Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 25
User seit 01.01.2012
| Geschrieben am 02.01.2012 um 15:31 Uhr  
| Tja, ik ben nog erg vers op dit forum en heb al 4 dagen (?) ervaring met mijn SLK uit 2005. Ik heb dus een aantal prangende vragen over de SLK zoals deze:
Het autobedrijf dat de auto geleverd heeft, vertelde mij bij oplevering dat je nooit het openen- of sluiten van de cabriokap mag onderbreken. Je moet het dak volledig openen of sluiten. Nu wil ik de rubbers behandelen (het dak kraakt nogal op oneffen wegdek). Klopt de bewering van mijn autobedrijf?? | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an remodato Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 02.01.2012 um 16:12 Uhr  
| Kort antwoord: nee
Langer antwoord: nee maar wel verstandig om elektronica en mechaniek z'n werk te laten doen.
Lang antwoord: nee. staat ook niets over in de beschrijving en Mercedes kennende zouden ze op 100% zeker dit vermeld hebben of ervoor gezorgd dat het niet zou kunnen!
Kijk maar eens op het forum naar afbeeldingen van de SLK. Je zal zien dat er enkele beelden zijn van autos met het dak half open.
Wél moet je oppassen met het afkoppelen van de stroom (accu) als het dak halverwege is (maar wáárom zou je dat doen?!?). Dán kan deze de weg kwijtraken en moet je hem resetten. In de auto zit een beveiliging als bv de accuspanning te laag is. De schakelaar gaat dan alleen knipperen en het dak komt niet in werking. Je moet dan eerst de motor starten.
Mocht je ooit problemen hebben lees dan even alvast de noodprocedure! staat in de handleiding.
PS: al gedacht aan een dakmodule (sluiten en openen tijdens het rijden en 1x de knop indrukken?)
groet Jeroen
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 39
User seit 27.04.2010
| Geschrieben am 02.01.2012 um 19:31 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Marc SLK200 am 02.01.2012 um 19:34 Uhr ]
Hey,
ik heb vorige winter mijn dakrubbers ook een onderhoudsbeurt gegeven. Enige uitleg hierover vindt je hier:
http://www.mbslk.de/modules.php?&name=Forums&file=viewtopic&topic=66639&forum=14
Gewoon het dak open gezet zodat ik er overal goed bij kon. Afhankelijk van de plaats waar je werkt kan je het dak nog even wat verder laten kantelen of terug laten zakken zodat je overal goed bij kan.
Het dak blijft +/- 7 minuten staan, daarna weerklinkt een pieptoon van achter het dashboard waarna het dak zachtjes terug in de koffer zakt. Als je die pieptoon hoort hoef je gewoon maar even terug de dakschakelaar te bedienen en je bent weer voor 7 minuten gerust.
Let wel op dat tijdens heel dit gebeuren je contact op staat, dus je brandstofpomp draait en uiteraard draait ook de pomp van de dakhydrauliek. Kan op zich geen kwaad, maar het verbruikt wel wat stroom. Ik stond na die klus met een platte batterij, maar ik moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik die kort nadien ook heb moeten vervangen, ze was dus niet al te best meer.
Let wel: Mijn SLK is een R170 uit 1998, mogelijk is de sequentie voor openen en sluiten bij een R171 wel iets anders.
Mvg,
Marc
--
SLK200, brilliant zilver, grijze duocolor bekleding, 17" alu, angel-eyes, CL-look grille | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Marc SLK200 Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 25
User seit 01.01.2012
| Geschrieben am 02.01.2012 um 19:49 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von remodato am 02.01.2012 um 19:53 Uhr ]
Hoi Jeroen en Marc,
Dank voor jullie uitgebreide uitleg! Ik heb de handleiding helemaal doorgespit en er inderdaad niets over gevonden. Ik heb vanmiddag de rubbers van de rand op de voorruit en die van de deuren al ingespoten met siliconenspray. Het irritante gekraak is nagenoeg verdwenen, gelukkig maar! Doet de algehele kwaliteitsindruk goed.
Die module om rijdend en met één druk op de knop het dak te openen/sluiten, waar kan ik daar meer over vinden? Ben best geinteresseerd.
Greez' René | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an remodato Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| Geschrieben am 02.01.2012 um 19:58 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von JKA am 02.01.2012 um 20:00 Uhr ]
Hoi Rene,
Verhaal van Marc klopt ook als een bus! Hoewel ikzelf een R170 heb vermoed ik dat eea bij de R171 hetzelfde is.
De dakmodule vind je onder andere bij Xcar-style.de of bij x-t-c.com Hier vind je een omschrijving van verschillende voor de R171: http://tinyurl.com/7nq3lmz
Zoek ook ff op het duitse forum want daar staat hier nogal wat over geschreven.
veel plezier ermee
--
Finally knowing....
....that nobody knows.... | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an JKA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forendoktor
Beiträge: 1685
User seit 25.10.2007
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 482
User seit vor Apr. 03
| Geschrieben am 03.01.2012 um 20:01 Uhr  
| Bij mij heeft de mercedes merkverdeler bij de levering verteld dat je het dak halfopen moet laten staan om de achterruit te reinigen. Het kan dus geen probleem zijn.
De uitleg van jouw garagehouder klopt voor daken die elektrisch bediend worden (Peugeot,...) Bij ons loopt het dak hydraulisch en is dit geen enkel probleem.
grtz
FRé
--
R170 200k 06/2001 | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an FRPA Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 25
User seit 01.01.2012
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|