijn, alhoewel er is nog een kleine kans dat het van een soort oliekoelertje komt dat onder het oliefilter gemonteerd zit komt.
Ik hou jullie op de hoogte

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.03.2012 um 14:08 Uhr   
kleine rechtzetting, het gaat niet om het oliedrukkontakt maar om de krukassensor

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   BOEZIE

Schreiberlevel:
Forendoktor
Forendoktor
Beiträge: 1663
User seit 18.05.2008

User fördert mbslk.de
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 08.03.2012 um 17:30 Uhr   
Allé Chris, het is inderdaad nie normaal, hopelijk blijft het bij dit mankementje

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an BOEZIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 12.03.2012 um 10:04 Uhr   
Probleem is niet opgelost.
De hele zooi gedemonteerd = Luchtfilterhuis + ECU + soort van olieafscheider (carter ventilatie ) + starter + stuurkolom afgekoppeld zodanig dat één en ander duidelijker werd.
Onder het oliefilter zit een oliekoelertje en dat stond nat echter om dit te demonteren moet je het geheel van het blok afhalen, daar stroomt de olie dan verder het blok in.
Gezien ik geen werkplaatshandboek heb wist ik echter niet dat er ook een inwendig waterkoeling kanaal in verwerkt zit. Nou........... +/- 7 liter
koelvloeistof over me heen.........ekkes.
Enfin nu maar de twee rubberdichtingen bestellen en monteren weer.
Gelukkig is men Alfa GTV nog niet verkocht anders no wheels.

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen
Affiliate-Anzeigen:







Beitrag von:
... ist OFFLINE

   ZENOBIE

Schreiberlevel:
Forenuntertertianer
Forenuntertertianer
Beiträge: 195
User seit 27.02.2012
geprüftes Mitglied
 Geschrieben am 17.03.2012 um 14:21 Uhr   
Nieuwe dichtingen er in en alles ok.
Nu lees ik in het werkplaatshandboek dat voor het ontluchten van het koeling circuit speciale apparatuur nodig is. Weet iemand of afvullen en ontluchten ook op de conventionele manier kan of loop k het risiko dat er door de druk slangen afgeblazen worden?

--
Hopelijk lost de ster de verwachtingen in

 Antworten    Antworten mit Zitat  

  E-Mail an ZENOBIE    Bobby Moderatoren-Team informieren    Themen-Abo Themen-Abo bestellen

zur Foren-Übersicht » » zur Seite Nederlands Forum
mbslk.de ... The SLK-CommunityWindschott DESIGN
mbslk.de ... The SLK-CommunityCAR GLAS DESIGN

mbslk.de ... The SLK-Community

Username


Passwort




NEUER USER
Passwort vergessen?

mbslk.de ... The SLK-CommunityWer ist online?
mbslk.de ... The SLK-CommunityAnonym  :1069
Mitglieder:    6
Im Chat  :    0


mbslk.de ... The SLK-CommunityXCar-Style
mbslk.de ... The SLK-CommunityXcar-style

mbslk.de ... The SLK-CommunityBesuch Nummer
mbslk.de ... The SLK-Community27.370.416

mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz
mbslk.de ... The SLK-Communityder Schwarz

mbslk.de ... The SLK-CommunityGoogle@MBSLK
mbslk.de ... The SLK-Community

mbslk.de ... The SLK-Community
mbslk.de ... The SLK-Community
Umfrage
Kannst Du die Entscheidung des DFB, zum Ausrüster Nike zu wechseln?

Ja, wer das beste Angebot abgibt, soll den Zuschlag erhalten
Nein, aus Tradition bin ich gegen den Wechsel
Nein, beim DFB kommt für mich nur ein deutscher Sportartikelhersteller in Frage
Für mich ist das nicht wichtig

Zum Abstimmen bitte einloggen ...

Umfrage-Ergebnisse
Andere Umfragen

mbslk.de ... The SLK-Communityaffil_r_u
mbslk.de ... The SLK-Community
<

mbslk.de ... The SLK-Communitygoogle 160
mbslk.de ... The SLK-Community

  BreNet GmbH - Ihr zuverlässiger Partner für Webhosting, Domains und Webspace in Bremen


© 1999-2024 Sven Kamm
MBSLK ist gemäß Urkunde Nr. 30 2015 204 974 eingetragene Marke von Sven Kamm